2024-01-24, 16:05
Medlem
Vedrørende røyk så tror jeg nok det bare var en kjele på ovnen, alternativt en grandiosa i ovnen. Det skaper masse røyk. Trenger ikke være ildspåsettelse.
Citera
2024-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malimitt
Det skjer dessverre mye man aldri kunne innbilt seg i mange familier, uansett hvor lykkelige de virker. Har selv opplevd det blant et par nære venner. Det ene var en lykkelig kjernefamilie hvor far stilte opp på alt av aktiviteter, kjørte og henta døtrene overalt, og var nesten litt overbeskyttende med dem. Kom til å tenke på det i denne saken da en nær venn av faren brukte det samme ordet om farens forhold til døtrene.

I mine venners tilfelle gjorde ikke far dette fordi han var overbeskyttende, men for å ha full kontroll over døtrene viste det seg dessverre. Først da barna var langt oppe i 20 årene fortalte de moren om alle overgrepene han hadde utsatt dem for siden de var barn. Moren konfronterte faren og sa hun ville skilles, og da brøt helvetet løs. Heldigvis kom politi og ambulanse i tide før hun ble drept. Nå sitter han bak lås og slå, men en dag er han dessverre ute igjen. For oss som er nære venner av dem og har vært sammen med dem månedlig siden barna var små, kom det hele som et sjokk. Vi hadde aldri i livet sett for oss at han var i stand til å gjøre alt det grusomme han gjorde i årevis

Det samme med et annet vennepar. Utad var de en perfekt familie, helt til en dag som faren nesten drepte barna. Da kom det fram at han hadde vært aggressiv og kontrollerende når de var alene, men det viste han aldri når de var sammen med andre. Når min venninne endelig sa hun ville skilles så drepte han nesten barna. Heldigvis kom politi og ambulanse i tide her også før det skjedde en katastrofe.

Ingen av disse sakene har det stått om i avisene, og det er nok dessverre altfor mange lignende saker vi aldri får høre om. Familier med tilsynelatende normale og lykkelige liv som aldri forteller hvordan livet på innsiden av fasaden faktisk er. Jeg skulle ønske det hadde vært en mye lavere terskel å prate om disse tingene, da kunne mange vonde ting ha vært unngått

Nå vet vi jo ikke hva som faktisk har skjedd i denne saken, men veldig mange har nevnt at de ser så normale ut og prøver å finne forskjellige teorier. Derfor ville jeg bare fortelle hva jeg har opplevd med mine nære venner som jeg trodde hadde helt normale og lykkelige liv, men som fort kunne endt som tall i en dyster statistikk

Fruktansvärt det dina vänner har varit med om.
Citera
2024-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
är nog lika troligt att det stod en gryta med gröt på spisen som kokade när han sköt alla som att han satte eld på något...
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Vedrørende røyk så tror jeg nok det bare var en kjele på ovnen, alternativt en grandiosa i ovnen. Det skaper masse røyk. Trenger ikke være ildspåsettelse.
Det finnes vel grunner til at Dagbladet skrev det som de skrev her:

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Politiets hypotese er at familiefaren drepte de andre tre. Deretter skal han ha ringt politiet og fortalt hva han hadde gjort, ifølge Dagbladets opplysninger - før han forsøkte å sette fyr på huset og tok sitt eget liv."
https://www.dagbladet.no/nyheter/baby-drept/80868927
Senast redigerad av z-z-z 2024-01-24 kl. 16:11.
Citera
2024-01-24, 16:12
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Sen kan man fråga sig varför ingen reagerat på skotten. Men ljuddämpare är kanske inte ovanligt för jägare att ha tillgång till.

Gården där morden inträffade ligger ensligt till ute på landet.
Citera
2024-01-24, 16:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Sen kan man fråga sig varför ingen reagerat på skotten. Men ljuddämpare är kanske inte ovanligt för jägare att ha tillgång till.
I en artikel berättar mannens jaktkompis om deras mångåriga vänskap.
Kompisen berättar att de brukade vara ute flera veckor vid jakt men att mannen vid det senaste jakttillfället åkte hem redan efter några dagar. Han "skulle hem till familjen".
Varför fick han så bråttom tro?
Mannen ska även ha varit "överbeskyddande".
Kan det ha varit ett finare ord för kontrollerande.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-01-24 kl. 16:24.
Citera
2024-01-24, 16:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Gården där morden inträffade ligger ensligt till ute på landet.

Ajdå. Jag tyckte det såg ut som ett villakvarter. Ja det kanske inte behöver höras.
Citera
2024-01-24, 16:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ajdå. Jag tyckte det såg ut som ett villakvarter. Ja det kanske inte behöver höras.
här är huset med märke nr 1 på :
https://kart.1881.no/?r=F7274074
Citera
2024-01-24, 16:40
Bannlyst
Åh fy fan vilken tragedi! Vadfan är det som händer i vårt kära brodersland? Flera allvarliga mord den senaste månaden. Har det kommit fram några mer uppgifter om varför denna dåre mördade hela sin familj? Nåt självmordsbrev eller liknande?
Citera
2024-01-24, 16:42
Medlem
Nottelitens avatar
Från låst artikel i Raumnes :
Kulturen, idretten og frivilligheten i Nes skulle fredag hylles under kultur- og idrettsgallaen i Nes kulturhus.

Nå har imidlertid kriseledelsen bestemt å avlyse gallaen i respekt for alle berørte i forbindelse med den tragiske hendelsen i Skogbygda tirsdag
länk till artikeln :
https://www.raumnes.no/utsetter-kultur-og-idrettsgallaen/s/5-162-2799
Citera
2024-01-24, 16:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är huset med märke nr 1 på :
https://kart.1881.no/?r=F7274074

Okej. Tack. Ja det har nog inte behövt höras.
Citera
2024-01-24, 16:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hade han velat sätta eld på huset så hade han nog lyckats. Och då hade han kanske inte heller ringt polisen innan huset stod i lågor. Det är för ordningsamt…

Han kan ha bränt några personliga dokument eller handlingar. Kanske kontrakt eller ngt rörande arv. Version av testamente eller avskedsbrev.

Mitt tips är att han tänt på ngn handling i öppna spisen men låtit bli att öppna spjället…
Citera
2024-01-24, 17:04
Avslutad
Citat:
Mitt tips är att han tänt på ngn handling i öppna spisen men låtit bli att öppna spjället…
Hvorfor skulle han gjøre det, skjule noe ved å brenne dokumenter, når han allerede hadde ringt og fortalt politiet at han hadde drept begge døtrene og barnebarnet?

Og dersom ildpåsettelsen var ment som hevn ift ektefelle, hvorfor ringte han politiet og varslet om drapene før ildpåsettelsen?

Han kunne jo satt fyr på huset og ventet en stund utenfor, før han ringte politiet og skjøt seg selv.

Tenker på dette sitatet fra Dagbladet:
Politiets hypotese er at familiefaren drepte de andre tre. Deretter skal han ha ringt politiet og fortalt hva han hadde gjort, ifølge Dagbladets opplysninger - før han forsøkte å sette fyr på huset og tok sitt eget liv.

- Antatt gjerningsmann ringte selv inn til politiet, og varslet at han hadde drept sine to døtre og barnebarn og at han ville ta sitt eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in