Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Om det hade funnits en polisanmälan så hade givetvis Aftonbladet visat upp den i faksimil. Om det hade funnits skador dokumenterade av vården, så hade givetvis Aftonbladet visat upp ett par bilder.
Det tillsammans med en orimlig tidslinje gör att jag drar slutsatsen att det hela är påhittat. Men om Ducadream kan visa upp polisanmälan så kan jag givetvis ompröva min slutsats.
Håller med. Hon hade inga problem med att fota sin lindade hand i oktober och posta det. Varför inte posta en bild på blåmärkena efter den synnerligen grova misshandeln?
Artikeln publicerades den 18:e augusti 2023. Jag kan köpa att misshandeln skedde "i somras" om det skedde precis efter artikeln kom ut. September kan dock inte klassas som "i somras".
Men i så fall ljuger Bilan som sagt när hon påstår att gärningsmannen "skrek samtidigt: att en text jag skrev för
länge sedan om Sydafrika innebär att jag hatar vita. Och att han hatar mig på grund av det".
Vet att jag repeterar mig lite nu, men tycker det är värt att få det framfört tydligt här.