2024-01-24, 00:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs målsägandes snapkonversation med Z. Där är det övertydligt att de inte menar fuckboy som något positivt epitet. Z. blir uppenbart orolig när hon fattar att det är Vi*king som ska sova hos målsägande.

MÄ: Han e fuckboy
Z: Men inte fuckboy, nejjj
MÄ: I know
MÄ: Help
Z: Fuckboy
MÄ: Aa
Z: Gud
Z: Asså
Z: Nä stackarn fr
MÄ: Han e hemma hos mig nu
MÄ: Hjälp
MÄ: asså vrf gör jag så här mot mig själv
Z: e han skum
MÄ: Lite.
Z: Är han typ full
MÄ: Nja
MÄ: Han har druckit massa vet jag
MÄ: Han var på någon Fadderotsgatan innan
Z: Uughhhh

Typiskt tjejer, de framställer honom som ett sexmonster, men trånar innerst inne efter att få ha sex med honom. Utåt är hon säkert feminist, innerst inne vill hon ha sex med alfahannen.

Hon skulle inte ha sex med honom tänkte hon, "det är fel", tänkte hon.

Sedan kunde hon inte motstå sina egna begär. I två timmar hängav hon sig åt älskog.

Dagen efter återkom feministens samvete.

Hon berättar själv att hon gav honom intrycket att hon var med på sex.
Citera
2024-01-24, 00:41
Medlem
Citat:
Nej. Hon uppfyller inget av det som skulle kunna få mig att misstänka falsk tillvitelse, nämligen.
Vilket är:

1. Hämnd. En person som hatar en annan så pass mycket att denna vill ge igen på det mest elaka sätt den kan få till. Målsägande visar inte upp någonstans att hon skulle hata Vi*king/vilja hämnas på Vi*king.
2. Svår vårdnadstvist där en part riskerar att förlora vårdnaden om sina barn och därav vill sätta dit den andra föräldern. Målsägande har inga barn med Vi*king, så det motivet till falsk tillvitelse går ju bort helt.
3. Demens/svår psykisk sjukdom. Personen är dement/svår psykiskt sjuk så denna inbillar sig ha blivit våldtagen och anmäler någon falskt för våldtäkt, fast de kanske inte ens haft sex ens en gång. Finns inget som tyder på att målsägande har demens eller svår psykisk sjukdom.
4. Stalking/empatistörd. Någon som är sjukt fixerad vid en annan och stalkar denna, men också är empatistörd och när denna inte får som den vill, vill denna sätta dit den andra i något slags agg. Finns inget som tyder på att målsägande vare sig är empatistörd eller har en galen besatthet i Vi*king.

Ni verkar dock tro att det räcker med lite "ångra sex dagen efter" för att vilja falskt tillvita en annan för våldtäkt... Vilket är så jädra bakvänt och verklighetsfrånvänt så jag vet inte vad...

Om du ångrar något, så är väl det sista du vill är att basunera ut det? Då vill man helst bara glömma bort det och gå vidare. Att då anmäla det hela gör att det aldrig kommer gå att "glömma och gå vidare". Anmäla är det sista man ska göra om man ångrar något.

Eller vill du bli sedd som "våldtäktsoffret" som våldtogs av Berta? Fylleknullet du ångrade dagen efter? Tror inte det va?

Och om du vill ha tillbaka ditt ex Stina, så blir hon ju inte direkt mer sugen på dig av att du blivit våldtagen av Berta... Så det gör ju inte att du har större chans på Stina. Och så är det givetvis för kvinnor också. Eller vill du ha tillbaka ditt ex (som du är kär i) om du vet om att någon våldtagit henne? Det ska rejält jävla mycket kärlek till för det, inte sant? Och i det läget hade du nog lika gärna kunnat ta tillbaka henne även om sexet var frivilligt. Så. Inte alls troligt att hon anmälde Vi*king för våldtäkt för att få tillbaka Fe*lix.

Och skämmas för vänner? Skäms du inför dina vänner, kan du lika gärna hålla tyst om ångerknullet. Och bara förneka att det ens har skett, om personen du haft ångerknullet med skulle "skvallra". "Jag hade inte sex med den där kvinnan!". Sexet får bevisas genom DNA prov på hennes klänning.
Bara för målsägande att förneka sex, om hon ångrat det med Vi*king. Betydligare enklare än att anmäla någon för våldtäkt.

Så. Era anledningar till falsk tillvitelse, låter bara skeva och märkliga. Ångrar man sex är det bättre att blåneka och säga att inget sex ägt rum. Eller helt enkelt inte säga ett pip om det alls. En våldtäktsanmälan är raka motsatsen, då basunerar man ju ut något man helst själv vill glömma...

Jösses vilket sinnessjukt dravel…
Du har hittills helt patologiskt försökt göra gällande att alla som falskeligen anmäler någon för våldtäkt är psykiskt sjuka, eller empatistörda som du kallar det.
Nu finns det tydligen fler alternativ. Märkligt.

Hursomhelst är det naturligtvis ren och skär goja som du spottar ur dig.
Endast 6% av 21% tillskrivs psykisk sjukdom. Resten har andra förklaringar.

BRÅ granskade 736 stycken slumpmässigt utvalda beslut att lägga ned en
våldtäktsutredning, och fann att nedläggningen i 21% av fallen berodde på att själva anklagelsen som sådan av en eller annan anledning var mer eller mindre ogrundad. Dessa 21 procent fördelade sig på följande sätt: 6 procent rörde uppenbart falska anklagelser från psykiskt sjuka, 2 procent var ren spekulation från en målsäganden som fått en “blackout” efter att ha druckit stora mängder alkohol, 3 procent var från en anmälare som trodde att våldtäkt ägt rum men som misstagit sig, 6 procent var fall där det fanns motbevisning som mycket starkt talade emot målsägandens version, och 4 procent var fall där det var tveksamt ifall händelseförloppet överhuvudtaget ägt rum.

(BRÅ 2019:9 s. 57 samt s. 62-65).

Här har vi ju belägg.
Du ljuger, igen.
Citera
2024-01-24, 00:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nu är vi inne på kläderna också, fantastiskt, rena Hedenhös.
En kvinna som visar hud är villig att ha sex! Yes! Vilken MAN du är!

Vilken nationalitet har du, knappast svensk!

Dessutom har hon träffat andra män efter en separation, usch vilket luder! Hon måste vara pervers och nymfoman helt klart att det bara är att sätta på. eller hur?

Du kanske bara kanske 🤔 kan få det till en våldtäkt! har du funderat i de banorna?

Kan det kanske vara så att hon vill gå vidare med sitt liv, och litar på sin omgivning och sins vänner medans en pervers testosteronstint våldtäktsman ser sina möjligheter till att tillfredsställa sig själv och utnyttja en utsatt person?

Tycker du inte att man har rätt själv till att välja vem man har intimitet med? Oavsett hur många andra som varit där innan och vilka man har valt!
En kvinna som har haft mer än en partner är prostituerad en man är en riktig MAN om han penetrerat många!

Koranen nästa

.

Den unga kvinnan i det aktuella fallet bjöd trots allt in Chalmeristen mitt i natten iförd nattlinne och trosor och utan att överdriva så skulle nog minst 95 procent av alla människor som skulle se detta som en invit till mer "intim samvaro"

Man kan dessutom bara spekulera i om hon drabbades av dåligt samvete och ångest dagen efter när vi betänker att hon var i allra högsta grad aktiv under själva akten eftersom hon bla red den unge mannen vid flera tillfällen. Kanske tänkte hon vad exet skulle säga när han eventuellt fick reda på vad som hade hänt? Skvaller färdas lång väg ibland.
Citera
2024-01-24, 01:02
Medlem
flashmaners avatar
Kvinnan i det här fallet bjöd hem en kille som hon själv kallar för "fuckboy" att dela säng med henne. Hon hoppade ner i sängen tillsammans med honom iförd endast trosor och ett nattlinne. När han ville ha sex var hon först lite motsträvig men sedan vände hon sig om och särade på benen, det har hon själv berättat, liksom hon själv har berättat att hon gav honom intrycket att hon ville ha sex.

Det är aldrig och har aldrig varit våldtäkt att ha sex med en tjej som visar att hon vill ha sex. Inte denna gången heller. Om bara rätten får veta sanningen, kommer ni alla att bli varse detta.
Citera
2024-01-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Typiskt tjejer, de framställer honom som ett sexmonster, men trånar innerst inne efter att få ha sex med honom. Utåt är hon säkert feminist, innerst inne vill hon ha sex med alfahannen.

Hon skulle inte ha sex med honom tänkte hon, "det är fel", tänkte hon.

Sedan kunde hon inte motstå sina egna begär. I två timmar hängav hon sig åt älskog.

Dagen efter återkom feministens samvete.

Eller så är det som målsägande säger: Vi*king "är på tjejer" på ett obehagligt sätt. En sådan kvinnor inte vill ha sex med, med andra ord. Inte heller målsägande. Så han får våldta henne för att få som han vill.

Om han vore en alfahane, hade hon väl känt sig nöjd över sexet och velat ha mer där på morgonen. Och absolut inte anmält honom för våldtäkt. Men istället vill hon inte på morgonen (enligt bådas version). Så någon alfahane som hon suktade efter är han med stor sannolikhet inte. En sådan hade hon (om din teori stämmer) velat ligga med alla gånger han vill. Även på morgonen.

Troligare då att han är en lite skum kille som hon inte ville ha. Men aldrig kunde föreställa sig skulle våldta henne...

Citat:
Hon berättar själv att hon gav honom intrycket att hon var med på sex.

Nja. Nu skarvar du lite. Det hon säger är detta:

FL: Tror du att Viking förstod att du inte ville?
: Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon
FL: Gjorde han något för att försäkra sig om att du ville?
: Nej".

Att hon slutade säga nej/slutade putta bort honom är inte synonymt med det du skrev. Han skulle givetvis ha slutat när hon sa nej/puttade bort honom.
Citera
2024-01-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jösses vilket sinnessjukt dravel…
Du har hittills helt patologiskt försökt göra gällande att alla som falskeligen anmäler någon för våldtäkt är psykiskt sjuka, eller empatistörda som du kallar det.
Nu finns det tydligen fler alternativ. Märkligt.

Hursomhelst är det naturligtvis ren och skär goja som du spottar ur dig.
Endast 6% av 21% tillskrivs psykisk sjukdom. Resten har andra förklaringar.

BRÅ granskade 736 stycken slumpmässigt utvalda beslut att lägga ned en
våldtäktsutredning, och fann att nedläggningen i 21% av fallen berodde på att själva anklagelsen som sådan av en eller annan anledning var mer eller mindre ogrundad. Dessa 21 procent fördelade sig på följande sätt: 6 procent rörde uppenbart falska anklagelser från psykiskt sjuka, 2 procent var ren spekulation från en målsäganden som fått en “blackout” efter att ha druckit stora mängder alkohol, 3 procent var från en anmälare som trodde att våldtäkt ägt rum men som misstagit sig, 6 procent var fall där det fanns motbevisning som mycket starkt talade emot målsägandens version, och 4 procent var fall där det var tveksamt ifall händelseförloppet överhuvudtaget ägt rum.

(BRÅ 2019:9 s. 57 samt s. 62-65).

Här har vi ju belägg.
Du ljuger, igen.

Nope. Någon frågade hur en kvinna/man skulle bete sig för att jag skulle vara säker på att det var falsk tillvitelse.

Nu skrev jag mer anledningar som kanske skulle kunna göra att någon falskt tillvitar någon annan.

Du förstår skillnaden på beteenden och anledningar va?

Och ja: givetvis krävs det en empatistörning för att falskt tillvita någon för våldtäkt. Oavsett anledning till att personen gör det.

Det du refererar till handlar om falska anmälningar, dvs.: kan vara anmälningar där det inte ens finns en förövare. Falsk anmälan är inte synonymt med falsk tillvitelse.

Topic: Och hur som helst: jag ser det inte som troligt alls att målsägande har falskt tillvitat Vi*king.
Citera
2024-01-24, 01:16
Medlem
Citat:
Kvinnan i det här fallet bjöd hem en kille som hon själv kallar för "fuckboy" att dela säng med henne. Hon hoppade ner i sängen tillsammans med honom iförd endast trosor och ett nattlinne. När han ville ha sex var hon först lite motsträvig men sedan vände hon sig om och särade på benen, det har hon själv berättat, liksom hon själv har berättat att hon gav honom intrycket att hon ville ha sex.

Det är aldrig och har aldrig varit våldtäkt att ha sex med en tjej som visar att hon vill ha sex. Inte denna gången heller. Om bara rätten får veta sanningen, kommer ni alla att bli varse detta.

Nu skarvar du rejält med sanningen. Detta säger målsägande:

: Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon
Citera
2024-01-24, 01:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Eller så är det som målsägande säger: Vi*king "är på tjejer" på ett obehagligt sätt. En sådan kvinnor inte vill ha sex med, med andra ord. Inte heller målsägande. Så han får våldta henne för att få som han vill.

Märkligt bara att hon hoppar i säng med en kille som hon enligt dig betraktar som ett föraktat sexmonster. Alldeles särskilt när hon nu hade en madrass som han kunde ha fått sova på, men som hon inte ens plockade fram, trots att hon hade gott om tid till det. Varför gjorde hon inte det, kan man undra. Varför frågade hon ens vart han ville sova, om det nu för hennes del inte fanns något annat alternativ än en madrass på golvet.

"Vad har jag gjort", sa hon innan han ens kom dit, och sedan hoppade hon i säng med honom. Fanns det en medvetenhet hos henne att hon inte ville ha honom där, eller var det tvärtom, en medvetenhet att hon ville ha honom, som hon bara inte kunde erkänna.

Oavsett hur det var, så valde hon att ta in honom i sin lägenhet, hon valde bort madrassen och hon valde att ha honom i sängen. Hon valde att vända sig om och sära på benen, och hon valde att rida honom och att suga av honom, under två timmar. Det förekom inget tvång vid något tillfälle och hon har själv beskrivit att hon ledde honom att tro att hon ville ha sex.

Citat:
Om han vore en alfahane, hade hon väl känt sig nöjd över sexet och velat ha mer där på morgonen.

Hon var säkert tillfreds, efter sexet på natten. Åsså på morgonen, samma tanke som innan han kom, "vad har jag gjort". "vad har JAG gjort".

Åsså fick han skulden för vad hon gjort.

Citat:
Troligare då att han är en lite skum kille som hon inte ville ha. Men aldrig kunde föreställa sig skulle våldta henne...

Mycket troligare att hon är en skum tjej som inte kan föreställa sig att hon innerst inne ville ha sex med en fuckboy, och därför ångrade sig dagen efter.

Citat:
Nja. Nu skarvar du lite. Det hon säger är detta:

Att hon slutade säga nej/slutade putta bort honom är inte synonymt med det du skrev. Han skulle givetvis ha slutat när hon sa nej/puttade bort honom.

Just det, hon "gav upp", vände sig emot honom, särade på benen, red honom, sög av honom, knullade på köksbordet, sög av honom igen, osv, i två timmar.

Klart som fan att han tänkte "nu vill hon". Det vet hon också. Hon var inledningsvis lite motsträvig, sedan hängav hon sig åt sex med honom i två timmar. Det är vad de båda två berättar.

Hon var fullt vaken och fullt medveten och det förekom inga former av tvång. De hängav sig båda två åt sex i två timmar.

Hade hon inte velat ha sex med honom på natten, trots att hon var korkad nog att hoppa i säng med honom, så kunde hon gjort som hon gjorde på morgonen, och som jag skrev tidigit i tråden innan FUP blev känd, hon kunde gått på toaletten. Men det gjorde hon inte. Hon vände sig emot honom och de hade sex oavbrutet i två timmar.
Citera
2024-01-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
.

Den unga kvinnan i det aktuella fallet bjöd trots allt in Chalmeristen mitt i natten iförd nattlinne och trosor och utan att överdriva så skulle nog minst 95 procent av alla människor som skulle se detta som en invit till mer "intim samvaro"

Man kan dessutom bara spekulera i om hon drabbades av dåligt samvete och ångest dagen efter när vi betänker att hon var i allra högsta grad aktiv under själva akten eftersom hon bla red den unge mannen vid flera tillfällen. Kanske tänkte hon vad exet skulle säga när han eventuellt fick reda på vad som hade hänt? Skvaller färdas lång väg ibland.

Iförd ett långt blått nattlinne som hon brukar använda. Och trosor. Förmodligen ett sådant tråkigt nattlinne som täcker allt spännande på en kvinnokropp. Invit till snark och sovstund snarare.

Om du är kär i ett ex och har sex med en annan kvinna och ångrar det sexet och du börjar tänka på vad ditt ex som du är kär i skulle säga. Skulle du då anmäla den kvinnan du har haft sex med för våldtäkt? Utifall att ditt ex som du är kär i skulle få reda på ert sex. Tycker du att det är en rimlig och logisk handling? Brukar du anmäla sexpartners för våldtäkt om du ångrar sexet?
Citera
2024-01-24, 01:35
Medlem
Citat:
Märkligt bara att hon hoppar i säng med en kille som hon enligt dig betraktar som ett föraktat sexmonster. Alldeles särskilt när hon nu hade en madrass som han kunde ha fått sova på, men som hon inte ens plockade fram, trots att hon hade gott om tid till det. Varför gjorde hon inte det, kan man undra. Varför frågade hon ens vart han ville sova, om det nu för hennes del inte fanns något annat alternativ än en madrass på golvet.

"Vad har jag gjort", sa hon innan han ens kom dit, och sedan hoppade hon i säng med honom. Fanns det en medvetenhet hos henne att hon inte ville ha honom där, eller var det tvärtom, en medvetenhet att hon ville ha honom, som hon bara inte kunde erkänna.

Oavsett hur det var, så valde hon att ta in honom i sin lägenhet, hon valde bort madrassen och hon valde att ha honom i sängen. Hon valde att vända sig om och sära på benen, och hon valde att rida honom och att suga av honom, under två timmar. Det förekom inget tvång vid något tillfälle och hon har själv beskrivit att hon ledde honom att tro att hon ville ha sex.

Hon var säkert tillfreds, efter sexet på natten. Åsså på morgonen, samma tanke som innan han kom, "vad har jag gjort". "vad har JAG gjort".

Åsså fick han skulden för vad hon gjort.

Mycket troligare att hon är en skum tjej som inte kan föreställa sig att hon innerst inne ville ha sex med en fuckboy, och därför ångrade sig dagen efter.

Just det, hon "gav upp", vände sig emot honom, särade på benen, red honom, sög av honom, knullade på köksbordet, sög av honom igen, osv, i två timmar.

Klart som fan att han tänkte "nu vill hon". Det vet hon också. Hon var inledningsvis lite motsträvig, sedan hängav hon sig åt sex med honom i två timmar. Det är vad de båda två berättar.

Hon var fullt vaken och fullt medveten och det förekom inga former av tvång. De hängav sig båda två åt sex i två timmar.

Hade hon inte velat ha sex med honom på natten, trots att hon var korkad nog att hoppa i säng med honom, så kunde hon gjort som hon gjorde på morgonen, och som jag skrev tidigit i tråden innan FUP blev känd, hon kunde gått på toaletten. Men det gjorde hon inte. Hon vände sig emot honom och de hade sex oavbrutet i två timmar.

Madrassen var i hennes källare. Vad kan hända en ensam kvinna i en källare om natten? Många kvinnor är rädda att gå ner i källare om natten. Tänk om hon gjort det... och blivit våldtagen. Och anmält det. Så att det kom upp en tråd här. Vad hade du skrivit då? Att hon var dum och korkad som gick ner och hämtade en madrass i källaren mitt i natten, ensam kvinna. Iförd nattlinne? "Hon kunde ju tagit md sig sin kursare som skulle sovit över hos henne, så hade hon aldrig blivit våldtagen!"?

Du tror på Vi*kings version. Läs målsägandes.

Du. Jag tror det finns fler saker på den här Vi*king. Inte anmälda. Och inte såhär grova. Varför skulle annars målsägande vara så ångestladdad över att han skulle komma? Varför skulle annars Z. vara så oroad över det? Varför skulle målsägande annars säga i förhör att han varit på andra tjejer (vad menas ens med det? I den kontxt det nämns så är det iaf. inte något positivt.)? Varför skulle annars Z. fråga målsägande om han är "skum" och varför skulle målsägande svara "lite" på den frågan? Och varför skulle annars Z vilja ringa till målsägande och låtsas vara målsägandes mamma? Det finns mer här. Inte så allvarligt. Men något är det med denna Vi*king som gör att de båda skriver som de gör.
Citera
2024-01-24, 04:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Madrassen var i hennes källare. Vad kan hända en ensam kvinna i en källare om natten? Många kvinnor är rädda att gå ner i källare om natten. Tänk om hon gjort det... och blivit våldtagen. Och anmält det. Så att det kom upp en tråd här. Vad hade du skrivit då? Att hon var dum och korkad som gick ner och hämtade en madrass i källaren mitt i natten, ensam kvinna. Iförd nattlinne? "Hon kunde ju tagit md sig sin kursare som skulle sovit över hos henne, så hade hon aldrig blivit våldtagen!"?
Hon kunde bett Viking att följa henne ned i källaren, det logiska vore att be honom när de möttes vid dörren.
Citat:
Du tror på Vi*kings version. Läs målsägandes.

Du. Jag tror det finns fler saker på den här Vi*king. Inte anmälda. Och inte såhär grova. Varför skulle annars målsägande vara så ångestladdad över att han skulle komma? Varför skulle annars Z. vara så oroad över det? Varför skulle målsägande annars säga i förhör att han varit på andra tjejer (vad menas ens med det? I den kontxt det nämns så är det iaf. inte något positivt.)? Varför skulle annars Z. fråga målsägande om han är "skum" och varför skulle målsägande svara "lite" på den frågan? Och varför skulle annars Z vilja ringa till målsägande och låtsas vara målsägandes mamma? Det finns mer här. Inte så allvarligt. Men något är det med denna Vi*king som gör att de båda skriver som de gör.
Citera
2024-01-24, 06:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hon kunde bett Viking att följa henne ned i källaren, det logiska vore att be honom när de möttes vid dörren.

Du menar alltså att en ung kvinna iförd nattlinne, tröja, kläder och trosor skulle bett en berusad, kåt ung man att kl 02 följa med henne ner i en källare där det finns en madrass?

Herregud, de misogyna skribenterna i denna tråd skulle säkerligen ha klassat detta som ett solklart samtycke till källarsex med BDSM-inslag.

Mitt råd till målsägandebiträdet inför hovrättsförhandlingen är att försöka hitta karaktärsvittnen som kan berätta om andra situationer då V. betett sig olämpligt mot kvinnor. Varför inte kalla hans ex?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-24 kl. 07:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in