2024-01-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Man kan tyvärr inte det, men du kan gå in och radera texten och skriva "raderat".

Takk
Citera
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brosmebeistet
Helt enig. Mor i huset har hatt en skikkelig karriere og sitter i flere styrer i kraftbransjen. Faren er nevnt i en artikkel som handler om ett minkhus som brant ned og at han ikke orket å bygge opp igjen. Han har nok rettferdiggjort ovenfor seg selv drapene. Slikt hender en sjelden gang med menn som ikke takler livet og kanskje er psykisk svake i utgangspunktet

Styrer innen kraftbransjen? Der sitter det vel omtrent bare lokale partipamper?

Huset og eiendommen er i hvert fall verdt mye så nærme Oslo. Det kan være kime til splid.
Citera
Medlem
Kan far vid en olycka ha råkat ha dödat barnet varpå han inte ser någon annan utväg?

Jag vet inte men jag blir väldigt tagen av denna sak.

Döttrarna var fruktansvärt vackra, och vanliga som det ser ut. Pappan ser också helt vanlig ut. Vad kan få denna far att ta livet av det han troligen älskar allra mest?

Stackars de som står kvar. Pojkvännen som har förlorat sin flickvän och det vackraste han hade. Sitt barn. Och mamman vars hela familj nu är borta.

Kan inte för mitt liv begripa vad som kan få någon att göra detta.
Citera
2024-01-23, 21:15
Medlem
Ellevillests avatar
https://www.rb.no/lokale-nyheter/210-mink-omkom/s/1-95-1121229

Fra RB:
210 mink omkom i brann i Skogbygda i går. Nå gir minkfarmer Steinar Korslund opp etter 20 års drift.

– En tragedie å se dyra mine bli flammenes rov. Jeg orker ikke gå i gang med å bygge opp igjen dette. Et livsverk er lagt i ruiner, sier Korslund.

Tre mink-hus, hvert på 66 meter, ble fullstendig ødelagt av den kraftige brannen. Til alt hell var det ikke mer enn 210 mink i disse husene. Tragedien kunne ha blitt langt større. I tre andre mink-hus som ligger bare et par meter fra de brannherjede husene var det rundt 2.500 mink.

– En trøst, dette. En stor trøst. Hadde vinden stått andre veier, ville tragedien ha vært fullstendig, sier Korslund.

Millionverdier

Verdier for millionbeløp gikk tapt i brannen, som oppsto under vedlikeholdsarbeid i et av minkhusene. Korslund har ikke lyst til å snakke om penger eller økonomisk tap.
Citera
2024-01-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellevillest
https://www.rb.no/lokale-nyheter/210-mink-omkom/s/1-95-1121229

Fra RB:
210 mink omkom i brann i Skogbygda i går. Nå gir minkfarmer Steinar Korslund opp etter 20 års drift.

– En tragedie å se dyra mine bli flammenes rov. Jeg orker ikke gå i gang med å bygge opp igjen dette. Et livsverk er lagt i ruiner, sier Korslund.

Tre mink-hus, hvert på 66 meter, ble fullstendig ødelagt av den kraftige brannen. Til alt hell var det ikke mer enn 210 mink i disse husene. Tragedien kunne ha blitt langt større. I tre andre mink-hus som ligger bare et par meter fra de brannherjede husene var det rundt 2.500 mink.

– En trøst, dette. En stor trøst. Hadde vinden stått andre veier, ville tragedien ha vært fullstendig, sier Korslund.

Millionverdier

Verdier for millionbeløp gikk tapt i brannen, som oppsto under vedlikeholdsarbeid i et av minkhusene. Korslund har ikke lyst til å snakke om penger eller økonomisk tap.

Denne er postet her inne tidligere og diskutert tidligere
Citera
2024-01-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Kan far vid en olycka ha råkat ha dödat barnet varpå han inte ser någon annan utväg?

Döttrarna var fruktansvärt vackra, och vanliga som det ser ut. Pappan ser också helt vanlig ut. Vad kan få denna far att ta livet av det han troligen älskar allra mest?

Stackars de som står kvar. Pojkvännen som har förlorat sin flickvän och det vackraste han hade. Sitt barn. Och mamman vars hela familj nu är borta.

Neppe.. dette var nok dessverre ren ondskap og hevn fra fars side. Hadde det skjedd en ulykke hadde de kontaktet ambulanse. Han hadde ikke deretter startet en massakre med egne barn før han ringte politiet for så å forsøke å brenne ned huset før han tok sitt eget liv
Citera
2024-01-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44

Huset og eiendommen er i hvert fall verdt mye så nærme Oslo. Det kan være kime til splid.

Lignende hus til salgs i samme kommune for 3 mill og nedover.
Citera
2024-01-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44

Det er drøyt å kalle det "så nærme Oslo" Det er 65km til Oslo, og boligprisene i det området er ikke høye.
Citera
2024-01-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma

Jag är inne p något liknande. Han kan ju ha blivit väldigt arg på en av döttrarna och knuffat till henne så att hon dog. Sedan står han inte ut med skammen utan bestämmer sig för att ha ihjäl alla inklusive sig själv.

Det finns många tänkbara varianter. Man måste veta mer om hur de hade bragts om livet för att komma närmare sanningen.
Citera
2024-01-23, 21:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag är inne p något liknande. Han kan ju ha blivit väldigt arg på en av döttrarna och knuffat till henne så att hon dog. Sedan står han inte ut med skammen utan bestämmer sig för att ha ihjäl alla inklusive sig själv.

Det finns många tänkbara varianter. Man måste veta mer om hur de hade bragts om livet för att komma närmare sanningen.
Depression och psykos, tror att han borde dö och då kan han inte hjälpa sin familj och tar döttrar och barnbarn med sig i döden för deras ”egen skull”.
Hoppas att han brinner i helvetet.
Citera
2024-01-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Så han dreper den ene datteren ved et uhell, får panikk og dreper derfor den andre datteren ? Får panikk på ny og dreper barnebarnet ? Får enda mer panikk så ringer politiet før han tenner på huset ? Får panikk igjen og tar sitt eget liv ?
Tviler sterkt. Dette har han gjort med viten og vilje. Enkelte mennesker er bare ondskapsfulle og hevngjerrige, uten at det er en ulykke som har skjedd
Citera
2024-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det er drøyt å kalle det "så nærme Oslo" Det er 65km til Oslo, og boligprisene i det området er ikke høye.

7 av 10 som bor i området jobber i Oslo
2 av 10 jobber i barnehage
1 av 10 er pensjonist

så ja, selvfølgelig kan man si at området der er nærme Oslo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här