Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Varför skulle det komma fram att vapensamlaren fixade fram ett vapen till sin vän Engström?
Du verkar överdriva allt och pratar som om det är hela världen om någon gör något olagligt...
Jag kanske överdriver, men vi talar här inte om att utan kvitto anlita någon för ett altanbygge, utan om grovt vapenbrott och en socialt väletablerad individ i karriären. Det kan vara du som underskattar ett sådant tilltags dignitet.
Det är självklart att samlaren å det grövsta äventyrar hela sin samling och hobby om han skaffar illegala Magnumrevolvrar till folk i grannskapet. Risken att någon får nys om att SE går omkring med ett stort otympligt vapen, inklusive på arbetsplatsen, och anmäler det är givetvis överhängande.
Citat:
Tror du att GM hämtade sitt licensvapen och mördade Palme...Då skulle ju han få sitta i fängelse och aldrig mer få skjuta i sin klubb !
Ja, jag tror att det mycket väl kan vara så att GM använt ett eget och registrerat vapen vid attentatet. Hade han ett val, hade han nog valt det oregistrerade.
En uppfattning jag har om personen GM är att han var tämligen likgiltig inför sin personliga framtid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Som jag har skrivit innan..
Du verkar tro att Engström inte kan vara en "ensam galning" för du känner hans psyke...!
Är det så ?
Att du tror att du liksom känner CA lite bättre än SE....?
Betydligt mer är känt om personen SE än om hans motpol personen CA. Och det av skälet att de befann sig på varsin ytterkant av skalan extrovert - introvert. Då blir det så.
Så, nej.
Jag tror att SE är osannolik som GM eftersom inget ännu kommit fram som pekar på tendenser hos honom man i sådana fall gärna hade velat se. Dådet kommer ur tomma intet, som en blixt från en klar himmel. Och ja, som vanligt, det kan såklart inte uteslutas.