2024-01-19, 05:15
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Högstadieläraren är från Stenungsund

Ah, utesluter min gamle lärare som gjorde exakt likadant
Citera
2024-01-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det är härligt och se hur rättsapparaten lägger tid, fokus och energi på rätt saker, det finns absolut ingenting viktigare än en glappkäftad träslöjdslärare från västkusten i detta nu

Finns det väl????
Citera
2024-01-20, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Så du menar att anmälda brott inte ska utredas och sen bedömas av domstolarna? Ska rättsväsendet strunta i att upprätthålla landets lagar? Ska brottsoffer inte få upprättelse? Eller du kanske tycker att du har en större förståelse för vad som utgör sexuellt ofredande än landets domare?
Detta är dumheter och inget som ska vandra igenom domstolarna, det handlar om ord och inte en överfallsvåldtäkt

Vad tycker du att högsta domstolen skulle ha lagt sin tid på i stället?
Detta handlar om ord, inte en överfallsvåldtäkt, så detta är trams och ingenting annat!

Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Finns det väl????

Det var ironiskt…
Citera
2024-01-20, 23:36
Medlem
Har någon FUP eller domarna?

Hoppas verkligen att läraren döms i HD. Hade varit galet om man fick uttrycka sig sådär till barn.
Citera
2024-01-23, 15:06
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Detta handlar om ord, inte en överfallsvåldtäkt, så detta är trams och ingenting annat!

Och ord kan utgöra sexuellt ofredande i lagens mening. Vi kan inte ha det så att det enda sexualbrottet som ska prövas av svenska domstolar är överfallsvåldtäkter.

Jag tror inte att den berörda eleven, eller läraren för den delen, tycker det här är trams.
Citera
2024-01-23, 16:44
Bannlyst
Citat:
Och ord kan utgöra sexuellt ofredande i lagens mening. Vi kan inte ha det så att det enda sexualbrottet som ska prövas av svenska domstolar är överfallsvåldtäkter.

Jag tror inte att den berörda eleven, eller läraren för den delen, tycker det här är trams.

Detta SAS inför hela klassen och antagligen var det både stress och klumpigt beteende inblandat, ett jävligt klantigt misstag, självklart, men det ska fan inte upp i HD!

Ord löser man på annat sätt, i detta fall arbetsgivare och anställd med elev&föräldrar

Idiotin tar aldrig slut och detta är lika dumt som när et skolgårdsgruff polisanmäls.

Kränkta känslor ska inte, och får inte leda till rättsliga åtgärder hela tiden, trams!
Citera
2024-01-23, 20:03
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Detta SAS inför hela klassen och antagligen var det både stress och klumpigt beteende inblandat, ett jävligt klantigt misstag, självklart, men det ska fan inte upp i HD!

Ord löser man på annat sätt, i detta fall arbetsgivare och anställd med elev&föräldrar

Idiotin tar aldrig slut och detta är lika dumt som när et skolgårdsgruff polisanmäls.

Kränkta känslor ska inte, och får inte leda till rättsliga åtgärder hela tiden, trams!

Äntligen uttrycker du en begriplig åsikt. Jag förstår det som att du inte tycker att verbala sexuella trakasserier borde vara olagliga och straffbara. Det är väl en åsikt man kan ha men faktum kvarstår att det än så länge är straffbart och alltså måste det finnas utrymme i rättssystemet att pröva även såna här situationer.
Citera
2024-01-23, 20:12
Bannlyst
Citat:
Äntligen uttrycker du en begriplig åsikt. Jag förstår det som att du inte tycker att verbala sexuella trakasserier borde vara olagliga och straffbara. Det är väl en åsikt man kan ha men faktum kvarstår att det än så länge är straffbart och alltså måste det finnas utrymme i rättssystemet att pröva även såna här situationer.

Absolut inte!

Du fortsätter vara totalt efterbliven!

Vårat samhälle är under attack från gängkriminalitet, riktiga brottsoffer kan få vänta över ett år på rättegång som förstör för både offer och även förövare.

Signalen vi skickar till samhället, blir du förnedringsrånad med misshandel och en slagen 7:a i ansiktet får du vänta 2 år på rättegång, men är du en kränkt fjortis blir det skyddsstopp och 100% fokus!

Kränkta fjortisar ska inte få sådant här utrymme i HD, det är patetiskt trams och borde leda till uppsägningar
Citera
2024-01-23, 21:33
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Absolut inte!

Du fortsätter vara totalt efterbliven!

Vårat samhälle är under attack från gängkriminalitet, riktiga brottsoffer kan få vänta över ett år på rättegång som förstör för både offer och även förövare.

Signalen vi skickar till samhället, blir du förnedringsrånad med misshandel och en slagen 7:a i ansiktet får du vänta 2 år på rättegång, men är du en kränkt fjortis blir det skyddsstopp och 100% fokus!

Kränkta fjortisar ska inte få sådant här utrymme i HD, det är patetiskt trams och borde leda till uppsägningar

Du verkar vara väldigt okunnig kring hur vårt samhälle fungerar. Bevare oss från att såna som du ska få avgöra vem som är ett riktigt brottsoffer och vad vi ska lägga resurser på.
Citera
2024-01-23, 21:42
Bannlyst
Citat:
Du verkar vara väldigt okunnig kring hur vårt samhälle fungerar. Bevare oss från att såna som du ska få avgöra vem som är ett riktigt brottsoffer och vad vi ska lägga resurser på.

Och mongon som dig vill uppenbarligen att NoA ska släppa allt och jaga glappkäftade träslöjdslärare på ett högstadie nära dig

Det är lättkränkta bögar som du som förstör det här landet
Citera
2024-01-23, 21:47
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Och mongon som dig vill uppenbarligen att NoA ska släppa allt och jaga glappkäftade träslöjdslärare på ett högstadie nära dig

Det är lättkränkta bögar som du som förstör det här landet

Jag undrar vem av oss som är mest kränkt.
Citera
2024-01-24, 05:19
Bannlyst
Citat:
Jag undrar vem av oss som är mest kränkt.

Mitt känslotillstånd har ingenting med någonting i tråden och göra, men jag tolkar dina personliga påhopp som att ammunitionen tog slut, och att du själv insåg att det är helt sinnesjukt att fjortisar som blir kränkta med enbart ord hamnar i HD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in