2024-01-23, 15:25
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Stämmer. Dessa anti-vita slynor ljuger så in i helvete.

Det finns återigen inga som helst bevis på att någon misshandel har skett.

Det vet väl inte du, har du tagit del av anmälan och polisens förundersökning? I annat fall så är det bara spekulativt önsketänkande från din sida.

Det anständiga är att utgå från att det en person polisanmäler har inträffat, och om en ska anta motsatsen så måste det finns omständigheter som starkt talar för det - och dit hör inte en nedlagd förundersökning (vilket är den absolut vanligaste utgången vid polisanmälningar).
Citera
2024-01-23, 15:33
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det vet väl inte du, har du tagit del av anmälan och polisens förundersökning? I annat fall så är det bara spekulativt önsketänkande från din sida.

Det anständiga är att utgå från att det en person polisanmäler har inträffat, och om en ska anta motsatsen så måste det finns omständigheter som starkt talar för det - och dit hör inte en nedlagd förundersökning (vilket är den absolut vanligaste utgången vid polisanmälningar).

Det finns dock omständigheter som är lite märkliga: Varför finns inga bilder på hennes påstådda blåmärken? Allt vi har är en bild på hennes lindade hand som verkar vara tagen långt efter den påstådda händelsen.

Sedan är jag också fundersam över tidslinjen i hennes uppgifter. I aftonbladet står det gärningsmannen nämnde denna artikel skriven den 18:e augusti 2023 under misshandeln:
https://www.etc.se/kommentar/nej-det-paagaar-inte-folkmord-paa-vita

Det står också att misshandeln ska ha skett "i somras".

Men enligt Bilans egna Facebook post påstår hon att gärningsmannen nämnde "en text hon skrev för länge sen om Sydafrika" som motiv:

https://pbs.twimg.com/media/F7p2laAW4AAZSVM?format=jpg&name=large

Så när skedde misshandeln? Detta vill jag gärna reda ut.

Om misshandeln skedde under sommaren 2023 är det konstigt att gärningsmannen nämnde en "artikel som skrevs för länge sen" - och syftar på en artikel som kom ut 18:e augusti 2023. Alltså när sommaren i princip är slut.
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-23 kl. 15:38. Anledning: typo
Citera
2024-01-23, 15:43
Medlem
Orm Ondes avatar
Först och främst: Det är i och för sig inte osannolikt att Bilan Osman skulle kunna ha blivit misshandlad av någon laserman in spe. Hon är en kontroversiell och provocerande person som sticker ut med sin slöja, så säkerligen kan hon trigga omdömeslösa personer att göra dumma saker.

Emellertid finns det ett, mycket starkt, skäl för att inte tro på att den här händelsen har ägt rum, eller åtminstone är starkt överdriven. Som hon själv säger, det har rått tystnad om den här saken i media. Med tanke på agendan i både Expressen och Aftonbladet, har jag mycket svårt att tro att dessa blad hade avstått från att publicera och slå upp en artikel om saken, om Bilan Osman och/eller hennes vittne(n) hade bedömts som trovärdiga. I så fall hade det garanterat dykt upp en artikel med rubrik som t.ex. "Opinionsbildaren Bilan Osman misshandlad av rasist". Att det inte finns något namn på gärningsmannen hade inte spelat någon roll för publiceringen, det hade räckt med att han uttalat sig rasistiskt vid misshandeln. Det hade varit mumma för etablissemangsmedia att få till en sådan artikel, men eftersom så inte skett är det uppenbart att historien bedömts som mindre trovärdig.
Citera
2024-01-23, 15:46
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Det finns dock omständigheter som är lite märkliga: Varför finns inga bilder på hennes påstådda blåmärken? Allt vi har är en bild på hennes lindade hand som verkar vara tagen långt efter den påstådda händelsen.

Sedan är jag också fundersam över tidslinjen i hennes uppgifter. I aftonbladet står det gärningsmannen nämnde denna artikel skriven den 18:e augusti 2023 under misshandeln:

Men enligt Bilans egna Facebook post påstår hon att gärningsmannen nämnde "en text hon skrev för länge sen om Sydafrika" som motiv:

Om misshandeln skedde under sommaren 2023 är det konstigt att gärningsmannen nämnde en "artikel som skrevs för länge sen" - och syftar på en artikel som kom ut 18:e augusti 2023. Alltså när sommaren i princip är slut.

Utgå från primärkällan, vad Bilan själv uppgett i media och i förhör (som vi inte har tillgång till). Eventuell diskrepans kan vanligen förklaras av att allt inte uppfattas eller återgetts korrekt av en tidning med andra eller tredjehandsuppgifter.
Citera
2024-01-23, 15:49
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Utgå från primärkällan, vad Bilan själv uppgett i media och i förhör (som vi inte har tillgång till). Eventuell diskrepans kan vanligen förklaras av att allt inte uppfattas eller återgetts korrekt av en tidning med andra eller tredjehandsuppgifter.

Ja, det kan förklaras på något annat sätt. Men det är uppenbarligen någonting som inte stämmer med hennes uppgifter.

Sen finns det också fler frågetecken.

Därför är jag lite skeptisk tills vidare.
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-23 kl. 15:50. Anledning: formulering
Citera
2024-01-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Helt riktigt. Samtidigt är det intressant då Osman lever lite på att islamofobi, racism och våldsam höger är ett stort problem. Så bilden av henne og hennes arbete missgynnas ju inte av att hon blivit attackad så hon har ju motiv till att hitta på en story med.

Victoria Kawesa blev ju också racistattackerad, fram tills filmerna kom fram och hon dömdes(?) till misshandel(?).
Ja det är inte omöjligt att detta är fiktion eller grovt snedvridet, men jag skulle inte bli förvånad om hon råkat på någon idiot på riktigt.

Röstar själv SD och folkutbytet är ett faktum (konspirationsteorin handlar snarare om att det är uppstyrt av olika människor), men även jag ser att andelen våldsamma mentalt svaga idioter ökat både till vänster och höger. Oavsett vad som skett är det viktigt att markera mot detta antidemokratiska våld.
Citera
2024-01-23, 16:09
Medlem
b00b00s avatar
Vore komiskt om det rör sig om en svart sydafrikan som GM.
Citera
2024-01-23, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vore komiskt om det rör sig om en svart sydafrikan som GM.
Tanken är även om denna Bilan Osman har några bröder ????
Man vet ju hur muslimerna är menar jag.
Senast redigerad av Massonite 2024-01-23 kl. 16:32.
Citera
2024-01-23, 16:30
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tanken är även om denna Bilan Osman har några bröder ????

Hon är ju somalier. Så hon har säkert en drös med sådana.
Citera
2024-01-23, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon är ju somalier. Så hon har säkert en drös med sådana.
Ja precis , säkert fått stryk i hemmet - är min gissning.

Hedersvåld alltså - det finns några bilder på henne utan slöja ..
Senast redigerad av Massonite 2024-01-23 kl. 16:37.
Citera
2024-01-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted

Hon har onekligen problem med tidslinjen. Det ser ut som den påhittade slöjryckningen som låg till grund för hijabuppropet. Eller "misshandeln" av Kawesa. Eller den rasistiske brandmannen från Boden. Eller något av alla andra påhittade angrepp.
Citera
2024-01-23, 16:36
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja precis , säkert fått stryk i hemmet - är min gissning.

Ja, det också en synvinkel. Att hon blev misshandlad av släkten för att hon "blivit för vit". Det hade ju varit höjdpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in