2023-04-14, 11:53
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalaplan
Han arbetade som brevbärare i Köpenhamn för många år sedan. Sedan dess har väl smeknamnet följt med.

Har han alltid haft sitt nuvarande efternamn?
Senast redigerad av madeinflen 2023-04-14 kl. 11:56.
Citera
2023-04-18, 10:58
Medlem
I senaste avsnittet av Spår säger de att Julia aldrig utsattes för sexuellt våld. Stämmer detta?
Citera
2023-04-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Jösses vilken low-life, Marko.
Wickr-snacket på sidan 1737-1740 i FUP indikerar klockrent på att han vet mer. Robert skriver att det inte ska låta något på natten när de skriver till varandra och Marko ska dit och hjälpa på morgonen. Marko vet ju vad saken gäller men säger ingenting till polisen i förhören, låtsas som att han inte vet vad saken handlar om (sid. 1787).
Man kan inte önska något annat än stor olycka för denna lögnare, för insyltad i mordet är han.

Marko är definitivt mer involverad. Jag tror att han varit den som drivit Robban till att utföra detta , när Marko sedan förstått att Robban gjort det dom kom överens om så banga han ur och lämnade Robban i sticket . När polisen står på dörren och Marko inte svarar på sms och samtal inser Robban vad han gjort och står inför och tar då Julias liv och sitt eget . Fegt gjort men där tror jag vi är nära sanningen !
Citera
2023-05-03, 12:04
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejnej04
Marko är definitivt mer involverad. Jag tror att han varit den som drivit Robban till att utföra detta , när Marko sedan förstått att Robban gjort det dom kom överens om så banga han ur och lämnade Robban i sticket . När polisen står på dörren och Marko inte svarar på sms och samtal inser Robban vad han gjort och står inför och tar då Julias liv och sitt eget . Fegt gjort men där tror jag vi är nära sanningen !

Tror lika, Marko är den som planerat och drivit på från början.
Han var alltid pank och lånade pengar av allt och alla.
Citera
2023-09-04, 22:23
Medlem
Har läst att vissa i tråden har lyssnat på Spårs podcast om fallet. Jag undrar därför om det är någon mer än jag som har tänkt på domen från 2004 och de kopplingar som skulle finnas till Julia-fallet. Är det någon som mot förmodan har tillgång till domen från 2004 eller i alla fall vet vad Ro*ert hette då i efternamn?
Citera
2023-09-05, 22:05
Medlem
Naturell73s avatar
Ganska säker på att det var Rose*lind
*= n
Senast redigerad av Naturell73 2023-09-05 kl. 22:20.
Citera
2023-09-05, 22:33
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlSchroder
Har läst att vissa i tråden har lyssnat på Spårs podcast om fallet. Jag undrar därför om det är någon mer än jag som har tänkt på domen från 2004 och de kopplingar som skulle finnas till Julia-fallet. Är det någon som mot förmodan har tillgång till domen från 2004 eller i alla fall vet vad Ro*ert hette då i efternamn?

Förra efternamnet står i början av tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att han har ändrat namn från:
T*rd R*bert J*acim R*senlind

Född 20/12 1976 i Malmö Sankt Johannes (Malmöhus län, Skåne).
Senast redigerad av Lilett 2023-09-05 kl. 22:36.
Citera
2023-09-28, 21:20
Medlem
Jag pratade kort med en låssmed nyligen och det var han som nämnde Spår-podden att den kan vara värd att lyssna på. Speciellt när det var han som kallades till den aktuella lägenheten på Östra Promenaden 21.
Och han hade rätt. Det är ett mycket märkligt fall. Jag lyssnade klart på podden, gick med i tråden här och ägnade sedan helgen åt att läsa FUP på nära håll.

Den läsningen har gett upphov till några enskilda frågor:
Sitter Marko i fängelse nu? Han dömdes till 8 månaders fängelse, men drar man av månaden han tillbringade i Malmö Arrest (som förhörsdatumen i FUP visar)? För då måste det snart vara dags för honom att komma ut igen?

Om du tittar på Instagram kan du hitta profilerna robbo1976 och margan1910
Citera
2024-01-23, 10:59
Medlem
Fup tack. De länkar som finns, fungerar ej.
Citera
2024-01-23, 11:10
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureVonGall
Fup tack. De länkar som finns, fungerar ej.
FUP och dom: https://mega.nz/folder/QJdSQAxL#s3C2UxjTCKhalZ-2dTgTHA
Citera
2024-01-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
FUP och dom: https://mega.nz/folder/QJdSQAxL#s3C2UxjTCKhalZ-2dTgTHA

Tackar!
Citera
2024-01-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tror lika, Marko är den som planerat och drivit på från början.
Han var alltid pank och lånade pengar av allt och alla.

Visst är det samma Marko som varit med i Rex Scania (Ultras Malmö)? Användarnamn marko1910_ på instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in