2024-01-23, 07:00
Medlem
snake65s avatar
Ryzzen har skickat drönare och granater mot Kiev, mer på ingång tydligen
Senast redigerad av snake65 2024-01-23 kl. 07:05.
Citera
2024-01-23, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Ryzzen har skickat drönare och granater mot Kiev, mer på ingång tydligen
Granater?
Citera
2024-01-23, 08:09
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag tror att ryssarna ser finska vinterkriget som en framgång, för de fick ju för evigt en stor bit av Finland.
Manskap och materiel är tillfälliga förluster, medan landvinning är evigt.
Jag tror att de tänker likadant om Ukraina. Vad spelar det för roll att de tillfälligt förlorar en massa soldater och material när de kommer för evigt få behålla en stor del av Ukraina?

Väst lär sig aldrig. Vi fortsätter att ge mer och mer land till Ryssland. I framtiden kommer väl hela jordklotet vara ett enda Ryssland, bara för att väst är så fegt som inte vågar hjälpa länderna som blir angripna av Ryssland.
Jag hatar innerligt våra svaga utvecklingsstörda politiker.
Skulle jag sitta vid makten så skulle Ukraina segra inom 1 månad.

Det du säger, betyder att vi i väst måste bli mer extrema i vår hantering.
Något som jag själv har trott och tror att vi växt ifrån. Den mänskliga evolutionen.
Det är möjligt att Putin har visat ondskans rätta ansikte och jag har fel.
Jag tror och hoppas att Putin är en parantes. Att han avlägsnas inom kort.

Läser man de böcker som jag har i min signatur, kan man tvivla.
Men hoppet är det sista som överger en.
Citera
2024-01-23, 08:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Trots att ni är en stor del av problemet.
Men ni fattar tyvärr inte bättre ÄN
Eller också är det du som är det stora problemet.

Människor som inte kan förstå enkel statistik. Människor som tror de är klipska men att de i själva verket inte förstår någonting fast de sina huvuden tror de begripit allt.

Som det där med statistiken om korruption. Du trodde att du förstod. Men det visade sig att du inte gjorde det. Skälet till att du trodde på det var för att någon talat om för dig att så är fallet. Och du trodde på det blint. Liksom du tror på allt annat som är felaktigt. Fattar du inte att du är förd bakom ljuset.
Senast redigerad av Conception 2024-01-23 kl. 08:46.
Citera
2024-01-23, 08:18
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukraina förstör massiva mängder med krigsmaterial för Ryssland i Avdiivka:

Det finns tabeller vid länkarna. T.ex är skillnaden i förlorade stridsvagnar 20 - 169 och skillnaden i förlorade bepansrade AFV-fordon 14 - 293.

Det här är alltså bekräftade förluster.
Och ändå ylar en del foliehattar om att ryssen skulle göra framsteg där! Snacka om lättlurade dårar.
Dessa enorma förluster av både material och soldater kommer garanterat bli ryssens fall.
Citera
2024-01-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ja precis. Din husse i Kreml saknar exempelvis både ryggrad och moral. Vad har HBTQ att göra med invasionen av Ukraina?

Man skulle kunna se det som världens största och längsta prideparad med tanke på hur mycket Ryssarna bögar loss i skyttegravarna. Putin kanske bara vill sprida samkönad kärlek men har valt ett lite udda sätt att göra det på?
Citera
2024-01-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Putin ser det nog som sin uppgift att värna landets integritet och militära säkerhet, eftersom han är landets ledare. Däri ingår att i möjligaste mån hålla landets fiender borta från gränserna. När nu Ukraina visade tydliga avsikter att ansluta till Nato och EU så tog han beslutet att ingripa militärt. Efter att först ha försökt förhandlingsvägen förstår.

Varför anföll man inte Finland omedelbart när Finland sa att de skulle söka medlemskap i NATO?
Citera
2024-01-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Tror det kan gå fortare än så faktiskt.

Ja, enligt dig har ju Ryssen redan vunnit.
Citera
2024-01-23, 08:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De räknar med sin kärnvapenavskräckning. Många ryssar säger att "En kärnvapenmakt kan aldrig förlora ett krig". De verkar mena att det även gäller ett vid ett anfallskrig som i Ukraina.
Samtidigt har de redan bevisat själva att det inte stämmer i Afghanistan.
Även USA har förlorar krig i både Afghanistan och Vietnam som kärnvapenmakt.

Så återigen har ryssen bevisligen helt jävla fel.
Citera
2024-01-23, 09:08
Avstängd
Sanslösa siffror på förlorad materiel igår.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/xgDiZM5pxQ

22 stridsvagnar, 59 pansarfordon, 51 artilleri, 65 lastbilar och 12 specialutrustning.
Citera
2024-01-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför anföll man inte Finland omedelbart när Finland sa att de skulle söka medlemskap i NATO?

För att putin är feg och rädd. Han trodde inte omvärlden skulle reagera som dom gjorde med Ukraina. Sedan skulle Finland, med eller utan hjälp åstadkomma extrema skador för ryssland. Med andra ord, putin är rädd för motstånd. Som den klassiska mobbaren, kör bara mot en när man själv är i en stor grupp.
Citera
2024-01-23, 09:41
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Enligt många bedömare jag tagit del av är det främst pga av prestige ( röda linjer) Ukraina är ju Ryssland bakgård och FD sovjetiska Ukraina som andra skall ge fan i enligt Kreml. Skulle han backa från sina röda linjer tappar han lite ansiktet (prestige) sedan är det makt skulle Ukraina blomstra genom att söka sig mot väst finns risk enligt Kreml att ryssar ser det och vill gå åt samma håll. Då riskerar ju regimen att tappa makten. Så Finland är ganska obetydligt i det sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in