2024-01-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Homosorna betalade sina landvinster förra året till ett pris som landar på 325 milljoner ryssar innan Ukraina är erövrat.

Sättet de slåss på nu kommer sluta med en sidas kollaps, och det kan mycket väl vara Ryssland som dukar under.

Kazan har bajsfloder på gatorna och på Krim finns inget vatten.

Ja jag såg att dricksvattnet i Simferopol, Krim, är förorenat, förmodligen på grund av översvämningar men det kan också vara dåligt skött vattenledningar.

Ja Ryssland är på väg mot kallops.
Citera
2024-01-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Här står mer om det. Tydligen räknar man gammal skrot som nytt. Finns en annan artikel som jag inte hittar just nu.

https://en.defence-ua.com/industries/analyzing_russian_report_of_2100_tanks_produced_in _2023_and_wheres_the_catch_in_these_data-8511.html

Tack för länken. Ryssland tvingas nog köpa även stridsvagnar från Nord-Korea men det är inte hållbart i längden.
Citera
2024-01-22, 22:29
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag kommer få rätt att väst patetiska drag att ”köra ut ryssen” ENBART var att fylla girigbukar konton ,likt Wallenberg ( som tjänat 60 miljarder hittills på detta krig ) hur mycket rothschild/vanguard , Blackrock co har tjänat vågar jag inte ens drömma om.
Men du kanske kan gissa ?
Eller blir det för uppenbart jobbigt för dig ?
Kort och gott Usa ville testa vad Ryssen gick för. Svaret fick de levererat med en rak höger.
Inget i det jag skrev här över finns det inte ett enda fel i!!!

Sen är det ni lättlurade stackare som köper dyngan som dem trycker i halsen på er rakt av är både skrämmande och tragiskt.
Ni trodde verkligen att väst skulle kraftsamla och köra över världens bästa land i försvarskrig historiskt , och världens största kärnvapen makt I DERAS EGNA BAKFICKA!!!!
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om er som har fått erat första bryska uppvaknande. Men det kommer mer var bara så lugn.
Vi andra vi fatta redan från start att det var över innan de ens börja.

Jag väder på frågan va får dig att tro att Ukraina kommer orka fortsätta?
De kommer aldrig igen få den mängd med vapensystem de fick i våras.
Som de tog tillbaka 1 % av allt ockuperat område. EN PROCENT!!!!!!!!!!

Jag fattar att det gör dig illamående, fattar fullt ut.
Har man levt i en livslögn så blir det väl så.
Samtidigt som du vet med dig själv att 1 miljon vita bröder och systrar till oss är döda.
Städer och byar är i smulor. Barn är traumatiserade för resten av sina liv.
Detta har du/ni suttit och hejat på , Givetvis på tryggt avstånd för niiiiiiii ska ju inte behöva bli drabbade , de gäller bara alla andra..
TILL INGEN JÄVLA NYTTA.
Många västländer som redan hade de taskigt ställt har nu blivit ännu fattigare.
De enda som tjänat på detta är vapentillverkarna SKÄMS PÅ ER.

Men du har rätt i en sak.
Ja jag hatar verkligen samhället vi lever i med HBTQ, flyktingvågor, lögner om miljön, politikers ständiga lögner, och till etablerad media som hetsar till krig….
Uppe på detta blir bara vår välfärd sämre och sämre
Men skoj för dig att du trivs med det..

Men jag älskar Sverige och Svenskar. Inkl er dårar i denna tråd med.
Trots att ni är en stor del av problemet.
Men ni fattar tyvärr inte bättre ÄN
Det du inte fattar är att Ukraina vad Ukraina kämpar för, något du inte kan mäta eller köpa.
Citera
2024-01-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag kommer få rätt att väst patetiska drag att ”köra ut ryssen” ENBART var att fylla girigbukar konton ,likt Wallenberg ( som tjänat 60 miljarder hittills på detta krig ) hur mycket rothschild/vanguard , Blackrock co har tjänat vågar jag inte ens drömma om.
Men du kanske kan gissa ?
Eller blir det för uppenbart jobbigt för dig ?
Kort och gott Usa ville testa vad Ryssen gick för. Svaret fick de levererat med en rak höger.
Inget i det jag skrev här över finns det inte ett enda fel i!!!

Sen är det ni lättlurade stackare som köper dyngan som dem trycker i halsen på er rakt av är både skrämmande och tragiskt.
Ni trodde verkligen att väst skulle kraftsamla och köra över världens bästa land i försvarskrig historiskt , och världens största kärnvapen makt
I DERAS EGNA BAKFICKA!!!!
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om er som har fått erat första bryska uppvaknande. Men det kommer mer var bara så lugn.
Vi andra vi fatta redan från start att det var över innan de ens börja.

Jag väder på frågan va får dig att tro att Ukraina kommer orka fortsätta?
De kommer aldrig igen få den mängd med vapensystem de fick i våras.
Som de tog tillbaka 1 % av allt ockuperat område. EN PROCENT!!!!!!!!!!

Jag fattar att det gör dig illamående, fattar fullt ut.
Har man levt i en livslögn så blir det väl så.
Samtidigt som du vet med dig själv att 1 miljon vita bröder och systrar till oss är döda.
Städer och byar är i smulor. Barn är traumatiserade för resten av sina liv.
Detta har du/ni suttit och hejat på , Givetvis på tryggt avstånd för niiiiiiii ska ju inte behöva bli drabbade , de gäller bara alla andra..
TILL INGEN JÄVLA NYTTA.
Många västländer som redan hade de taskigt ställt har nu blivit ännu fattigare.
De enda som tjänat på detta är vapentillverkarna SKÄMS PÅ ER.

Men du har rätt i en sak.
Ja jag hatar verkligen samhället vi lever i med HBTQ, flyktingvågor, lögner om miljön, politikers ständiga lögner, och till etablerad media som hetsar till krig….
Uppe på detta blir bara vår välfärd sämre och sämre
Men skoj för dig att du trivs med det..

Men jag älskar Sverige och Svenskar. Inkl er dårar i denna tråd med.
Trots att ni är en stor del av problemet.
Men ni fattar tyvärr inte bättre ÄN

Hur kommer det sig att Ukraina försvarat sig så bra mot skitlander ryssland som du kallar världens bästa.
Men andra ord är dom bättre på att försvara sig.
Skitlander ryssland som du kallar världens bästa blev utsparkade från norra Ukraina relativt lätt. Inte var ni bra på att försvara er där.
Efter nästa två år så har skitlandet ryssland som du kallar världens bästa inte lyckats ta Ukraina.
Skitlandet ryssland som du kallar världens bästa har riktigt svårt att försvara sina dartyg sina ubåtar osv.
Deras wundervapen har visat sig vara rent skit , precis som ert land ryssland.

Rätt så värdelöst av er. Hur länge ska ni orka slösa på era ryssar.
Gå nu till någon annan tråd för stt försöka provocera, för inte ens det kan ni ryssar klara av.
O nej du är inte svensk, du ÄR ryss.
Citera
2024-01-22, 23:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Man manske kunde göra nån slags ekonomisk frizon nära ukrainska gränsen där Ukraina får sätta upp fabriker och det är gränsfritt mot ukraina. EU kunde hyra landområdet i säg 10år.

Kanske i slutändan blir en explosion av hande på samma sätt som Hong-Kong blev stort

Ja man får se vad som sker.., när det är sagt så skrev jag häromdagen att Macron är på väg till Kiev i februari. Om jag har förstått det rätt, så är ett "paketet" på gång ifrån honom utav ngn form av industriell/vapenproduktion karaktär..(något bättre är det iallafall, annars skulle inte Macron resa)

..så det kanske finns en förbindelse med dagens polsk/ukraina nyheter..
Senast redigerad av Snapcount 2024-01-22 kl. 23:18.
Citera
2024-01-22, 23:46
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Ryssarna har erövrat den gamla luftvärnsanläggningen söder om Avdeevka: https://nitter.net/Kalibrated_Maps/status/1749464512208556496#m

Efter att Ukraina förlorade hotellet "Tsarens Jaktstuga" på höjden till nordöst blev anläggningen omöjlig att försvara. En del av garnisonen verkar ha kapitulerat.

Det rapporteras också av ukrainare om att ett ryskt anfall med precisionsvapen dödade åtminstone 16 och möjligen så många som 36 ukrainska soldater i Mirnograd. Staden ligger mer än tre mil bakom fronten: https://nitter.net/distant_earth83/status/1749448589934215413#m

AFU:s radiotrafik i Avdiivka ger intryck av rena undergångsstämningen:

https://www.bitchute.com/video/h41ihKNliyeB/

Vet inte om Zelenskyj har gjort sitt obligatoriska "frontbesök" i Avdiivka ännu (givetvis inspelat framför greenscreen i bunkern i Kiev)? Det brukar han alltid göra strax innan en viktig stad faller, typ Bachmut...
Citera
2024-01-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det kanske kommer en p1 dokumentär om flashbacksvenskarna om några år. Förutsatt att de som verkar längta efter friheten i öst gör slag i saken och utvandrar. Win win, ingen kommer sakna dem och det kan bli spännande att lyssna på.

Tvivlar på att en PS journalist skulle vilja besöka ett Gulag i Sibirien för att lyssna på Flashbacksvenskarna som sitter där de sitter eftersom de anses spionera åt fiendemakt.
Citera
2024-01-23, 00:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Ryssland med sin ständigt minskande befolkning, kommer inte att ha folk att i framtiden bevaka Sina enorma gränser, kanske framför allt inte i öster. Soldater offras redan så det räcker och blir över. Krigsinvalider duger knappast för uppdraget.

De räknar med sin kärnvapenavskräckning. Många ryssar säger att "En kärnvapenmakt kan aldrig förlora ett krig". De verkar mena att det även gäller ett vid ett anfallskrig som i Ukraina.
Citera
2024-01-23, 00:30
Moderator
-Info-s avatar
Ukraina förstör massiva mängder med krigsmaterial för Ryssland i Avdiivka:

Citat:
Confirmed losses of the Russian army near Avdiivka are more than ten times higher than those of the Ukrainian Armed Forces - Oryx

Confirmed losses of the Russian occupiers near Avdiivka are more than ten times higher than those of the Armed Forces of Ukraine. This clearly demonstrates the failure of the enemy's military leadership.

This was reported on Monday, January 22, by Oryx Naalsio, an analyst at the Oryx Group, in his account on the social network X.

https://eng.obozrevatel.com/section-war/news-confirmed-losses-of-the-russian-army-near-avdiivka-are-more-than-ten-times-higher-than-those-of -the-ukrainian-armed-forces-oryx-22-01-2024.html
https://twitter.com/andysch64494719/status/1749292405541515664

Det finns tabeller vid länkarna. T.ex är skillnaden i förlorade stridsvagnar 20 - 169 och skillnaden i förlorade bepansrade AFV-fordon 14 - 293.

Det här är alltså bekräftade förluster.
Citera
2024-01-23, 00:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det finns tabeller vid länkarna. T.ex är skillnaden i förlorade stridsvagnar 20 - 169 och skillnaden i förlorade bepansrade AFV-fordon 14 - 293.

Det ser ut som det är värre slakt av rysk materiel än tom under finska vinterkriget. Helt otroligt ryssen inte lärt signånting på 80 år....
Citera
2024-01-23, 01:04
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det ser ut som det är värre slakt av rysk materiel än tom under finska vinterkriget. Helt otroligt ryssen inte lärt signånting på 80 år....
Jag tror att ryssarna ser finska vinterkriget som en framgång, för de fick ju för evigt en stor bit av Finland.
Manskap och materiel är tillfälliga förluster, medan landvinning är evigt.
Jag tror att de tänker likadant om Ukraina. Vad spelar det för roll att de tillfälligt förlorar en massa soldater och material när de kommer för evigt få behålla en stor del av Ukraina?

Väst lär sig aldrig. Vi fortsätter att ge mer och mer land till Ryssland. I framtiden kommer väl hela jordklotet vara ett enda Ryssland, bara för att väst är så fegt som inte vågar hjälpa länderna som blir angripna av Ryssland.
Jag hatar innerligt våra svaga utvecklingsstörda politiker.
Skulle jag sitta vid makten så skulle Ukraina segra inom 1 månad.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-01-23 kl. 01:07.
Citera
2024-01-23, 06:47
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 23.01.24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 377820 (+960) persons / persons,
tanks ‒ 6214 (+22) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 11548 (+59) units,
artillery systems – 8947 (+51) units,
RSZV / MLRS – 970 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 657 (+0) units,
aircraft – 331 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 6961 (+0),
cruise missiles ‒ 1820 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 23 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 11,956 (+65) units,
special equipment / special equipment ‒ 1409 (+12)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in