2024-01-23, 07:35
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hoppas fondbolagen även säljer i andra bolag utan KA. Apple, H&M, LG med flera. Det kanske slutar med en förvånad fondmäklare som inser att utanför Sveriges gränser så är KA inte obligatoriskt.

Facket är navelskådare av rang.

Några miljarder i aktievärde som en ägare vill sälja gör ingen skillnad. Musk bryr sig inte.

Står ju dessutom på alla hemsidor typ, ” Alla investeringar innebär en risk etc ” Läste inte AMF den raden?

Tror du att det handlar om att försöka påverka Musks ekonomi??? Eller är det kanske så att man helt enkelt inte vill ha med honom att göra eftersom det pågår en konflikt?
Citera
2024-01-23, 07:46
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turn-n-burn
Tror du att det handlar om att försöka påverka Musks ekonomi??? Eller är det kanske så att man helt enkelt inte vill ha med honom att göra eftersom det pågår en konflikt?

Musk bryr sig inte. På hans nivå blir det som om någon tagit en bit för mycket i påsen med lördagsgodis.

Sedan har varken Mercedes, BMW, Audi, Honda, Toyota med flera KA i usa. Så jag ser fram emot AMF och AP fonderna säljer av alla sina aktier i bolag utan KA. Allt annat vore hyckleri.

Nu är det Tesla i skottgluggen. De glömde alla andra bolag utan KA.
Citera
2024-01-23, 07:48
Medlem
Citat:

Han blev vänsterns hatobjekt när han lovade att minska censuren på twitter och tillåta yttrandefrihet.
Citera
2024-01-23, 07:55
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
Musk bryr sig inte. På hans nivå blir det som om någon tagit en bit för mycket i påsen med lördagsgodis.

Sedan har varken Mercedes, BMW, Audi, Honda, Toyota med flera KA i usa. Så jag ser fram emot AMF och AP fonderna säljer av alla sina aktier i bolag utan KA. Allt annat vore hyckleri.

Nu är det Tesla i skottgluggen. De glömde alla andra bolag utan KA.

Det pågår heller ingen arbetsmarknadskonflikt i Sverige mellan LO-förbund och Mercedes, BMW, Audi, Honda, Toyota... Det kanske är där skon klämmer. Vad man har för avtal i USA lägger inte vi oss i härifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Han blev vänsterns hatobjekt när han lovade att minska censuren på twitter och tillåta yttrandefrihet.

Haha wtf. För mig var han obetydlig tills han valde att pissa på den svenska modellen
Citera
2024-01-23, 08:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Det pågår heller ingen arbetsmarknadskonflikt i Sverige mellan LO-förbund och Mercedes, BMW, Audi, Honda, Toyota... Det kanske är där skon klämmer. Vad man har för avtal i USA lägger inte vi oss i härifrån.

Problemet är att IF Maffia tror de kan sätta spelregler internationellt. Dessutom att AMF och AP fonderna kan påverka Musk genom sälja sina aktier. De sitter ju på flera stolar samtidigt.

Dels skall de öka värdet för jobbarna i sina fonder, samtidigt som de skall vara moralens väktare.

Pengar luktar inte, men i AMF och AP fondernas innehav är jag tveksam. Lite koskit kan jag förnimma.
Citera
2024-01-23, 08:10
Medlem
Citat:
Problemet är att IF Maffia tror de kan sätta spelregler internationellt. Dessutom att AMF och AP fonderna kan påverka Musk genom sälja sina aktier. De sitter ju på flera stolar samtidigt.

Dels skall de öka värdet för jobbarna i sina fonder, samtidigt som de skall vara moralens väktare.

Pengar luktar inte, men i AMF och AP fondernas innehav är jag tveksam. Lite koskit kan jag förnimma.

Ja IF Maffia sitter på alla stolar samtidigt och kan därför inte fullfölja sitt kärnuppdrag, att företräda medlemmarna och deras bästa. Bedrövligt att se men allt fler medlemmar ser detta också. Varför betala skyhöga avgifter till maffian när de agerar för maffiabossarnas bästa?
Citera
2024-01-23, 08:21
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:

AMF ägs av LO (paraplyorg. som samlar 14 fackförbund) och svenskt näringsliv. Skaffa fakta innan du drar "maffia" kortet. Svenskt Näringsliv står för den svenska modellen.

Elon Musk behöver justera sin inställning till facket överallt där han har business.
Citera
2024-01-23, 08:36
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
AMF ägs av LO (paraplyorg. som samlar 14 fackförbund) och svenskt näringsliv. Skaffa fakta innan du drar "maffia" kortet. Svenskt Näringsliv står för den svenska modellen.

Elon Musk behöver justera sin inställning till facket överallt där han har business.

Jodå. De delarna är jag väl förtrogen med. Dessutom att AMF försnillat 20 miljarder i usa, samt riskerar ytterligare 50 miljarder förlust i det norska fastighetsbolaget.

I AMFs ledning sitter det INGEN person med ekonomisk utbildning. Noll kunskap. Visar på svåger och svägerska mentalitet i tillsättningarna. Och många sitter på både LO tjänster och AMF tjänster.

Så, det blir ett maffiastyre utan gränser. Kalla gärna det något annat, men några vattentäta skott föreligger det inte. Korsdrag hela vägen.
Citera
2024-01-23, 08:45
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
Ja IF Maffia sitter på alla stolar samtidigt och kan därför inte fullfölja sitt kärnuppdrag, att företräda medlemmarna och deras bästa. Bedrövligt att se men allt fler medlemmar ser detta också. Varför betala skyhöga avgifter till maffian när de agerar för maffiabossarnas bästa?

Du drar även detta ur röven nu? Sprider grova felaktighet - varför?

Jag är medlem i IF Metall och oganisationen fungerar precis som den ska.

Du har ingen insyn. Du vet inget om förbundets medlemmar. Det är bedrövligt.
Citera
2024-01-23, 08:46
Medlem
Citat:
Du drar även detta ur röven nu? Sprider grova felaktighet - varför?

Jag är medlem i IF Metall och oganisationen fungerar precis som den ska.

Du har ingen insyn. Du vet inget om förbundets medlemmar. Det är bedrövligt.

Att IF Maffia sitter på alla stolar samtidigt är faktum.
Citera
2024-01-23, 08:51
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
I AMFs ledning sitter det INGEN person med ekonomisk utbildning. Noll kunskap. Visar på svåger och svägerska mentalitet i tillsättningarna. Och många sitter på både LO tjänster och AMF tjänster.

Även du sprider felaktigheter - vad är syftet med det?

https://www.amf.se/om-amf/det-har-ar-amf/organisation/ledning-och-styrelse/

Citat:
Tidigare uppdrag: ledande roller på Finansinspektionen, bland annat områdeschef Marknader. Ekonom, Riksbanken.

Utbildning: magisterexamen i nationalekonomi, Uppsala universitet

De är allihop utbildade på de största universiteten och Handelshögskolan etc
Citera
2024-01-23, 08:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Att IF Maffia sitter på alla stolar samtidigt är faktum.

Citat DI.

” Men inte nog med det. Nu ansluter även investerare till fackens stridsåtgärder. I helgen rapporterades att 16 stora institutionella investerare uppmanar Tesla att teckna kollektivavtal i Sverige. Om de inte gör det hotar de ytterst med att sälja sina aktier i bolaget.

Bakom kravet står bland andra Folksam, där styrelserna domineras av personer med kopplingar till arbetarrörelsen, såsom LO:s Susanna Gideonsson. Liknande krav har tidigare framförts av AMF, som ägs av LO och Svenskt Näringsliv. Det följer efter att bland annat PensionDanmark, som också ägs av fack och arbetsgivare, beslutat att sälja sina aktier i bolaget i sympati med IF Metall.”

Så, alla sitter i knät på varandra, samtidigt som de har fingrarna i samma syltburk.

Byken måste tvättas ordentligt och offentligt, som Sten Andersson sade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in