2024-01-22, 22:34
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
För att du har svårt att hålla isär dialekter?

Pölsa pratar värmländska, och Levin som är från Marks kommun mitt emellan Borås och Göteborg, pratar marbodialekt.
Det är rätt stor skillnad faktiskt.

Åååkej, men det finns väl fler sätt att tycka några låter lika, trots olika dialekter...eller?
2024-01-22, 22:37
Medlem
greta75s avatar
Hahaha - gnälls det för mobbing nu igen. Folk är så sjukt känsliga, inte en säsong av Robinson eller farmen utan att folk skall bryta ihop fullständigt pga "mobbing". Och jag gissar att det har varit sedvanlig hetsjakt i förövarnas sociala medier. zzzzzzzzzzz

Folk behöver verkligen chilla mer.

Riktigt stark säsong! Flera trevliga karaktärer och jag börjar få några favoriter:

Snubben på torpet är riktigt bra denna säsongen - gillade han INTE sist
Ciro
Cornelia på farmen, så gullig
Snuttjejen - pga ställer upp för sin kompis så fint

Som vanligt är det helt meningslöst att pakta i farmen på grund av att det är så bra regler som gör att starkast vinner och inte den som "röstas ut". Och produktionen behöver heller inte gå in och styra upp för spänningens skull speciellt ofta.

Som alltid +++++ för reglerna
Senast redigerad av greta75 2024-01-22 kl. 22:59.
2024-01-22, 22:54
Medlem
Kajolajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Gregers är tillbaka uppgraderad (och vem fan är du undrar du kanske inte )

Jag tittar inte på torpet ännu, men det låter som att alla tjejer legat? med det fortfarande
avtändande namnet Levin, det får en att tänka på en förtidigkommen skrumplever

Tack! vad är hemligheten som gör att du klarar av denna lost in translation, jag minns också att hon pratade om chockad och grekisk korv, men då uttalade ju hon chockad korrekt också!

😂 Jag satte på min telepatiska förmåga. 😎
2024-01-22, 23:04
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Riktigt stark säsong! Flera trevliga karaktärer och jag börjar få några favoriter:

Snubben på torpet är riktigt bra denna säsongen - gillade han INTE sist
Ciro
Cornelia på farmen, så gullig
Snuttjejen - pga ställer upp för sin kompis så fint

Som vanligt är det helt meningslöst att pakta i farmen på grund av att det är så bra regler som gör att starkast vinner och inte den som "röstas ut". Och produktionen behöver heller inte gå in och styra upp för spänningens skull speciellt ofta.

Som alltid +++++ för reglerna

Håller med, kul säsong.

Sen det med pakter, alla måste väl förstå att bästa sättet att vinna är att flyta med och inte sticka ut för mycket. Kommer aldrig funka med dessa stora planer eftersom att de inte ens vet vilka regler det är. Skulle det bli för förutsägbart skulle tv4 kunda ändra reglerna mitt i säsongen.

Levin var ju riktigt jobbig förra gången han var med. Han är lite som en förvuxen tonåring. Men håller med om att han är lite vettigare denna gång, trots att skämskudden åker fram varje gång han förklarar sin kärlek till farmen-cornelia, som en tonåring som hittar en snygg tjej i skolkatalogen. Riktigt pinsamt.
2024-01-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Du har fel. Det som deltagare gör och säger är faktiskt vad de gör och säger. Finns varje säsong några deltagare som aldrig säger ngt dumt. Helt omöjligt att de som går i affekt och är elaka, med tydlig personlighet som konfliktbenägna, bara är utsatt av redigeringsteamet och egentligen var trevliga nästan hela tiden. Nädu.

Visst men det kan vara folk som uppför sig dumt när det inte filmas, smarta mobbare och psykopater är mästare på sånt där. Man blir inte sådär triggad som Jennifer om någon inte är där och trycker på ”rätt” knappar.
2024-01-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eftersom det var Jojje som sa det så är det sant. 100%!

Uppenbart att du får mindervärdeskomplex pga Jojje.
2024-01-22, 23:13
Medlem
Nu kommer man ihåg. Förra sommaren regnade det mycket. Detta ska bli spännande att följa.
2024-01-22, 23:18
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Fan så jobbig den blonda-cornelia i torpet är, tänk att bo ihop med henne, fyfan. Vad fasen är det för attityd hon har mot Martina? Riktig översittare, Maxine har jag då inte mycket för heller.

Ja, det är totalt slöseri med en sån trist personlighet i en så pass trevlig kropp som Cornelia har. Måste vara omöjlig att leva med. Hon var likadan när hon var med i farmen tidigare, stal och gömde mat.
2024-01-22, 23:24
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Håller med, kul säsong.

Sen det med pakter, alla måste väl förstå att bästa sättet att vinna är att flyta med och inte sticka ut för mycket. Kommer aldrig funka med dessa stora planer eftersom att de inte ens vet vilka regler det är. Skulle det bli för förutsägbart skulle tv4 kunda ändra reglerna mitt i säsongen.

Levin var ju riktigt jobbig förra gången han var med. Han är lite som en förvuxen tonåring. Men håller med om att han är lite vettigare denna gång, trots att skämskudden åker fram varje gång han förklarar sin kärlek till farmen-cornelia, som en tonåring som hittar en snygg tjej i skolkatalogen. Riktigt pinsamt.

Den här "pakten" är dessutom den sämsta jag sett. De dummaste i gruppen slår sig ihop till ett riktigt rövgäng. Så fort någon blir utsedd till förstekämpe så kommer ju bara någon av dessa idioter väljas till andrakämpe och så åker dem hem.

De skulle vart kompisar med resten, sociala och trevliga och legat lågt, precis som du sa.

"Taktiken" de valde, att offra en av sina egna, gick ju inte jättebra.
Senast redigerad av greta75 2024-01-22 kl. 23:30.
2024-01-22, 23:37
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Visst men det kan vara folk som uppför sig dumt när det inte filmas, smarta mobbare och psykopater är mästare på sånt där. Man blir inte sådär triggad som Jennifer om någon inte är där och trycker på ”rätt” knappar.

Vad snackar du om, det har väl alla sett? Cornelia retar och triggar Jennifer hela tiden med vilje. Och det gör hon rätt i tycker jag, lite underhållande.
2024-01-22, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Uppenbart att du får mindervärdeskomplex pga Jojje.
Jamen precis, jag är bara avundsjuk på den otaktiske och mentalt svage insektsfobiker.

2024-01-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jamen precis, jag är bara avundsjuk på den otaktiske och mentalt svage insektsfobiker.

Misstänkte det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in