2024-01-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det roliga är att ingen skulle godta motsvarande stödbevisning från den anklagade, typ att han snackat med en kompis och varit upprörd och sagt "den jävla bitchen har felaktigt anklagat mig för våldtäkt".
Precis. Så går det när radikalfeminister får inflytande över lagstiftningen.
Citera
2024-01-22, 21:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Jag vet inte om någon fört statstik på det, jag kan inte finna någon iaf.

Men det är ganska självförklarande med tanke på att cowgirl är en kontrollposition för den ridande. Betvivlar du seriöst att den är mindre vanlig i våldtäktssammanhang? Det här är första målet jag sett där det förekommer iaf.

Jag håller med dig om att det verkar rimligt att ridställningen skulle kunna vara ovanligare vid våldtäkt där en man är förövare.
Det utesluter inte att en kvinna sätter sig på en mans penis på kommando.
Lagen inkluderar alla sorters samlag i rekvisiten för våldtäkt.

Jag försökte också söka lite på detta tema men hittar inget relevant. Man kan nog egentligen inte säga något med säkerhet om vilka sexpositioner som är typiska för våldtäkt.
Citera
2024-01-22, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Haha!

Kompisarna är jäviga och återberättar vad hon berättat, fortfarande bara hennes ord och de står mot mannens.

Jag hoppas att du var ironisk för argumentet var riktigt jäkla B.

Jag var sarkastisk bara för att belysa hur löjlig jag tycker bevisningen är.
Citera
2024-01-22, 21:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det roliga är att ingen skulle godta motsvarande stödbevisning från den anklagade, typ att han snackat med en kompis och varit upprörd och sagt "den jävla bitchen har felaktigt anklagat mig för våldtäkt".

Mannen här skulle kunna påstå att han frågade om hon ville knulla, suga kuk, ha hårda tag och hångel, och att hon sa ja gärna, samt berättat detta för sina vänner.

Fortfarande ord mot ord och inget som styrker någons berättelse, så vad har ett uttryckligt samtycke för bevisvärde?
Citera
2024-01-22, 21:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag håller med dig om att det verkar rimligt att ridställningen skulle kunna vara ovanligare vid våldtäkt där en man är förövare.

Men du ville ändå ifrågasätta det?

Citat:
Det utesluter inte att en kvinna sätter sig på en mans penis på kommando.

Det har jag väl redan skrivit typ 50 ggr???

Citat:
Lagen inkluderar alla sorters samlag i rekvisiten för våldtäkt.

Nähä?
Citera
2024-01-22, 21:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mannen här skulle kunna påstå att han frågade om hon ville knulla, suga kuk, ha hårda tag och hångel, och att hon sa ja gärna, samt berättat detta för sina vänner.

Fortfarande ord mot ord och inget som styrker någons berättelse, så vad har ett uttryckligt samtycke för bevisvärde?

Du glömmer bort att mannen har en penis och då är såklart inte hörsägensbevisning tillåten.
Citera
2024-01-22, 21:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Men hallå, jag förstår inte hur man resonerar.

En kvinna har varit ute på krogen påväg hem går hon i en park och blir överfallen och våldtagen.

Som jag har uppfattat några här så har kvinnan samtyckt till våldtäkt eftersom hon utsatte sig själv och frivilligt i fara då hon valde att promenera genom parken, hon borde veta bättre.

Och som OY resonerar så lämnar heller inte den utsatta kvinnan parken utan låter sig utnyttjas och därför är det inte en våldtäkt.

Du menar alltså gällande denna händelse pga kvinnan inte lämnade sängen eller sin lägenhet så därmed har kvinnan samtyckt till samlag?

Att kvinnor blir misshandlade av sina män är väl också helt frivilligt? De kan väl bara promenera iväg, om de inte gör det så gillar kvinnorna att bli misshandlade?

Har jag tolkat dig rätt?

Jag har tidigare trott att sådana här idiotiska resonemang förs och anklagelser görs av sådana som dig för att vinna diskussionen genom ohederliga debattknep, men jag är allt mer övertygad om att det handlar om något slags genuin oförmåga att ta in verkligheten, förstå vad andra människor säger och att göra vettiga jämförelser mellan olika saker här i världen.

Så eftersom du frågar och tydligen har svårt att förstå hur resonemanget ser ut.

Det finns situationer där kvinnor upplever våld, tvång, hot eller är oförmögna att agera frivilligt av olika skäl. De situationer du beskriver är sådana. Det här är inte en sådan situation och om målsäganden inte vill ha sex eller vill avsluta sexakten är det bara att resa sig upp och gå därifrån. Om det är så att hon känner sig oförmögen till detta av några psykologiska idiosynkrasier hos henne är inte det samma sak som att hon är oförmögen till det i verkligheten.

Vissa kallar tydligen samtyckeslagen ”prinsesslagen”, vilket jag inte skall skriva under på, men det speglar det faktum att den förutsätter att målsäganden inte är en vuxen människa som fattar egna beslut och har ett minimum av egen förmåga som handlande objekt och är ansvarig för att uttrycka sin vilja på ett normalt sätt. Istället läggs det ansvaret på en annan person som förutsätts kunna ta sig in i målsägandens huvud och utröna om det finns ”samtycke”.
Citera
2024-01-22, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
- Och blåmärkenas utseende styrker att de tillkommit genom grepp av händer mot ett bord, enligt Rättsmedicinalverket. Vilket styrker målsägandes version. Inte Vi*kings.

- Gynundersökningen kan varken säga bu eller bä om våldtäkt/inte våldtäkt.

Du får nog läsa på vilka bevis som krävs för fällande dom i våldtäktsmål. Och sedan börja inse att bevisbördan i detta fall är uppfyllt.

Det finns inga fingeravtryck på dessa blånader.

Kvinnans blånader(RMV) är gulbruna och påstås fotograferade samma datum som den påstådda våldtäkten..

Hur går det ihop med följande;

1177;

Citat:
Till en början är färgen på blåmärket blått till rött, men efter några dygn blir färgen gul och grön.

Finns det något som utesluter att kvinnan knullades hårdhänt och ofrivilligt på ett bord några dygn innan V kom in i bilden?

Varför tog det slut med den andra killen, var hon rädd för honom, var han våldsam, hårdhänt och svartsjuk, fanns det skäl för MÄ att ljuga om en våldtäkt, vem var hon egentligen rädd för?
Citera
2024-01-22, 22:12
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Men du ville ändå ifrågasätta det?

Nja, jag ifrågasatte påståendet om att ridpositionen är otypisk för våldtäkt.
Det behöver inte vara objektivt sant bara för att du och jag tycker det låter rimligt.
Det verkar inte finnas så mycket sökbart om typiska sexpositioner vid våldtäkt.
Citera
2024-01-22, 22:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Nja, jag ifrågasatte påståendet om att ridpositionen är otypisk för våldtäkt.

Men du håller ju med om det? Ska vi bråka om vilken färg himlen har också, bara för att?

Citat:
Det behöver inte vara objektivt sant bara för att du och jag tycker det låter rimligt. Det verkar inte finnas så mycket sökbart om typiska sexpositioner vid våldtäkt.

Så för att sammanfatta:
- Vi båda tycker det låter rimligt
- Ingen av oss kan peka på andra våldtäktsmål där det förekommit (rätta mig om jag har fel)
- Det är rent kontraintuitivt att en våldtäktsman ger bort en kontrollposition

...men ändå ska du ifrågasätta det bara för att det inte finns en doktorsavhandling över våldtäkts-sexpositioner tillgänglig på nätet? Och i samma veva ska du poängtera saker för mig som jag själv redan skrivit 50 ggr....vad håller du på med?
Citera
2024-01-22, 22:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Kan hans advokat verkligen ha varit så här dålig? Inte ställt några frågor vid rättegången och varit totalt oengagerad/svår att få tag på? Första gången jsg läste Vikings överklagande tyckte jag nästan synd om honom, hans mamma/pappa var bortresta o s v. Men när jag tänker lite mer kring det hans skriver låter det närmast osannolikt. Jag får en alltmer konstig känsla kring detta överklagande och hur han har formulerat det. Advokaten borde väl ha bra business i detta, tickar väl på med 2000:-/timme

Stämmer det han skriver borde hon väl varnas. Även om hon är övertygad om att han är skyldig. Men hur hon agerande i rättegången går kanske att kolla upp. Finns det i mål som dessa protokoll från själva rätregången? Vem som sa vad o s v?

Ja, det finns protokoll från rättegången. Det finns också en tidplan för rättegången. Du får begära ut dokumenten och granska dem. Om du nu verkligen är intresserad av sanningen.

Som sagt, det han påstår är sådant som domstolen enkelt kan kontrollera, och som hans advokat säkert skulle ha reagerat på om det inte var sant. Så det kan du lita på stämmer. Det kommer förmodligen att visa sig vad det lider att de mesta som Viking säger faktiskt stämmer. Att mycket av det som tjejen berättat inte stämmer, det vet vi redan, hon drog till och med till med åtminstone en lögn när polisen förhörde henne.
Citera
2024-01-22, 22:34
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tidsangivelserna är följande:
Målsägande började skriva kl. 01.17 på snap till Z.
Vi*king kom enligt målsägande till henne någon gång vid cirka 1.30-2.00.
Och när hon börjar fråga (för andra gången) om hon ska byta till andra kläder sker straxt innan hon uppger att han ska komma om cirka 10 minuter. Dvs.: hon har cirka 10 minuter på sig att byta om innan han ska komma, samtidigt som hon skriver med Z. osv.
Ge dig nu.

Och varför ska hon ens behöva byta kläder för? Bara för att du fått för dig att hon har en sexig nattnegligé´ på sig. I själva verket har hon ett långt blått nattlinne, som hon brukar ha på sig.
Och hon hade ju klätt sig för natten, i sitt vanliga nattlinne som hon brukar ha.

I övrigt kommenterade du inte det andra, som var betydligt mer intressant. Där hon skriver att Vi*king inte skulle få fitta. Hon vill inte ha honom där, hon har ångest över att han ska komma och han ska inte få fitta.

Hon vill uppenbarligen och bevisligen inte ha sex med Vi*king.

Och i hennes version sedan, så säger hon "nej", puttar bort honom, klämmer ihop sina ben. Men det skiter han i och tar för sig ändå och håller fast henne, trycker ner henne osv. Våldtäkt: ja.

Senare samma dag är hon uppenbart traumatiserad och berättar för sina tre vänner, sitt ex (nuvarande pojkvän), gyn, polis etc. att hon blivit våldtagen och om händelseförloppet.

Ser du den röda tråden?

1. Hon vill bevisligen inte ha sex med honom när han är på väg till henne.
2. Hennes version låter definitivt som en våldtäkt.
3. Senare samma dag är hon traumatiserad och berättar för sina tre vänner, sitt ex (nuvarande pojkvän), gyn, polis etc. att hon blivit våldtagen och om händelseförloppet.

Finns givetvis mer som tyder på våldtäkt, men där har du en röd tråd.

Men du väljer ändå att tro på den fulle och kåte Vi*king.
Vad styrker hans version? Ingenting. Faktiskt ingenting.

Men förfan, släpp detta med att hon inte hade tid att byta om. Hon ville inte se ut som skit när fuckboi dök upp och kunna fortsätta rizza honom.

Att hon sen ens nämner att "han ska inte få fitta" innebär ju också att hon har i tanke att det kan finnas ett intresse för "fitta" från hans del. Hade det varit jävligt viktigt för henne så kunde hon sagt det "du kan sova här men det blir på golvet och nån fitta kan du glömma".

Men icke! Hoppa upp i sängen, madrassen ligger i förrådet "it's up to you fuckboi" var du vill sova.

Hela beteendet är helt vansinnigt om hon kände att det var jobbigt att FuckViking skulle dyka upp och leta fitta. Snacka om att leka med elden. FuckViking själv säger ju att han uppfattade det som en invit att få hoppa upp i sängen, vilket de flesta normala personer skulle tänka likadant om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in