2024-01-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Har inte läst igenom hela tråden men enligt min uppfattning är det en klar våldtäkt.

Bara för att man bjudit in någon för att sova över innebär det inte att man har gett samtycke till samlag.

Ett nej är ett nej och om en person försöker dra sig undan får den andra parten läsa av detta och tolka detta som ett nej.

Som jag har uppfattat situationen har inte parterna ens diskuterat frågan om samlag innan hon blev utsatt och även om det kanske funnits en attraktion under kvällen innebär det inte att man kan fullfölja ett samlag om andra parten har sagt nej eller visat det på annat sätt.

Japp, stämmer målsägandes version, så är det ju en solklar våldtäkt.
Finns bevis för att hon innan han kom till henne inte ville ha sex med honom. Och finns vittnesmål om att hon var traumatiserad senare samma dag efter våldtäkten. Och Rättsmedicinalverket styrker hennes version om att hon fått blåmärken på sina höfter genom grepp om höfterna av händer mot ett bord. Så det finns bevis/stödbevisning som styrker delar av hennes version.
Vi*kings version styrks inte av något alls.
Citera
2024-01-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa personer flyr när de blir misshandlade, andra stannar kvar av rädsla för mer våld.

Liknelsen är inte relevant för det aktuella fallet, kvinnan hade inte misshandlats, inte utsatts för fysiskt eller verbalt våld som gav henne anledning att känna sig hotad.

Hon bjöd honom klädd i nattlinne och trosor till sin säng, gav honom valet mellan säng och madrass, han fick bestämma. Det talar för att hon inte kände sig hotad på något vis i världen, för att inte tala om att hon välkomnade honom till sin bostad.

Ingenting i fup talar för att något hotfullt har förekommit, något som skulle få en normalbegåvad person att låta sig knullas i timmar på grund av rädsla.

Lägg nu parken åt sidan, det är en återvändsgränd.

Om du är själv i en lägenhet med någon som är starkare än dig och som beter sig oberäkneligt och inte bryr sig om vad du vill/inte vill. Så skulle säkert du också känna dig hotad och rädd.

I övrigt utgår du från att Vi*kings version är sann. Läs målsägandes, den styrks åtminstone till vissa delar. Vi*kings version styrks inte någonstans.
Citera
2024-01-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Spännande. Berätta mer om dig själv.
Ganska långt från topic Och jag har dessvärre (eller kanske dessbättre?) inte så bra minne att jag skulle kunna berätta även om jag ville

Men för att återgå till topic. Är det någon som kollat upp om någon av de inblandade har missbrukat droger under kvällen? Han verkar ju ha haft vinballe (två timmar ) vilket skulle kunna tyda på narkotika. Hade det bara varit alkohol hade det nog märkts.
Citera
2024-01-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du är själv i en lägenhet med någon som är starkare än dig och som beter sig oberäkneligt och inte bryr sig om vad du vill/inte vill. Så skulle säkert du också känna dig hotad och rädd.

I övrigt utgår du från att Vi*kings version är sann. Läs målsägandes, den styrks åtminstone till vissa delar. Vi*kings version styrks inte någonstans.
Jag säger inte att hon ljuger, men vad har hon egentligen haft för anledning att vara rädd? Det låter märkligt. Det känns som om en skarp tillsägelse, kanske högljutt med svordom, hade räckt för att få honom att fatta.
Citera
2024-01-22, 21:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Tidsangivelserna är följande:
Målsägande började skriva kl. 01.17 på snap till Z.
Vi*king kom enligt målsägande till henne någon gång vid cirka 1.30-2.00.
Och när hon börjar fråga (för andra gången) om hon ska byta till andra kläder sker straxt innan hon uppger att han ska komma om cirka 10 minuter. Dvs.: hon har cirka 10 minuter på sig att byta om innan han ska komma, samtidigt som hon skriver med Z. osv.
Ge dig nu.

Lögnerna fortsätter

MÄ början sin konversation med sin kompis 00:43. TIDIGT i denna konversation tar hon först upp nattlinnefrågan. Det betyder att hon har ALL TID I VÄRLDEN att byta om.

Och även OM han bara hade 10 minuter, (VILKET ÄR EN LÖGN) så hade hon FORTFARANDE ALL TID I VÄRLDEN. Det tar MAX 1 MINUT att ta på sig mjukisbyxor och hoodie!

Citat:
Och varför ska hon ens behöva byta kläder för?

Fråga henne, hon uttryckte ju själv att det var olämpligt

Citat:
Bara för att du fått för dig att hon har en sexig nattnegligé´ på sig.

Strawman igen, din lögnare. Är du läskunnig? För jag tror jag har förklarat det här för dig 10 ggr såhär dags.

Citat:
Och hon hade ju klätt sig för natten, i sitt vanliga nattlinne som hon brukar ha.

Och?

Citat:
I övrigt kommenterade du inte det andra, som var betydligt mer intressant. Där hon skriver att Vi*king inte skulle få fitta. Hon vill inte ha honom där, hon har ångest över att han ska komma och han ska inte få fitta.

Så bjud inte in honom, skicka inte urringade bilder till honom osv osv osv. Att hon säger en sak till en person betyder inte automatiskt att det är så det ligger till. Precis som Putin förklarat krig mot Ukraina fastän han säger nånting annat. Titta på vad folk gör, inte vad de säger

Citat:
Ser du den röda tråden?

Den enda röda tråden jag ser är att du har svårt för sanningen.
Citera
2024-01-22, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungligahestar
Tjatsex är tyvärr inte olagligt idag. Så får du ett muntligt nej och tjatar till dig ett ja så är det inte våldtäkt enligt lagens mening nej. Så länge inte personen säger ja av rädsla för något hot.

Är en person passiv ska du kontrollera samtycke. Absolut, jag använder förstärkta ord som ”väldigt” men det ska inte finnas tvivel om samtycke finns. Jag blir bara lite rädd över några människors syn på vad som krävs för att det ska räknas som nej. Vi bör istället fokusera på vad vi anser är samtycke. För några i forumet verkar vara rädda för att bli anmälda för våldtäkt och ett bra sätt att undvika detta är att vara väldigt säker på att det finns samtycke.

Sedan bör väl ansvaret att tolka lagen och trovärdigheten ligga på de som kan sånt här och inte allmänheten ute på nätet. Med tanke på hur få som faktiskt blir dömda för våldtäkt litar jag på domstolens beslut. Jag inser att jag själv hoppar på denna trend med att leka advokat vilket jag inte borde ha gjort utan bara låtit tiden ha sin gång och att detta forum ska dö ut.

Om du får samtycke spelar ju ingen roll om du blir falskt ankagad? Jag är inte rädd för att jag ska "våldta" någon eftersom det skulle jag aldrig göra, jag är rädd för att bli anmäld trots att jag inte gjort något. För att bevisning som räcker är ord mot ord (trovärdighet) och stödbevisning, en psykopatkvinna kan utnyttja detta för att sätta dit dig.

"Stödbevisning" är inte svårt att fixa, om du läser vad som räknas in som stödbevisning, t.ex ett stödvittne, det kan vara att du berättar för någon vad som hänt. Alltså inget bevis alls, bara din egen historia. Det räknas som bevis.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-01-22 kl. 21:16.
Citera
2024-01-22, 21:14
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Ganska långt från topic Och jag har dessvärre (eller kanske dessbättre?) inte så bra minne att jag skulle kunna berätta även om jag ville

Men för att återgå till topic. Är det någon som kollat upp om någon av de inblandade har missbrukat droger under kvällen? Han verkar ju ha haft vinballe (två timmar ) vilket skulle kunna tyda på narkotika. Hade det bara varit alkohol hade det nog märkts.

Finns ingen uppgift om några droger utöver alkohol. I FUP framgår att målsägande lämnade blodprov vid läkarundersökningen och hade inga spår av narkotika eller alkohol.
Det finns inget prov taget på V.
Citera
2024-01-22, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kvinnan kallade mannen för fuckboy och kände till hans kroppskonstitution, den mannen släpper hon in i sin bostad och bjuder honom dessutom till sin säng där hon lägger sig klädd i nattlinne och trosor.

Blanda inte in mig och vad jag säkert skulle gjort, det är inte relevant.

Jag utgår ifrån vad som står i fup, ord står mot ord, det centrala är vad som är bevisat utom rimligt tvivel.

Kvinnans version om att hon våltagits är inte styrkt på något vis i världen, det är hennes ord mot hans.
Citera
2024-01-22, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan kallade mannen för fuckboy och kände till hans kroppskonstitution, den mannen släpper hon in i sin bostad och bjuder honom dessutom till sin säng där hon lägger sig klädd i nattlinne och trosor.

Blanda inte in mig och vad jag säkert skulle gjort, det är inte relevant.

Jag utgår ifrån vad som står i fup, ord står mot ord, det centrala är vad som är bevisat utom rimligt tvivel.

Kvinnans version om att hon våltagits är inte styrkt på något vis i världen, det är hennes ord mot hans.

Men hon har stödvittnen! Hon berättade det för ett par kompisar och mådde dåligt, alltså är det bevisat bortom rimlig att hon blev våldtagen.

Kvinnor skulle aldrig ljuga om något sådant. Säger en kvinna att du har våldtagit henne så har du det och ska bli dömd till flera år i fängelse och aldrig kunna få ett jobb efteråt.
Citera
2024-01-22, 21:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Men hon har stödvittnen! Hon berättade det för ett par kompisar och mådde dåligt, alltså är det bevisat att hon blev våldtagen.

Haha!

Kompisarna är jäviga och återberättar vad hon berättat, fortfarande bara hennes ord och de står mot mannens.

Jag hoppas att du var ironisk för argumentet var riktigt jäkla B.
Citera
2024-01-22, 21:22
Medlem
Citat:
Om du får samtycke spelar ju ingen roll om du blir falskt ankagad? Jag är inte rädd för att jag ska "våldta" någon eftersom det skulle jag aldrig göra, jag är rädd för att bli anmäld trots att jag inte gjort något. För att bevisning som räcker är ord mot ord (trovärdighet) och stödbevisning, en psykopatkvinna kan utnyttja detta för att sätta dit dig.

"Stödbevisning" är inte svårt att fixa, om du läser vad som räknas in som stödbevisning, t.ex ett stödvittne, det kan vara att du berättar för någon vad som hänt. Alltså inget bevis alls, bara din egen historia. Det räknas som bevis.
Det trodde jag var helt okontroversiellt?

Stödbevisning är naturligtvis intressant. Normalt brukar det ju inte finnas, eftersom det brukar vara ord mot ord. Tyvärr är det ju så att man kan multiplicera sina vittnesmål i Sverige, eftersom vi tillåter hörsägen som bevis. Tror du Viking hade kommit på iden att ringa upp sina vänner och säga att han inte våldtagit någon? Det faller på sin egen orimlighet. Hörsägen kan bara användas i en riktning, förutom i sällsynta undantagsfall. Och detta är ingen ny företeelse. Det beror inte på samtyckeslagen. Hörsägen användes redan innan lagen genomfördes.

Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Finns ingen uppgift om några droger utöver alkohol. I FUP framgår att målsägande lämnade blodprov vid läkarundersökningen och hade inga spår av narkotika eller alkohol.
Det finns inget prov taget på V.
Ok.
Citera
2024-01-22, 21:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Det roliga är att ingen skulle godta motsvarande stödbevisning från den anklagade, typ att han snackat med en kompis och varit upprörd och sagt "den jävla bitchen har felaktigt anklagat mig för våldtäkt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in