2024-01-22, 16:32
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Vissa använder det som argumentation för att utmåla Chrippa som ett monster. Min invändning är då att Julias första förhör är bajs värt.

Eftersom att hon är rädd för sitt andra ex? Okej.

Så hon är oärlig om Chrippa i förhöret, som hon inte är i relation med, för att hon är rädd för sin dåvarande kille.

Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Den åsikt dom ska dela är alltså att Chrippa ska förlora vårdnaden om sitt barn?

Du får ju tänka på att det som är filmats är under både när ett förhållande tog slut och när ett var kasst.

Vad spelar det för roll när det filmats? Det som sagts har sagts, om vi nu ska snacka vittnen så är ju inte Linnea den enda som sagt att Chrippa är bajs?

Hade han och dom varit vuxna hade dom inte gjort det framför sitt barn. Alla vet ju hur trygga och glada barn är framför två gapande föräldrar.
Citera
2024-01-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka bevis är det? Bevis på vad?

Har du inte tagit del av de filmer och ljudupptagningar som lagts ut på hans utbrott så förstår jag att du som en vilsen hundvalp slickar hans fotspår.

Har sett allt som lagts ut och kan konstatera att han var en pressad man som mådde dåligt. Jag själv visste att det inte fungerar att bråka med en BPD-människa så jag satte mig ensam i bilen och skrek rakt ut så att rösten försvann i flera dagar. Skulle aldrig någonsin slå henne bara för att frustrationen kokade och jag tror inte heller att Chrippa har gjort det.

Chrippa har varit hård i tonen p.g.a. ovan nämnda frustration men L har varit ett riktigt psykfall i sina konversationer där hon gått in för att hota, förödmjuka, förolämpa och förtala både Chrippa och hans familj på ett riktigt äckligt utstuderat sätt. Tror ni att det är slumpen som gör att hon helt plötsligt låter som en oskyldig kattunge i hennes egeninspelade ljudklipp? Det här är Amber Heard-historien rakt av.

Inte ens L har sagt att de läckta konversationerna där hon hotar med att förstöra hans liv och karriär (surprise) är falska, så sluta ifrågasätt äktheten hos dessa.
Citera
2024-01-22, 16:35
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
När man inte trodde att någon kunde posta mer i denna tråd än 400ben och CCkane, så kommer du in och postar lika mycket skit som de gjorde tillsammans.

Helt sinnes hur dom flockas till tråden. DunderC var knappast bättre och vi har fler nya nu. Tjohej.
Citera
2024-01-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vänta här nu.

Vi vet att linnea är känslokall eftersom hon grovt hotat chrippa under en lång period.

Menar du att det inte är objektivt bevis på att hon är känslokall?

Hur vet vi det, var är bevisen för det? ”Chrippa sa..” är inte ett bevis, det är däremot bevisat att han ljuger som en häst travar och hittar på saker. Han kan säga en sak för att minuten efter säga tvärtom, man vet aldrig vilken av hans versioner som är den sanna för båda kan omöjligtvis vara det.
Citera
2024-01-22, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh

Så hon är oärlig om Chrippa i förhöret, som hon inte är i relation med, för att hon är rädd för sin dåvarande kille.

Problemet med det Julia säger nu, att det hon sa i Tingsrätten inte är sant, är att Hs försvar kan börja ifrågasätta om hon har ljugit mer under den rättegången. Kanske H inte var så som hon beskrev det. Har inte han överklagat till hovrätten? I så fall kan Julia komma i ett extremt jobbigt läge
Man skulle kanske ta kontakt med H advokat, bara som en väntjänst tänker jag
Citera
2024-01-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh

Japp, hon har själv förklarat att hon var livrädd för att säga sanningen i de inledande förhören eftersom Räven skulle kunna läsa det senare.
Citera
2024-01-22, 16:38
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hur vet vi det, var är bevisen för det? ”Chrippa sa..” är inte ett bevis, det är däremot bevisat att han ljuger som en häst travar och hittar på saker. Han kan säga en sak för att minuten efter säga tvärtom, man vet aldrig vilken av hans versioner som är den sanna för båda kan omöjligtvis vara det.
Printscreens på textmedelanden från linnea, ljudinspelningar och även videoinspelningar där Linnea sparkar Chrippa. (Den videon är inte läckt än då den ska användas i en polisutredning).
Citera
2024-01-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jocke påstår att han pratar med Linneas familj, men det är inte riktigt sant

Exakt, det är bevis på att Chrippa är en klandervärd människa och borde inte vara i närheten av sitt barn. Klippen säger ingenting om Linnea för rösterna vi hör är Chrippa som låter och beter sig som ett psykfall, oavsett vad som lett till det. Ingen normal människa låter som han gör på inspelningarna och definitivt inte i små barns närhet!

(Citerade fel inlägg, sry!)
Senast redigerad av Weezl 2024-01-22 kl. 16:41.
Citera
2024-01-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Problemet med det Julia säger nu, att det hon sa i Tingsrätten inte är sant, är att Hs försvar kan börja ifrågasätta om hon har ljugit mer under den rättegången. Kanske H inte var så som hon beskrev det. Har inte han överklagat till hovrätten? I så fall kan Julia komma i ett extremt jobbigt läge
Man skulle kanske ta kontakt med H advokat, bara som en väntjänst tänker jag

Rätten har ju redan tagit del av samtliga förhör med Julia och kom ändå fram till att han är skyldig, det finns således ingen anledning att han skulle få resning.
Citera
2024-01-22, 16:40
Medlem
Citat:
Printscreens på textmedelanden från linnea, ljudinspelningar och även videoinspelningar där Linnea sparkar Chrippa. (Den videon är inte läckt än då den ska användas i en polisutredning).

Svårt att bedöma bevisen då om de finns men inte läckts, vi kan bara bedöma det vi får se
Citera
2024-01-22, 16:43
Avslutad
Citat:
Det är som sagt inspelningar och textmeddelanden från Linnea.

Konstigt att du missat dessa.

Jag vet inte varför du får det till att jag missat dessa då jag frågar dig om bevis på att något pågått
under en längre period.
Du verkar ta vissa delar man säger ur sammanhanget sen svara på lite av det man frågar?

Jag bad dig tala om vilka bevis du har för något och du refererar till att titta på en video skapad av personen som sa att han skulle köra över C som en bulldozer för att sen gå till att försvara honom?
VAD är bevisen, har du några bevis så lägg fram dem eller sluta bete dig som att du kan tala om saker om det går att bevisa när du uppenbarligen saknar bevisen!!!
Citera
2024-01-22, 16:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Svårt att bedöma bevisen då om de finns men inte läckts, vi kan bara bedöma det vi får se
Anser att ljudinspelningarna och hennes textmedelanden räcker gott o väl för att styrka att chrippas historia är sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in