2024-01-22, 12:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Du verkar ju inte förstå vad jag skriver.

Menar du att om man brukar droger eller är en tvivelaktig farsa så kan man aldrig vara ett offer för fysisk eller psykisk misshandel och falskanmälningar rörande misshandel?
Nej, vart har jag skrivit det?
Men oavsett om han är skyldig till att misshandla Linnea, eller blivit misshandlad av Linnea så ursäktar inte det hans beteende och agerande runt lilla C, det ursäktar inte hans beteende emot Julia, det ursäktar inte att han tar droger framför sin dotter och är påverkade närs hans dotter.

Om han är förövare eller offer i frågan om misshandel är orelevanta när det kommer till hans beteende och brister när det kommer till hans dotter.

Innan detta drama trodde jag Chrippa var en okej pappa, men en bieffekt av detta drama var att alla fick se den riktiga Chrippa, och det är ingenting positivt.
Senast redigerad av Dopy 2024-01-22 kl. 12:51.
Citera
2024-01-22, 12:50
Medlem
Citat:
Patientjournaler är ju sekretesskyddade enligt lag, det vet både du och jag. Jag behöver inga papper för att se det, det är lika uppenbart som att jorden är rund.

Ungefär som att det inte behövs några papper på att C är en kvinnomisshandlare, spelar ut andra mot varandra och som ljuger som en häst travar. Det är lika uppenbart.
Citera
2024-01-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Att fara illa behöver inte enbart vara av slag i facet, kom igen!

Har jag fel så som påstår att barnet farit illa? Att det inte varit en säker och trygg miljö för barnet att vistas i?
Har det varit frid och fröjd i hemmet, inget barn har bevittnat våld, skrik och hot från de vuxna?
Inget att oroa sig över när Chrippa själv säger att hon farit illa?

Jag kanske inte vet hur en BPD-person gör med en men jag vet desto mer om kvinnoboxare och mansboxare.

Jag vet faktiskt inte hur mycket Chloe har sett av bråken. Jag kan tänka mig att de flesta som skiljer sig eller går isär bråkar mycket på slutet inför sina barn, det innebär ju inte att Soc ska omhänderta ens barn.

Det är väl tur att både Chrippa och Julia blivit av med sina psykopater och kanske kan återgå till ett hyfsat stabilt familjeliv. Det verkar inte som att de har någon tur i kärlek, stackarna.
Citera
2024-01-22, 12:52
Medlem
Citat:
Varför skulle vi inte ta Chrippas parti menar du?

Ja utifrån allt som kommit fram från förr i tiden tills nu tycker du att denna person verkligen ska försvaras med näbbar och klor..
Citera
2024-01-22, 12:53
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
De läckta konversationerna, vittnesmålen från familj och vänner, hans egna nedskrivna ord samt mina egna erfarenheter av BPD-personer är tillräckliga bevis för att jag ska göra min egna bedömning. L.s uppenbart fejkade "bevis" visar också att hon inte har något case och försöker lura oss.

Sms-konversationerna mellan C och L visade inte speciellt mycket. Vill du veta det knasiga med sms? Man kan välja att radera meddelanden innan man tar en print. 🤭

Vittnesmål från hans anhöriga är ganska motsägelsefulla, helt plötsligt har alla insyn i hur deras relation var. Nu när L läckt massa grejer vill Jocki inte vara delaktig mer. Julia har i rättegång sagt att C är bajs, med Anjo sagt att han är bajs. För att sen försvara honom. Toppbevis på att chrippis e utsatt, helt klart….
Finns säkert lite sanning i allt, men saltkvarnen har malt. De tidiga försöken att få C att framstå som en ängel har dock totalt misslyckats trots Jockis försök att tysta dom båda.

Bara för att man har massa vittnen innebär det inte att det är sanning. Om vi ska snacka personliga erfarenheter så har jag erfarenheter av att många vittnen =//= att man vinner i en rättegång.

Berätta gärna hur hon har fejkade bevis? Om vi bortser från blåmärken, vad mer är fejkat?

Hans ”egna nedskrivna ord” tänker jag knappt bemöta, om du tycker Ls bevis är svaga så är hans handskrivna totalt värdelösa. Snarare något han var tvungen att göra för att komma ihåg sin story och sina lögner.

Citat:

Munter och glad stämmer ju inte ens. Vi som följt Chrippa under lång tid kunde tydligt se att han mådde dåligt med L. Däremot är ju hela hans image att vara självsäker, rolig och flamsig så han försökte ändå spela den karaktären även om han mådde dåligt.

Chrippis är definitivt munter och glad i sina vloggar, om man bortser från hans krokodiltårar. Alla reagerar olika visst, men det känns som att han är på jakt snarare än överkörd av Linnea.

Citat:

Sen var ju syftet med Anjo-videon att besvara anklagelserna i L:s video samt att få berätta sin historia kring allt. Alla som har svartmålats och demoniserats av en BPD-person känner ett behov av att förklara sanningen och eftersom Chrippa är en offentlig person blir det i hans fall att berätta på Youtube. Helt rimligt när man blivit felaktigt blivit uthängd som en kvinnoboxare.

Var va sanningen då? Hans bortförklaringar? Ska man bara acceptera att det var så det var? Trots att inspelningarna tyder på annat. (Obs, säger inte att hon kanske var provkatör i det hela)
Citera
2024-01-22, 12:55
Avslutad
Citat:
Jag vet faktiskt inte hur mycket Chloe har sett av bråken. Jag kan tänka mig att de flesta som skiljer sig eller går isär bråkar mycket på slutet inför sina barn, det innebär ju inte att Soc ska omhänderta ens barn.

Det är väl tur att både Chrippa och Julia blivit av med sina psykopater och kanske kan återgå till ett hyfsat stabilt familjeliv. Det verkar inte som att de har någon tur i kärlek, stackarna.

Tycker du att videon på Chrippa och Julia visar på ett stabilt familjeliv?
https://www.youtube.com/watch?v=1_0TYC1w7AU&list=WL&index=4
Citera
2024-01-22, 12:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du verkar ju inte förstå vad jag skriver.

Menar du att om man brukar droger eller är en tvivelaktig farsa så kan man aldrig vara ett offer för fysisk eller psykisk misshandel och falskanmälningar rörande misshandel?
Fast det är ju Chrippa som har en historik av att misshandla och det är Chrippa som använt kvinnor som hundar - dvs manipulerat och tryckt ned.
Sannolikheten för att han skulle vara "så rädd och nedtryckt" av Linnea är ju lika med noll.

Den enda falskanmälaren är nog Chrippa själv som uppenbart sitter och fantiserar hejdlöst om hur den lilla tjejen skulle dänga upp 90 kilo muskler som dessutom har ett sjuhelveteshumör.
Vi kan ju lugnt säga att han låter inte ett dugg kuvad i inspelningarna.
Citera
2024-01-22, 12:59
Medlem
Citat:

Så Julia som i förhör berättar att hon blivit psykiskt misshandlad av Chrippa under flera år, de ska fixa ett stabilt familjeliv menar du?
Du har verkligen ingen insikt innebörden av föräldraansvar märker jag.
Citera
2024-01-22, 13:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Jag tror att många som går isär är kloka nog att inte bråka mycket inför sina barn. I alla fall inte skrika och gapa, hota och slå. De flesta barn som vars föräldrar skilj upplever säkert olust, men inte trauman.

Jag tänker att det är lite mer som ligger bakom dessa människors beteende än lite otur i kärleken. De ljuger om varandra, de skriker saker om varandra med ord de flesta vuxna inte skulle ta i sin mun.

Julia har sagt att Chrille misshandlade henne psykiskt under flera år. Så visst är det tur att de har lämnar sina tidigare relationer. Även om jag inte skulle ta gift på att Chrippa och Linnea är färdiga med varandra. Men detta betyder inte att de är lämpliga som föräldrar. Eller iallafall inte att de inte skulle behöva hjälp och vägledning i sitt föräldraskap. Samt att de verkligen behöver sluta använda droger.
Citera
2024-01-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Hur är det möjligt att man kan ta chrippas parti i allt detta elände? Linnea kanske inte heller är så mycket att hänga i julgran men att man försvarar chrippa etc är ju helt makalöst..

Enda förklaring är att det själva är kvinnoboxare, har dålig kvinnosyn och eller har ett mycket aggressivt tillvägagångssätt och för sina liv klamrar sig fast vid att Chrippa är reko = de själva är reko.

Gruppen består förmodligen av unga män, singlar och vilse i livet. Ingen under ordnade former med någon slags livserfarenhet tror på Chrippa i detta läge.

Edit: jag är helt ointresserad av att diskutera med den här gruppen individer.
Citera
2024-01-22, 13:08
Avslutad
https://ibb.co/ygJ0Ttn
https://ibb.co/4FspCLz
https://ibb.co/0fWY0XD

Anjo har klippt ihop hela Chrippafallet, Jacke och Chrippa ska samla ihop skabbes grejjer för en flytt till Norrköping, youtubesveriges heligaste stad...

Case closed?
Citera
2024-01-22, 13:12
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ibb.co/ygJ0Ttn
https://ibb.co/4FspCLz
https://ibb.co/0fWY0XD

Anjo har klippt ihop hela Chrippafallet,

Så han har börjat jobba med Bröderna Z kan bli en intressant kombo