2024-01-22, 12:29
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Är inte lönt att diskutera med någon som
Inte brytt sig om att ta del av alla delar . Stfu

Ne, jag förstår att det inte är lönt för en kvinnohatande incell som du, att diskutera här. Och som du märker har du ingen vidare framgång med någon här. De flesta här är inte så hjärndöda att de stöttar Chrippa, efter allt som kommit fram om honom.
Citera
2024-01-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Fast du har ju inga bevis från Chrippa? Eller vad menar du?

Vad menar du pekar på att Chrippa varit utsatt? Hur han i alla videos framstår som en psykopat utan känslor? Munter och glad och framstår totalt oberörd av sagd psykisk misshandel? Varför är Linnea inte ute och spelar in vloggar? Varför sitter han och gör narr av Linnea i en 2h 20min video? Snälla.

Han har dessutom själv sagt att han inte blivit tvingad till att vara med Linnea, han har sagt att Barcelona var master plan. Så nej. Han är. Utan tvekan. Inget offer i detta.

De läckta konversationerna, vittnesmålen från familj och vänner, hans egna nedskrivna ord samt mina egna erfarenheter av BPD-personer är tillräckliga bevis för att jag ska göra min egna bedömning. L.s uppenbart fejkade "bevis" visar också att hon inte har något case och försöker lura oss.

Munter och glad stämmer ju inte ens. Vi som följt Chrippa under lång tid kunde tydligt se att han mådde dåligt med L. Däremot är ju hela hans image att vara självsäker, rolig och flamsig så han försökte ändå spela den karaktären även om han mådde dåligt.

L spelar väl inte in vloggar eftersom hon inte sagt upp sig från sitt jobb för att vara influencer även om hon nu med sitt nyvunna kändisskap redan försöker kapitalisera på det med en ny Youtube-kanal osv.

Sen var ju syftet med Anjo-videon att besvara anklagelserna i L:s video samt att få berätta sin historia kring allt. Alla som har svartmålats och demoniserats av en BPD-person känner ett behov av att förklara sanningen och eftersom Chrippa är en offentlig person blir det i hans fall att berätta på Youtube. Helt rimligt när man blivit felaktigt blivit uthängd som en kvinnoboxare.
Citera
2024-01-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vart är bevisen på det? Ta inte upp videon med ledande frågor.
Vart är alla anmälningar som borde gjort för längesedan?
Varför sitter inte L häktad då får barnfridsbrott sedan länge tillbaka?
Vad gjorde vårdnadshavare för att se till att sitt barn var säkert? De har vetat om det en längre tid men ingen har tagit sitt ansvar att ta henne därifrån.

Sedan oktober om inte längre ska många ha vetat om att barnet inte då är i en säker miljö, men ändå kör man sol, bad och fjällen.
Men ingen har gjort något för att hålla barnet långt bort ifrån L som de påstår ha misshandlat henne, utan snarare samlat ihop alla med roliga utflykter och resor.

Det var ju du som kom med påståendet att barnet farit illa, inte jag. Mitt svar var att den enda som påstås ha slagit Chloe är L, inte Chrippa. Varför det inte anmälts tidigare kan väl bara de inblandade svara på, kanske var Chrippa för nedtryckt och hotad för att våga. Som sagt, ni förstår inte vad en BPD-person gör med en.
Citera
2024-01-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Jag skiter FULLKOMLIGEN i vilka som tillhör "Chrippas sida". Jag tittar på situationen utifrån vad de säger och vilka bevis som framförts och kan väl bara konstatera att den som är på L:s sida i det hela inte kan så mycket om BPD.

Så det finns alltså konkreta bevis i, ett läkarintyg som hon visat upp som visar att hon har den diagnosen? Länka gärna till det klippet eller vart beviset framförts, för det har jag helt missat.
Citera
2024-01-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Att Chrippa har betett sig illa emot Julia, betett sig illa runt lilla C, tagit droger runt lilla C, inte skyddat lilla C, osv, det har ingenting med Linnea att göra, det är 100% på chrippas eget ansvar.
Chrippa har gjort dessa grejer redan innan han träffade Linnea. Och det finns ingen ursäkt för det han utsatt sin dotter för.
Chrippa är inget jävla offer i detta.

Du verkar ju inte förstå vad jag skriver.

Menar du att om man brukar droger eller är en tvivelaktig farsa så kan man aldrig vara ett offer för fysisk eller psykisk misshandel och falskanmälningar rörande misshandel?
Citera
2024-01-22, 12:39
Medlem
Även om dom kastar saker på varandra offentligt i videos, kan jag likväl se C och L hänga med varandra i hans nya lägenhet. När det värsta lagt sig, och han pumpat ut ex antal videos på tuben. Eventuellt syns offentligt, och därefter ’tvingas’ gå ut med saker och ting. ’Vi har pratat ut’.

Och självklart får dom göra det.
Citera
2024-01-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så det finns alltså konkreta bevis i, ett läkarintyg som hon visat upp som visar att hon har den diagnosen? Länka gärna till det klippet eller vart beviset framförts, för det har jag helt missat.

Patientjournaler är ju sekretesskyddade enligt lag, det vet både du och jag. Jag behöver inga papper för att se det, det är lika uppenbart som att jorden är rund.
Citera
2024-01-22, 12:43
Medlem
Hur är det möjligt att man kan ta chrippas parti i allt detta elände? Linnea kanske inte heller är så mycket att hänga i julgran men att man försvarar chrippa etc är ju helt makalöst..
Citera
2024-01-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Hur är det möjligt att man kan ta chrippas parti i allt detta elände? Linnea kanske inte heller är så mycket att hänga i julgran men att man försvarar chrippa etc är ju helt makalöst..

Varför skulle vi inte ta Chrippas parti menar du?
Citera
2024-01-22, 12:45
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda

Ja det undrar jag också. Finns fortfarande folk som stödjer Chrippa. Det kan bara vara 12-åriga kids eller kvinnohatande incells.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det var ju du som kom med påståendet att barnet farit illa, inte jag. Mitt svar var att den enda som påstås ha slagit Chloe är L, inte Chrippa. Varför det inte anmälts tidigare kan väl bara de inblandade svara på, kanske var Chrippa för nedtryckt och hotad för att våga. Som sagt, ni förstår inte vad en BPD-person gör med en.

Att fara illa behöver inte enbart vara av slag i facet, kom igen!

Har jag fel så som påstår att barnet farit illa? Att det inte varit en säker och trygg miljö för barnet att vistas i?
Har det varit frid och fröjd i hemmet, inget barn har bevittnat våld, skrik och hot från de vuxna?
Inget att oroa sig över när Chrippa själv säger att hon farit illa?

Jag kanske inte vet hur en BPD-person gör med en men jag vet desto mer om kvinnoboxare och mansboxare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Linnea visar bara sin sida, Chrippas visar bådas. Det finns säkert en anledning till att du är så partiskt och försöker tysta ner Chrippas film
Samt Josephsaid.

Missade ni helt filmen när Linnea gaslightar Chloe? ”Är du rädd för pappa?” ”Du ska få va själv med pappa nu, ah det vill du inte.. du vill va med mig?”- den filmen skickade Linneas ex-vänner efter att hon skickat den till dom för de tyckte det var vidrigt. Men det har ni med valt att inte lägga in i hela bilden?
Anjos domstol med barnförhör är det värsta jag sett på länge. Anjo som inte kan knyta skorna själv, än mindre torka sig i arslet...han instruerar Julia att fråga specifika frågor för att använda som bevis...
Han vet inte ens hur en rättegång går till, än mindre en förundersökning, det närmsta har väl varit att kontrollera Chrippas förhud(sundersökning)
Brorsan, låtsasjuristen har sagt hur det fungerar, vilka regler som gäller, passar inte det hamnar man i kylan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in