2024-01-21, 20:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSataan
Naturlig immunitet kan vara bra ja. Dock det verkar inte stämma att bara vaccinerade drabbas av postcovid. Testa googla "Covid vaccine postcovid". Mer kan jag inte hjälpa dig och ser dig som tramsare så ska inte svara mer på dina nya inlägg.

Man kan inte använda google, då de verkar ta bort alla studier som talar emot vaccinerna eller placerar de långt bak i sökresultateten.

Jag har själv flera bekanta som fått allvarliga biverkningar av dessa vacciner. Allt från hjärtrusningar till oförklarliga blodproppar. Nej de är inte säkra och har man redan haft sjukdomen finns det noll anledning att som normalfrisk injicera sig med detta skräp. Jag förstår inte ens att det kan vara en diskussion om det och att det sågs som kontroversiellt att man inte ville ha vaccinet.
Citera
2024-01-21, 20:55
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSataan
Tänk på antal människor i denna värld. Bara för att någon råkar samla på sig erfarenhet i sin krets behöver inte betyda det är sant som helhet. Det är sånt som vetenskapsmän forskar på, man kan helt enkelt inte lita på sin egen erfarenhet.

Nä exakt: "Lita inte på dina egna ögon, dom ljuger! Lita på gubben i vit labbrock istället. Han har stenkoll, vi lovar!"

Möjligen ett gott råd till en psykvårdspatient på institution. Men ett uselt råd till oss som myndiga och lever ute i verkligheten. Självklart ska man lita på egen erfarenhet i första hand. Allt annat är galenskap.
Citera
2024-01-21, 21:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nä exakt: "Lita inte på dina egna ögon, dom ljuger! Lita på gubben i vit labbrock istället. Han har stenkoll, vi lovar!"

Möjligen ett gott råd till en psykvårdspatient på institution. Men ett uselt råd till oss som myndiga och lever ute i verkligheten. Självklart ska man lita på egen erfarenhet i första hand. Allt annat är galenskap.

Ja inte minst om man redan varit sjuk och har antikroppar? Naturlig immunitet-förnekarna är smått otroliga....Herrejösses vilken sekt.
Citera
2024-01-21, 21:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
På en FRISK 80 åring kanske, även dom din bekväma siffra på 10 år självklart är dragen ur röven.
Men var det dom friska eller dom sjuka 80-åringarna som löpte störst risk att duka under i kryptosjukdomen "covid"? Det var naturligtvis de skröpligaste. Knappast någon som förväntar sig att en skröplig 80-åring kommer leva i 10 år till. Du räknar lika bra som den där sommarpraktikanten som socialstyrelsen anställde.

Men jag hajar. Du kommer fortsätta gripa efter varje halmstrå in absurdum.

Nja, det är inte jag som konstaterat detta utan Socialstyrelsen, men siffran 10 år är förstås avrundad, men det låg i det häradet. Eftersom covid ökat dödligheten på totalnivå och över tiden kan man ganska enkelt se att den drabbar betydligt bredare grupper än de som redan står med ena foten i graven.
Citera
2024-01-21, 21:31
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, det är inte jag som konstaterat detta utan Socialstyrelsen, men siffran 10 år är förstås avrundad, men det låg i det häradet. Eftersom covid ökat dödligheten på totalnivå och över tiden kan man ganska enkelt se att den drabbar betydligt bredare grupper än de som redan står med ena foten i graven.

Vem fan bryr sig om siffran är "avrundad"?

Socialstyrelsens räkneövning är meningslös, eftersom den grundar sig på ren skitdata. PCR-testet är en medicinsk bluff. Ingen vet vem som har "covid" eller inte. Och än mindre vet man vem som har dött av/med covid. Folk bara gissar, och försöker sen rationalisera gissningen för sig själv och andra med diverse högteknologiskt hokus pokus.
Citera
2024-01-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaxxadehorungar
pfizer, moderna och astra samarbetade med regeringarna.

dom lurade fårsocken att ta farliga, dödliga vaxx.

förstår du det självklara? förstår du vad det är som har hänt?

Jag är också konspiratorisk och litar inte på regering. Men vetenskapsmän har det svårare att lura. Det är skillnaden.
Citera
2024-01-21, 22:59
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är just verkligheten som jag länkat till. Du har däremot länkat till, om inte fantasier, så åtminstone hypoteser som inte är styrkta med empiri.

Innan du blir alltför upphetsad får jag väl förklara för dig att det du länkar till inte är någon studie, utan vad man brukar kalla en "literature review". Det betyder att författarna tittar på en massa annan forskning och i det här fallet vill de föreslå att liknande data SKULLE kunna vara applicerbart på mRNA-vaccin. Det finns alltså ingenting som tyder på att så är fallet. Det är därför författarna använder orden "skulle kunna vara" och "kanske" i kombination med "vi föreslår" eller "det KAN vara så" etc etc.

https://www.mdpi.com/2076-393X/11/5/991

Du har i vanlig ordning inte förstått vad det är du länkar till.

Jag däremot läste studien INNAN jag kommenterade. Ingen med någorlunda vett i behåll skulle hävda något annat än att Uversky et al. åstadkommer något annat än en hypotes - som de inte brytt sig om att forska på. En rimlig tanke är att de snarast ser över möjligheten att införskaffa lite empiri för att få mer fäste. Men notera att hypotesen inte på något sätt är verklighet.

Den studie JAG refererade till är en cohort studie som gjorts på del av en population. Svensk studie. Den reflekterar verkligheten och därmed vad som de facto skett. Ingen hypotes. Den visar att personer som vaccinerats i mindre omfattning drabbas av långcovid. I verkligheten.
https://www.bmj.com/content/383/bmj-2023-076990

Men ändå finns det fler som visar på riskerna med detta vaccin, så ingen rök utan eld (och nej, jag orkar faktiskt inte lägga in citat).

Att du sen hävdar det är författarnas hypotes ser jag som en vinst i sig, med tanke på hur smutsig denna vaccinindustri är med div hot och där ryggradslösa skor sig för sin egen skull skulle jag inte bli förvånad om denna hypotes verkligen stämmer.

Tror du någon läkare ens tänker tanken på att ta rätt prover när patienten efter vaccination upplever bieffekter?

Citat:
IgG4 related pleural disease: Recurrent pleural effusion after COVID‐19 vaccination
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9483611/

Citat:
Insights into new-onset autoimmune diseases after COVID-19 vaccination
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10108562/

Citat:
Acute liver injury and IgG4-related autoimmune pancreatitis following mRNA-based COVID-19 vaccination
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9510734/

Egentligen är det sjukt onödig tid som läggs på att svara på dina inlägg, för om sanningen ska fram - vilka bryr sig? Känner du att du får fram ditt budskap på FL och i livet i övrigt?
Citera
2024-01-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Men ändå finns det fler som visar på riskerna med detta vaccin, så ingen rök utan eld (och nej, jag orkar faktiskt inte lägga in citat).

Att du sen hävdar det är författarnas hypotes ser jag som en vinst i sig, med tanke på hur smutsig denna vaccinindustri är med div hot och där ryggradslösa skor sig för sin egen skull skulle jag inte bli förvånad om denna hypotes verkligen stämmer.

Tror du någon läkare ens tänker tanken på att ta rätt prover när patienten efter vaccination upplever bieffekter?

Egentligen är det sjukt onödig tid som läggs på att svara på dina inlägg, för om sanningen ska fram - vilka bryr sig? Känner du att du får fram ditt budskap på FL och i livet i övrigt?

Kort sammanfattat TROR jag att Covid-19 är helt förjävlig helt enkelt. Så naturligtvis vaccin kan ge likadana resultatet.
Citera
2024-01-21, 23:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Case study som inte innehåller någon som helst empiri och man kan bara spekulera i orsakssamband.

Citat:
Tja, de uttrycker det bäst själva:
Citat:
Further exploration is necessary to establish a causal relationship between COVID-19 vaccines and the aforementioned autoimmune diseases.

Citat:
Återigen en illa genomförd case study av samme Patel som ligger i Turkiska Hep-Forum (IF 0.8)? Han verkar ha gjort till sin livsuppgift att sprida misstankar mot COVID-vaccin. Han har dock aldrig lyckats hitta något orsakssamband.

Citat:
We believe that this case of AIP type 1 is likely a consequence of autoimmunity related to the COVID-19 vaccine.
...
In summary, we suggest that patients who present with new-onset diabetes mellitus or cholestasis with or without signs of obstructive jaundice in the era of widespread COVID-19 vaccination should be screened for IgG4-RD.

Citat:
Det förstår jag att du tycker, du verkar inte klara av att föra en debatt öht. Inte minst verkar du inte kunna acceptera att det inte finns några som helst indikationer på att Patel har rätt. Han TROR något, och erkänner det också. Det är exakt vad han skriver själv: "I believe". Det räcker tyvärr inte som argument i en vetenskaplig debatt

Sorry.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-01-21 kl. 23:52.
Citera
2024-01-22, 00:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vem fan bryr sig om siffran är "avrundad"?

Socialstyrelsens räkneövning är meningslös, eftersom den grundar sig på ren skitdata. PCR-testet är en medicinsk bluff. Ingen vet vem som har "covid" eller inte. Och än mindre vet man vem som har dött av/med covid. Folk bara gissar, och försöker sen rationalisera gissningen för sig själv och andra med diverse högteknologiskt hokus pokus.

Att den förväntade livslängden ökar ju äldre vi blir är inte "högteknologiskt hokus pokus". Det är ren logik.
En frisk 90-åring har inte en förväntad återstående livslängd på -7 år eftersom medellivslängden är 83. Det borde t.o.m. ett barn begripa, men inte du.
Citera
2024-01-22, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaxxadehorungar
så du litar på typer som ser ut som dr fauci och luras så inåt helvete. 1 mask 2 mask nej bär 3 masker!

nej maskerna fungerar inte!

vilka absoluta jävla idioter ni är.

nej!!! ni är inte vaxxade om ni tar 1 spruta!!! ni måste ta 2! då räknas ni som vaxxade i 6 mån! sen måste ni ta en till så ni blir räknade som vaxxade igen!!!

ta 4 vaxx!!! nej 5!!! nej 6!!! 7 8 9 10 vaxx!!!!

glöm inte att ta era jävla shots och boosters och jabs också!!!!

och betala skatten!!!! lyssna på våra radioprogram våra TV program och sen håller ni käften!

Tror du att dr fauci var så smart som skrev upp en egen vetenskaplig rapport? Förfalskade han allt? Ja tänk lite mer.
Citera
2024-01-22, 00:29
Medlem
fittslems avatar
När kommer den stora massdöden som anti-vaxxare och true bloods utlovade? Några miljarder skulle tydligen dö av vaccinet efter ett par år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in