Citat:
Ursprungligen postat av
TunderTarFyr
Placebo ger inga bra effekter i vetenskapliga studier, men jag talar om naturmediciner som fungerar.
Ljug inte ihop att tillverkarna av naturmediciner gör enorma vinster, det är inte sant.
Det är för att inaturmedicinska producenter nte kan ta ut så stora vinster (pga inget paten) som det inte går att finansiera studier på tusentals försökspersoner.
Du citerade mitt senaste inlägg i ditt gamla inlägg vilket jag inte visste att man kunde göra, intressant.
Du anser att inga försök/vetenskapliga studier går att genomföra om man inte har möjlighet att söka patent på metoden/preparatet, jag anser att det inte stämmer.
Du anser att den mycket stora omsättning som försäljning av "naturmedicin" i världen inte ger hög vinst, jag tror återigen att du har fel.
Du anser att "naturmedicin" som inte får säljas på apotek eller användas i den evidensbaserade vården fungerar enligt försäljarnas beskrivning, jag anser att det är placebo tills motsatsen bevisats.
Jag anser att vi inte kommer längre än så då våra åsikter är för långt ifrån varandra, tack för dina motargument.
Men jag är fortfarande lite nyfiken på om du har en förklaring till varför "den stora naturguden" var så god att han skapade ett apotek i växtriket för att bota människans sjukdomar? Är det bara en makalös slump eller är det en skapande övernaturlig kraft som gav oss detta?