Citat:
Ursprungligen postat av
BilligaGronsaker
Lars har INTE koll på börsen och någon finansiell "guru" är han inte.
Lars har INTE koll på fastighetsmarknaden och har skrikigt högt och ljudligt om en kommande krasch. Lika vanligt som att på kvällen går solen ned och på morgonen går solen upp.
Lars har INTE koll på marknaden med elbilar utan länge, mycket länge haussat "husguden" Musk och Tesla även om en viss tillnyktring skett på sistone.
Bara saker och tjänster som är dyra och exklusiva duger för Lars.
Influencers likt Blondinbella är likadan. Saluför en (ouppnåelig) värld i lyx och flärd för sina omogna unga följare. Detsamma gäller för Lars men med en lite äldre men lika omogen manlig publik.
Lars är lika självgod och försmädligt dryg som Guillou på sin tid.
Lars kvaliteter som "författare" ligger på billig kioskroman nivå.
Lars har heller inte någon som helst koll på kriget i Ukraina, han sitter bara och repostar information från propagandakonton.
Citat:
Ursprungligen postat av
P71
Med tanke på hur otroligt provocerad du enligt egen utsago blir av den här tråden, och med tanke på dina snuskiga ordval, så tycker jag nog att ditt intresse för Lars framstår som minst lika perverterat som någon annans.
Lars driver ju en ganska stor blogg och har uppenbarligen gjort ett negativt intryck på många av sina läsare så det är väl inte speciellt konstigt att det finns en tråd om honom på Flashback. För mig framstår Lars som en fördomsfull och lättkränkt människa med stort självhävdelsebehov, men det är väl också det som gör honom så rolig. Det finns inget roligare än personer som alltid vill ge sken av att veta bäst och som inte tål att bli emotsagda.
Dock håller jag med om att han är en hyfsad författare. Jag har läst flera av hans böcker och tycker de var ganska spännande även om man tröttnar efter ett tag, eller åtminstone gjorde jag det.
Lars bloggande om Ukraina-kriget framstår för mig som ganska ensidigt och onyanserat. Det passar förstås bra om man vill posera och ta ställning men som informationskälla om vad som verkligen händer på båda sidor av fronten är det ganska tunt.
Bra sammanfattning.
Att wilderäng inte skrivit om ÖBs affärer är väldigt remarkabelt, det är stora nyheter och något som ligger i fokus för hans blogg.
Om han inte skriver något alls om detta, visar detta vilken extrem hycklare Wilderäng är.