2023-11-08, 17:35
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Förstod inte riktigt ditt svar, men kan tillägga att det som jag förstått inte är test som skickas in för analys, utan det ska synas på direkten. Men testets resultat påverkas inte av munskölj. Är det verkligen sant?

Dom är svåra att manipulera. THC går ut direkt. Munskölj innehåller etanol.
Citera
2023-11-09, 16:20
Medlem
Med hydrering försvinner morfinet snabbare (citidon) 45mg kodein enbart 30mg kodein kan omvandlas till 3mg-30mg morfin beroende på personens enzymer
Hade
Positivt sist det hade gått 5dagar Inge hydrering 90kg lat🫣
Sen kan man undra varför man utsätter sig för detta med att må bra 1dag och paranoid sedan med att hur snabbt man kan bli ren
Visst värre om man har rökt brajj som sitter länge vid dagligt bruk
Borde legalisera som vissa delstater i USA och självaste Kanada 🇨🇦 andra ställen som jag ej vet om
Må gott
Citera
2023-11-09, 17:01
Medlem
Tja jag väger cirka 75-80kg o brukar röka hasch 2-3gånger per vecka (på helgerna) hur mycket tid kan det ett test visa positivt efter sista rökningen alltså lördag?
Senast redigerad av Skd71 2023-11-09 kl. 17:25.
Citera
2023-11-09, 17:13
Bannlyst
Undrar hur länge thcp sitter vid engångtillfälle, alltså inte hos nån som vapeat dagligen i veckor. Mer än en vecka?
Citera
2023-11-09, 20:15
Medlem
Tjenare!

Vape:ade (thc-vape) en hel del mellan April-Juli. I princip varje dag. Tog sista någon gång 10-15 Juli. Alltså nästan 4 månader sen.
Innan det kanske 15-20 tillfällen om året.

UP imorgon, 25 cutoff, inte morgonurinet.

Borde inte vara några konstigheter va?

Tack på förhand!
Citera
2023-11-09, 23:03
Medlem
Tjo, rökte typ en 0.3 för 12-13 dagar sedan innan dess var det flera månader sen jag rökte och har varit ren på piss sista tiden men blev en 0.3 ca på fyllan för 12-13 dagar sen och kommer ev då pissa imorgon fredag då har det gått ca 14 dagar sen misstaget.. det bör väl vara helt lugnt och utom någon som helst fara att det visar positivt?

Ser till att dricka lite extra utan att hydrera överdrivet.
Citera
2023-11-10, 18:42
Medlem
3-CMC
kissprov eller urinprov, vilket test ser längst tillbaka i dagar?
Nån som kissat positivt? Hur långt tillbaka var de för er?

Mvh
Citera
2023-11-11, 12:31
Medlem
viktig info/ fakta om HHC och HHC-O

Jag rökte mycket HHC samt en mindre mängd HHC-O under knappt 1 månads tid med sista gång den 7/8.
Eftersom jag visste att jag skulle bli kallad för provtagning (13 markörer) drack jag flera hundra liter vatten efter den sista gången jag rökte. Jag köpte också ett gäng THC tester från olika leverantörer som alla visade positivt och efter 2 månader med konstant testande gav jag upp och tänkte att det helt enkelt måste vara fel.

Den 6/11 alltså drygt 90 dagar efter sista blosset blev jag så kallad till provtagning.

Pang sa det så visade screeningen positivt för
THC 30 ug/l med 4,0 i kreatinin, detta alltså 90 dagar efter sista blosset.
Helt jäkla sjukt då det som max brukar ta 30 dagar om ens det för att bli helt ren.

Men en postiv screening följs alltid upp med en analys för att verifiera screeningen som i detta fallet bestod av 2 delar.

Den första delen benämndes U-Cannabis (verif)
Och den andra delen benämndes U-THC-COOH/Krea kvot (verif)

Båda verifikationerna visade att ingen Thc kunde påvisas, alltså negativt på analys.

Jag drar slutsatsen att HHC syns riktigt länge på sticka men att det inte visar något vid analys!

Edit/ Detta stod i verifikationen så jag antar att det är detta som kontrolleras

”U-Cannabis (verif) innefattar mätning av cannabismetaboliten THC-COOH. Cannabismetabolit (THC-COOH) ej påvisat vid verifiering. Gränsvärde 10 µg/L”
Senast redigerad av 81032041X6 2023-11-11 kl. 12:59.
Citera
2023-11-11, 13:22
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
viktig info/ fakta om HHC och HHC-O

Jag rökte mycket HHC samt en mindre mängd HHC-O under knappt 1 månads tid med sista gång den 7/8.
Eftersom jag visste att jag skulle bli kallad för provtagning (13 markörer) drack jag flera hundra liter vatten efter den sista gången jag rökte. Jag köpte också ett gäng THC tester från olika leverantörer som alla visade positivt och efter 2 månader med konstant testande gav jag upp och tänkte att det helt enkelt måste vara fel.

Den 6/11 alltså drygt 90 dagar efter sista blosset blev jag så kallad till provtagning.

Pang sa det så visade screeningen positivt för
THC 30 ug/l med 4,0 i kreatinin, detta alltså 90 dagar efter sista blosset.
Helt jäkla sjukt då det som max brukar ta 30 dagar om ens det för att bli helt ren.

Men en postiv screening följs alltid upp med en analys för att verifiera screeningen som i detta fallet bestod av 2 delar.

Den första delen benämndes U-Cannabis (verif)
Och den andra delen benämndes U-THC-COOH/Krea kvot (verif)

Båda verifikationerna visade att ingen Thc kunde påvisas, alltså negativt på analys.

Jag drar slutsatsen att HHC syns riktigt länge på sticka men att det inte visar något vid analys!

Edit/ Detta stod i verifikationen så jag antar att det är detta som kontrolleras

”U-Cannabis (verif) innefattar mätning av cannabismetaboliten THC-COOH. Cannabismetabolit (THC-COOH) ej påvisat vid verifiering. Gränsvärde 10 µg/L”

Vi har redan avhandlat detta tidigare i tråden varför det kan visa positivt på screening och varför det sedan visas negativt på analysen.

Det som är intressant är hur länge du var/är positiv. Dock bör det som vanligt alltid tas med nypa salt när det gäller intag osv. Bara det att du drack 100 liter vatten innan bör säga en hel del om hur det ligger till med din uppfattning om intag etc.
Citera
2023-11-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Vi har redan avhandlat detta tidigare i tråden varför det kan visa positivt på screening och varför det sedan visas negativt på analysen.

Det som är intressant är hur länge du var/är positiv. Dock bör det som vanligt alltid tas med nypa salt när det gäller intag osv. Bara det att du drack 100 liter vatten innan bör säga en hel del om hur det ligger till med din uppfattning om intag etc.

3 liter vatten i säg 60 dagar är ju bara det 180 liter. Jag skriver här för att upplysa inte för att dribbla bort någon!
Är du dum i huvet eller bara någon som försöker verka cool!

Edit/ varenda ord respektive datum stämmer till 100 % och skall därmed inte tas med en nypa salt. Så jävlas tråkigt det är när man bara försöker upplysa och så kommer en viktigpetter som du och ska försöka leka duktig!
Senast redigerad av 81032041X6 2023-11-11 kl. 13:35.
Citera
2023-11-11, 13:33
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
3 liter vatten i säg 60 dagar är ju bara det 180 liter. Jag skriver här för att upplysa inte för att dribbla bort någon!
Är du dum i huvet eller bara någon som försöker verka cool!

Jahaja du räknar vattenintag långt bakåt i tiden. Ja men dåså, det är ju till stor hjälp för andra när dom ska börja hydrera. Man kan ju då tillgodoräkna sig vattenintaget ett par år innan provet. Själv börjar jag skissa på vattenintaget något decennium innan så jag landar på kubiknivå.

Måste jag välja ett av dina alternativ? Kan man inte få vara båda?!
Citera
2023-11-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jahaja du räknar vattenintag långt bakåt i tiden. Ja men dåså, det är ju till stor hjälp för andra när dom ska börja hydrera. Man kan ju då tillgodoräkna sig vattenintaget ett par år innan provet. Själv börjar jag skissa på vattenintaget något decennium innan så jag landar på kubiknivå.

Måste jag välja ett av dina alternativ? Kan man inte få vara båda?!

Jag räknar givetvis från det att jag slutade som är cirka 90 dagar. Du är nog inte frisk!

Edit/ läs inlägget igen så uppmärksammar du kanske att jag skrev efter sista gången jag rökte!
Senast redigerad av 81032041X6 2023-11-11 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in