2024-01-21, 12:26
Medlem
Har förlorat 2 timmar i mitt liv. Två gubbsjuka män som försvarar mäns våld mot kvinnor. Hur kan man rättfärdiga detta beteende. Skylla ifrån sig och lägga skulden på en ung tjej. Deras argument mot L är argument mot dem själva. L säger tydligt att hon klipper för att ta bort att lilla C omnämns. Men de klipper hej vilt när det blir jobbigt eller omöjligt att prata bort. En lögnaktig förtalsvideo som jag hoppas blir anmäld. Räkskalet sitter och hugger vilt omkring sig för att rädda sin svettiga röv. Mytoman och kvinnoboxare. Han pladdrar oavbrutet för han ”behöver inget manus” Klart som fan att han inte behöver det. Han har ju inte upplevt det han pratar om och kan pladdra på som om det handlar om någon annan. Varför undvek skabbe de tunga samtalsämnena?
Citera
2024-01-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolong
När Chrippa och Anjo reagerar på när klippet där Chrippas skäller ut Julia i telefon utav noter, e så jävla stelt. "Det va problematisk"

Han skyller ifrån sig heeeela tiden.. Kallar Julia för horunge. Fatta hur mycket Julia fått utstå i deras tidigare relation. Jisses, o ändå tar hon tillbaka honom...
Han säger ju att hon kommer bara han knäpper med fingrarna hon gör som han säger
Citera
2024-01-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har nu sett både LL:s och Chrippas senaste YT-videor. I den förstnämnda kommer enbart en sida fram och i den andra kommer båda sidorna fram (eftersom den första spelades upp även där). Deras kroppsspråk, tonläge och val av ord talar för sig självt. Att LL spelat in konversationerna utan Chrippas vetskap är såklart en avgörande faktor i den kritiska granskningen av materialet.

Mot bakgrund av detta, tidigare YT-videor av Chrippa, nedlagd brottsmisstanke om misshandel och faktumet att jag sett den här filmen förut leder till den logiska slutsatsen att mina tidigare spekulationer och antaganden stämmer.
Chrippa har aldrig misshandlat LL.
Tvärtom pekar allt på det omvända, dvs LL är förövaren som fysiskt och psykiskt misshandlat Chrippa. Mycket talar för att hon tyvärr även fysiskt och psykiskt misshandlat hans treåriga dotter.

IMO lider LL av en obehandlad (alt dålig compliance) personlighetsstörning vilket högst sannolikt är utrett och fastställt redan på BUP. Får intrycket av att hennes familj är medvetna om problematiken och vad den innebär men att de bara kan se på när hon förstör allt i sin väg. Undrar om de åtminstone hade anständigheten att varna Chrippa för beteendestörningarna eller om de varit/är för medberoende (främst med tanke på hans lilla dotter).

Chrippa och JP var båda offer för våld i nära relation. Chrippa var den som fick ta mest ansvar för barnet och när det var extremt tydligt (telefonsamtalet med JP) att han inte klarade av den uppgiften ensam valde den enda myndiga personen med full insyn i barnets situation att spela in den pågående krissituationen. Detta i syfte att förstöra för föräldrarna ifall de hade mage att bli en kärnfamilj igen. En frisk och rimlig person hade såklart gjort allt för att få sin partner att söka akut stöd/hjälp i sin föräldraroll.
Vidare valde LL att filma när Chrippa injicerade framför sin dotter av samma skäl.

Att Chrippa injicerade sig framför dottern är inget konstigt utifrån barnperspektivet, barn till insulinbehandlade diabetiker (och barn som är det själva) lever med injektioner på daglig basis.
Frågan här är om själva substansen är laglig eller inte och huruvida den påverkar Chrippa i sin föräldraroll.

Jag blir väldigt provocerad och äcklad av störda individer som ljuger, resonerar totalt ologiskt/bakvänt och försöker utnyttja urbota dumma fördomar om sitt kön. Det är liksom inte fitthålet man slåss eller gaslightar någon med. LL påminner om den besatta gaslightande expojkvänsmördaren Jodie Arias ur flera aspekter. Chrippa har tur som kom ut med livet i behåll.

I slutändan hoppas jag att alla inblandade ordnar upp sitt liv och söker adekvat hjälp för att läka och att det vidare blir rättsliga påföljder för den/de som brutit mot lagen.

Huvudet på spiken.
Citera
2024-01-21, 12:32
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Filmen är, precis som Ls film, till både Ls och Cs nackdel. Cs största problem är att han satt relationen före sitt barn, han borde avslutat relationen tidigt. C förklarar att han inte gjort detta pga x antal risker pga att L är labil.

Skillnaden mellan C och L är att C erkänner sina brister och sin delaktighet.

Skillnaden mellan C och L är att C är en 35 årig vuxen man och L är en ung 23 årig tjej. När man är 23 år har man inte utvecklas klart och blivit fullt mogen än. Det är helt i sin ordning att man inte hittat sig själv, eller en fast punkt i livet.

Men när man som 35 åring, bör man för länge sedan mognat och lämnat allt sådant bakom sig.

Någon här skrev en bra grej här för ett tag sedan.
Om ca 10 år när Linnéa närmare sig Chrippas ålder så kommer hon förmodligen vara en helt annan människa. Hon kommer titta tillbaka på den här tiden och tagit lärdom av sina val, säkert skämmas över sitt eget beteende och den situation hon var i.

Men Chrippas som då är 45 år kommer fortfarande vara i samma mentala ålder.

Det här är en viktigt aspekt som varken Anjo eller Chrippas inte fattar. Men det skiljer alltså över 10 år mellan dessa individer.
Citera
2024-01-21, 12:32
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ska bli intressant att följa om Chrippa och Julia blir ihop igen. Blir det en lugn och fin fungerande familj, eller blir det samma som mot Linnea? Skrik och gap och lilla Chlue mitt i det.

Chrippas video var inte smickrande för honom, allt var taget ur sitt kontext mot honom och allt mot Linnea var sanning och skulle bli lyssnat på, en sanning om världens pappa och hans oskuld.

Fungerande familj? Droger, anabola, skulder, arbetslöshet, bostadslös, fysisk och psykisk misshandel. Absolut. En riktig mönsterfamilj. Kommer bli hur bra som helst.
Citera
2024-01-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Varför gör man en video lång som en jävla titanicfilm?

Någon som har sammanfattat eländet? Gör han bort sig igen?
allt går ut på att hon klippt sina bevis eller tagit dom ur kontext.
Citera
2024-01-21, 12:37
Medlem
Kickassfarsans avatar
Har han sagt något om vad han sprutade in i benet?
Citera
2024-01-21, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Chrippa o Anjo har L,s dagbok vilken avslöjar mycket, enligt dem

Att läsa någon annans dagbok är ett big no no. Det kanske man gjorde när man var 10 och inte förstod bättre. Jag kan tänka mig att det står saker där som Chrippa inte vill skall komma ut
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Har han sagt något om vad han sprutade in i benet?
Vitamininsulin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Fungerande familj? Droger, anabola, skulder, arbetslöshet, bostadslös, fysisk och psykisk misshandel. Absolut. En riktig mönsterfamilj. Kommer bli hur bra som helst.

Ja, jag skrev med lite ironi i min text. Det kommer bli likadant, det är tragiskt hela historien. Han står inte för nått och allt är bara Linneas fel, hon har tryckt ner den stackaren hela tiden.

Finns de som köper hans försvarstal, tyvärr.
Citera
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om det funnits minsta lilla vett i gubbligan så skulle dem kunna tänka på vilka skador de kanske gör genom denna folkdomstol. Förtal och övergrepp i rättssak är grova brott

Så mycket intelligens har dom ju tyvärr inte. Bara ego ego ego hela bunten.
Citera
Medlem
Jockeboi är ute för tusende gången och säger att det räcker nu. Han var ju högst drivande i början, stå dit kast mannen. Jockeboi har startat drev mot så många på nätet, han visste vad han drog igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in