Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Soc får massor med anmälningar hela tiden. Jag tror att det är hur man formulerar sig när man gör en anmälan som får soc att titta lite närmare. Man kan ju inte bara säga att dem är dumma på youtube tt eller insta. Chrippa och Julia kan komma att få problem om Soc verkligen kollar dem senaste videorna
Jo men dottern har bevittnat skrik och bråk troligen sedan hon föddes, eventuellt fysiskt och psykiskt våld emellan Julia och Chrippa.
Och det senaste året har hon varit med om att polisen "stormade" deras hus och sökte igenom det, sovit på en filt på golvet eftersom hon saknade säng och det inte fanns någon soffa, bevittnat fysiskt våld i Julias relation, bevittnat ev fysiskt och psykiskt våld i Linnea och chrippas relation, påstås ha blivit misshandlad av Linnea, sett chrippa injicera sig med olagliga saker. Vet ej om jag glömt något?
Men det är mycket illa att hon utsatts för allt detta, och trots flera orosanmälningar så har soc inte kollat närmare på familjen. Om det inte vore för häktningen skulle denna lilla tjej fortsätta utsättas och bevittna saker utan att någon hjälper henne.
Jag är glad att soc äntligen tar en närmare titt på denna familj.