2024-01-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.

Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.

Vad anser ni?
Kan du ge en lista på vilka läkemedel du skrivit ut till patienter och vilket naturläkemedel som du hade kunnat skriva ut istället med bättre eller samma effekt?
Citera
2024-01-20, 23:28
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kan du ge en lista på vilka läkemedel du skrivit ut till patienter och vilket naturläkemedel som du hade kunnat skriva ut istället med bättre eller samma effekt?

Vill också veta detta.
Citera
2024-01-20, 23:31
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag hittade kartalin, det fungerade rätt bra på hudpsoriasis. Jag hittade carnivore, det verkar hittills fungera bra på min psoriasisartrit.
För de som har medicin som ett jobb så är det förstås omöjligt men vi som är sjuka och behöver alternativ kan nog hitta dem. Min läkare skulle knappast ha hittat de behandlingsmetoderna.

Leg läkare som nära nog är bakbundna av läkemedelsindustrin resonerar sällan utanför boxen angående behandling av patienter.

Givetvis kan man själv hitta remedies för tillstånd man lider av. Naturmedicin och österländsk läkekonst t.ex.

Men har man brutit benet skulle jag säga att leg läkare är väldigt värdefulla.
Citera
2024-01-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jag är inte säker men jag tror att du sa att folk var friskare förr och helt utan medicin.

Vad menar du med medicin? Folk var friskare förut. Mänsklighetens historia är ca 200-300 tusen år. Allt som finns nedskrivet motsvarar typ 2 %. Folk dog som flugor under medeltiden och fram tills relativt nyligen. Men i amerika så existerade inte sjukdom på det sättet det gjorde i Europa. Efter att européerna landade så dog ungefär 90% av infödingarna av just sjukdom, men märkligt nog drabbades inte nybyggarna av massa sjukdomar från indianernas sida.

Moderna världen skapar mer sjukdomar och ohälsa än vad den botar. Vad vi nu ser är en sjukvård som arbetar med att behandla symtom, med en god vinst marginal givetvis, snarare än att bota eller förebygga sjukdom.
Citera
2024-01-20, 23:39
Medlem
VenturaCustoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.

Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.

Vad anser ni?

Jag kan anse det märkligt i sammanhang av pandemier, krig och kriser som avlöser varandra i vår samtid att det inte finns ett strålkastarljus från media och makten på hur vi lever i samhället. En rak kommunikation i stil med "jag utmanar dig medborgare som lyssnar att under en period uppnå din kropps fulla potential när det gäller styrka, uthållighet och hur frisk du känner dig.

I samband med COVID-19 exempelvis var det väldigt mycket fokus på att "ta pillret" istället för att med möda och verk förbättra kropp och sinne till den graden att ett naturligt motstånd med gift i kroppen infinner sig
Citera
2024-01-20, 23:41
Medlem
Dragningskraftens avatar
Här måste jag få nämna
Svartkumminolja
Ricinolja
Massa mineraler och vitaminer
Finns en del som bockhornsklöver Tonga ali kat för testostronhöjsnde de fenugeek(bockhornsklöver) stabiliserar även blodsockret och sätter igång mjölkproduktionen inom 24-48 timmar för ammande mammor.

Det finns en uppsjö
Lion's mane
Ashwagandha
Collage pulver
Massvis jah tror verkligen att 70-80% går att hitta av Guds värk i jordens natur. Dvs naturliga läkemedel. Jag förespråkar dock kosttillskott men inte för alla.

Har kännt av allra bäst effekt av många delar speciellt sömn återhämtning mental klarhet lungornas kapacitet hud,hår naglar av svartkumminolja

Positivt att detta börjar bli mer spridande pga sociala medier och mera vakna människor
Citera
2024-01-20, 23:46
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Vad menar du med medicin? Folk var friskare förut. Mänsklighetens historia är ca 200-300 tusen år. Allt som finns nedskrivet motsvarar typ 2 %. Folk dog som flugor under medeltiden och fram tills relativt nyligen. Men i amerika så existerade inte sjukdom på det sättet det gjorde i Europa. Efter att européerna landade så dog ungefär 90% av infödingarna av just sjukdom, men märkligt nog drabbades inte nybyggarna av massa sjukdomar från indianernas sida.

Moderna världen skapar mer sjukdomar och ohälsa än vad den botar. Vad vi nu ser är en sjukvård som arbetar med att behandla symtom, med en god vinst marginal givetvis, snarare än att bota eller förebygga sjukdom.

Indianerna dog som flugor men de var friska och starka. Japp!
Man levde friskt förr men under medeltiden dog folk som flugor.

Vi lever längre än dem, men det bevisar inget tydligen.

När "förr" var de som friskast då? 150 år sedan?
Citera
2024-01-20, 23:57
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragningskraften
Här måste jag få nämna
Svartkumminolja
Ricinolja
Massa mineraler och vitaminer
Finns en del som bockhornsklöver Tonga ali kat för testostronhöjsnde de fenugeek(bockhornsklöver) stabiliserar även blodsockret och sätter igång mjölkproduktionen inom 24-48 timmar för ammande mammor.

Det finns en uppsjö
Lion's mane
Ashwagandha
Collage pulver
Massvis jah tror verkligen att 70-80% går att hitta av Guds värk i jordens natur. Dvs naturliga läkemedel. Jag förespråkar dock kosttillskott men inte för alla.

Har kännt av allra bäst effekt av många delar speciellt sömn återhämtning mental klarhet lungornas kapacitet hud,hår naglar av svartkumminolja

Positivt att detta börjar bli mer spridande pga sociala medier och mera vakna människor

Ja för att i Sverige verkar det aldrig tidigare ha funnits en kultur/tradition av att naturen faktiskt kan hela människan.

Jämför med tex Danmark, England och igen österländsk läkekonst.
Citera
2024-01-21, 00:02
Medlem
Citat:
Vad otrevlig du är. Men spotta ur dig vilken tid du menar då.

Och varför skulle folk vara sjuka hela medeltiden?

Exakt vilken tid jag menar? Du behöver gå ganska långt bak. Ju längre bak desto friskare var folk. Under medeltiden skedde inte bara pesten(en tredjedel av Europa dog) utan det fanns många fler sjukdomar under medeltiden än under t ex romartiden. Varför saknade indianerna immunitet emot europeérnas olika dödliga sjukdomar? Antagligen för att där existerade inte massa sjukdomar?

Jag vet att det finns ett narriativ om att vi skulle leva i den bästa tiden. Dessvärre så är det inte sant. Människan idag har det uppenbarligen värre när det kommer till fysisk hälsa, sjukdomar inklusive auto immuna sjukdomar, endokrinstörningar, gifter och cancerkemikalier i allt vi äter, psykisk ohälsa och sjukdom och även själsligt. Vad sådana som du inte fattar är att den moderna världen skapar mer ohälsa, sjukdomar och problem än den löser.

Det är lätt att ha ett perspektiv på att utvecklingen varit linjär, och alltid gått från sämst -> bäst. Men det stämmer helt enkelt inte. Visst du kanske har en skön soffa, en TV och lite snacks, men du är fast i hamsterhjulet för att betala av din bur samtidigt som din miljö dödar din kropp och själ. Du säljer din själ för ingenting sen hyllar du dina ägare och din situation. Som någon next level Stockholms syndrom.
Citera
2024-01-21, 00:05
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Exakt vilken tid jag menar? Du behöver gå ganska långt bak. Ju längre bak desto friskare var folk. Under medeltiden skedde inte bara pesten(en tredjedel av Europa dog) utan det fanns många fler sjukdomar under medeltiden än under t ex romartiden. Varför saknade indianerna immunitet emot europeérnas olika dödliga sjukdomar? Antagligen för att där existerade inte massa sjukdomar?

Jag vet att det finns ett narriativ om att vi skulle leva i den bästa tiden. Dessvärre så är det inte sant. Människan idag har det uppenbarligen värre när det kommer till fysisk hälsa, sjukdomar inklusive auto immuna sjukdomar, endokrinstörningar, gifter och cancerkemikalier i allt vi äter, psykisk ohälsa och sjukdom och även själsligt. Vad sådana som du inte fattar är att den moderna världen skapar mer ohälsa, sjukdomar och problem än den löser.

Det är lätt att ha ett perspektiv på att utvecklingen varit linjär, och alltid gått från sämst -> bäst. Men det stämmer helt enkelt inte. .

Vi lever i den värsta tiden i min mening. Dock har folk VAKNAT det är en helt annan femma.

Ursäkta hoppade in i er diskussion från ingenstans. Men jag håller iaf helt med dig. Tror inte folk har de narrativet du uppger iaf
Citera
2024-01-21, 00:05
Avslutad
Citat:
Vad otrevlig du är. Men spotta ur dig vilken tid du menar då.

Och varför skulle folk vara sjuka hela medeltiden?

Källa på att folk var sjuka "hela medeltiden"?

Sen kan du langa fram studier som visar att normalt intag av kosttillskott bestående vitaminer och mineraler är skadligt.
Citera
2024-01-21, 00:09
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Ja för att i Sverige verkar det aldrig tidigare ha funnits en kultur/tradition av att naturen faktiskt kan hela människan.

Jämför med tex Danmark, England och igen österländsk läkekonst.

Hoppa över våra grannländer. Se på Asien där är det första valet herbal som gäller därefter går man till pharma. Detta borde vara en självklarhet världen över. Tyvärr så är det inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in