2024-01-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Burde være enkelt. Intervallstart, hvor de presumptivt beste starter med et minutt mellom seg, med en blåbærsløper der i mellom i en første runde som tar lang nok tid, til at ingen eliteløper får gå ut i rygg på en annen eliteløper.
Håller med.
Tycker att både mass- och jaktstarter är trevlig underhållning men då måste banorna vara mer utslagsgivande.
Idag har man förvisso ganska svåra motlut men dom efterföljs ofta av långa glidpartier där bakomvarande åkare på ett relativt enkelt sätt kan "få" igen den tid man tappat på uppförsbackarna.
Citera
2024-01-20, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Förstår inte hur man kan få ihop fem skrivna rader, och, ingen, ingen förstår eller fattar vad du menar…

Jag tror det här ämnet överstiger ditt intellekt med råge så du får problem med detaljerna.

Oavsett, sitt och fantisera ihop din verklighet så kör vi andra den faktabaserade sanningen.
Skål!

Jag vet inte vilken nivå av utbildning du har, men om du inte förstår det stycket jag skrev ovan så kan du inte bearbetat särskilt svår litteratur.

Det enda du behöver ta med dig av min föreläsning ikväll är att Frida är en träningsprodukt.

Skå!
Citera
2024-01-20, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men varken du, jag eller nån annan här i tråden är kompisar med dom..............

Alla är vi kompisar med Talang-Limpan och Träningsprodukt-Frallan.
Citera
2024-01-20, 21:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Burde være enkelt. Intervallstart, hvor de presumptivt beste starter med et minutt mellom seg, med en blåbærsløper der i mellom i en første runde som tar lang nok tid, til at ingen eliteløper får gå ut i rygg på en annen eliteløper.

I de femmilslopp som kördes förr uppstod ofta tåg där snabbt gående segrare hann ifatt någon som hängde på och fick draghjälp till pallen. Ett exempel på detta är OS 1980 när Nikolaj Zimjatov med startnummer 41 åkte ikapp Juha Mieto med startnummer 38 och drog fram honom till silver på Aleksandr Zavjalovs bekostnad. Ingen lagkörning där inte.
Citera
2024-01-20, 21:16
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja inkonsekvent är bara förnamnet. När Linn och Frida lade ut en "fikabild" i solen från Lavazé skulle det hånas över det i förhållande till Diggins som minsann var ute med skärmflygning och "håll igång" efter touren. "Skillnad på attityd" enligt Mr. Jag Vet Alltid Bäst. Dagen efter skrev Diggins på Instagram om vikten av återhämtning och lyssna till kroppen. Inte ett knyst från lilla osten om detta.
Hi-hi, "osten" har vel sin charm hen også synes jeg. Får vel litt for mye av vår velkjente nordiske korrekthet innimellom, og savner litt mer liv, lek og action i hverdagen. Har litt av samme tendensene selv, så er derfor jeg forstår hen. Danskene er dock litt mer runde i kantene, som jeg bare kjenner meg så godt igjen i. ( Setter vel ny OT-rekord nu, men værsågod alle )

"Husk at glemme bagateller.
Husk at nemme hvad det gælder.
Husk at elske, mens du tør det.
Husk at leve, mens du gør det.

Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler dårlig.
"Piet Hein, forfatter DK 1905 -1996 "
Citera
2024-01-20, 21:48
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ingen som funderat över Linn Svahns acneproblem? Fin hy för några år sedan och nu som vuxen se ut som en Vesuvio..
Kan inte annat än tänka på hormonbehandling.
Sporten är nog smutsig ändå

Jaha, alldeles nyligen gick du i taket när någon anklagade Jessie Diggins för att vara dopad…
Diggins hade varit ”lite för bra”…

Linn Svahn har haft acneproblem i många år, och, vad som framkallar detta är oklart.
Många får problem genom födan, och, många gånger svårt att finna vilket livsmedel som gör acnen värre - ibland choklad, ibland säsongsbaserad mat som jordgubbar hallon och hjortron.

Varför skulle doping framkalla acne? Mig veterligen hade varken Lance Armstrong eller Marion Jones acne, inte Ben Johnson eller Simone Halep heller!

Kolla dessa två videos hur Linn Svahn såg ut 2018 och 2019 - supersprinten 2018 är kul att se när hon som 18-åring lätt spöar Jonna Sundling och Maja Dahlqvist - spöar även världsrekordhållaren i finalen…

https://share.icloud.com/photos/02b6SrPhKsFwz3cY4BDbZ0Kjg
Citera
2024-01-20, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Jaha, alldeles nyligen gick du i taket när någon anklagade Jessie Diggins för att vara dopad…
Diggins hade varit ”lite för bra”…

Linn Svahn har haft acneproblem i många år, och, vad som framkallar detta är oklart.
Många får problem genom födan, och, många gånger svårt att finna vilket livsmedel som gör acnen värre - ibland choklad, ibland säsongsbaserad mat som jordgubbar hallon och hjortron.

Varför skulle doping framkalla acne? Mig veterligen hade varken Lance Armstrong eller Marion Jones acne, inte Ben Johnson eller Simone Halep heller!

Kolla dessa två videos hur Linn Svahn såg ut 2018 och 2019 - supersprinten 2018 är kul att se när hon som 18-åring lätt spöar Jonna Sundling och Maja Dahlqvist - spöar även världsrekordhållaren i finalen…

https://share.icloud.com/photos/02b6SrPhKsFwz3cY4BDbZ0Kjg

Varför blir du så känslomässigt bestört för att han hade en teori?
Citera
2024-01-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Varför blir du så känslomässigt bestört för att han hade en teori?
Kanske för att det var en skitteori som är oerhört lätt att motbevisa?
Citera
2024-01-20, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Kanske för att det var en skitteori som är oerhört lätt att motbevisa?

"Oerhört lätt" är väl lite överdrivet men att acne är ett tecken på ex steroider är väl inget nytt, så det finns ju en viss förståelse att folk undrar.
Citera
2024-01-20, 22:50
Medlem
Citat:
"Oerhört lätt" är väl lite överdrivet men att acne är ett tecken på ex steroider är väl inget nytt, så det finns ju en viss förståelse att folk undrar.
Som enskilt indicie för steroider är det "oerhört lätt" och grunden i teorin, att acnen skulle dykt upp under senare år, är ju bevisligen felaktig.
Senast redigerad av PynchonsApa 2024-01-20 kl. 22:53.
Citera
2024-01-20, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Som enskilt indicie för steroider är det "oerhört lätt" och grunden i teorin, att acnen skulle dykt upp under senare år, är ju bevisligen felaktig.

Ja det är väl inte acne hon har utan snarare ärr från acne.

Men att lyfta dopingfrågan är väl annars bara sunt. Nu tror jag Limpan är den sista som skulle dopa sig, men visst har hon haft en "sagolik" comeback som gör att man undrar?
Citera
2024-01-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ja det är väl inte acne hon har utan snarare ärr från acne.

Men att lyfta dopingfrågan är väl annars bara sunt. Nu tror jag Limpan är den sista som skulle dopa sig, men visst har hon haft en "sagolik" comeback som gör att man undrar?
Hennes karriär var ju "sagolik" från början och jag personligen tror att hennes skadeperiod gjort att hon kunnat träna på andra sätt som gjort henne mer komplett.
Men så är jag väldigt restriktiv med dopingbeskyllningar dragna ur rövhålet utan några som helst belägg, det gäller Svahn, Brennan, Diggins eller vem som helst. Det ska till något bättre än "hon har acne".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in