2024-01-20, 20:17
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Helt värdelöst med stafetter i världscupen, det verkar USA också tycka.

De flesta av stjärnorna håller inte med dig, vilket vi ju kan se på de som startar imorgon.
Citera
2024-01-20, 20:21
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nejdå, billigost har aldrig haft ett enda fel i sitt perfekta liv någon gång. Alla vi andra har fel
Hi-hi, selv har jeg litt kul med å peke på hens inkonsekvenser fra tid til annen. Spesielt humoristisk ble det når hen i Ruka påsto at det var fluorsmøringen som hadde gjort at Klæbo hadde vært så bra i foregående sesonger, men at han nu endelig viste sitt rette jeg
Citera
2024-01-20, 20:21
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ingen som funderat över Linn Svahns acneproblem? Fin hy för några år sedan och nu som vuxen se ut som en Vesuvio..
Kan inte annat än tänka på hormonbehandling.
Sporten är nog smutsig ändå

Snicksnack. Acne hade Johan Olsson också i samma ålder, och han har garanterat inte tagit hormoner. Kenny Jönsson hade också akne och han slog FINNARNA i OS 2006 i Turin.

Vissa får mer hudproblem än andra, jag tycker Linn förtjänar all cred som inte gömmer sig a la Michael Jackson (hee hee). Finnarna kommer försvinna likt FINNlands skidlandslag efter Lahtis 2001.
Citera
2024-01-20, 20:26
Medlem
Det är intressant hur skidåkningen utvecklats. Jag saknar 80 talet där de var ute långa turer i skogen, fan en femmilen va ju magisk! Så tragiskt att sporten blivit så här. Jag gillar sprinten men saknar också långa banor där kapacitetåkare utan spurt gör upp om pallplatserna ibland.. det är ju tragiskt att en skadad Diggins (inte hennes fel) Kan bli 6 på en 20 km Klassisk masstart.. för att de bakom åker ikapp utför. Ingen skugga på henne förstås! Niskanen, en gudabenådad Klassisk åkare får inte ut sin rätt alls.

Det är alldeles för stor fördel av att åka bakom
.Hur löser man det? Mer krävande utförsåkningar där det inte bara är att glida ikapp? Längre och svårare banor där man kan dra ifrån utan att behöva bli ikapp åkt? Mer intervallåkning utan varvåkning?
Citera
2024-01-20, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hi-hi, selv har jeg litt kul med å peke på hens inkonsekvenser fra tid til annen. Spesielt humoristisk ble det når hen i Ruka påsto at det var fluorsmøringen som hadde gjort at Klæbo hadde vært så bra i foregående sesonger, men at han nu endelig viste sitt rette jeg :D

Ja sämsta sprinten sedan 2018? Ja vi kan väl vara överens om att det är hans rätta jag ja
Citera
2024-01-20, 20:36
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Det är intressant hur skidåkningen utvecklats. Jag saknar 80 talet där de var ute långa turer i skogen, fan en femmilen va ju magisk! Så tragiskt att sporten blivit så här. Jag gillar sprinten men saknar också långa banor där kapacitetåkare utan spurt gör upp om pallplatserna ibland.. det är ju tragiskt att en skadad Diggins (inte hennes fel) Kan bli 6 på en 20 km Klassisk masstart.. för att de bakom åker ikapp utför. Ingen skugga på henne förstås! Niskanen, en gudabenådad Klassisk åkare får inte ut sin rätt alls.

Det är alldeles för stor fördel av att åka bakom
.Hur löser man det? Mer krävande utförsåkningar där det inte bara är att glida ikapp? Längre och svårare banor där man kan dra ifrån utan att behöva bli ikapp åkt? Mer intervallåkning utan varvåkning?
Burde være enkelt. Intervallstart, hvor de presumptivt beste starter med et minutt mellom seg, med en blåbærsløper der i mellom i en første runde som tar lang nok tid, til at ingen eliteløper får gå ut i rygg på en annen eliteløper.
Citera
2024-01-20, 20:38
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Vore sensationellt om swe2 når pallen. Jag tror inte på det.

Tror också det blir tufft men sensationellt skulle jag inte säga att det hade varit. Det finns en liten chans. Betydligt större än den var i Gällivare.
Citera
2024-01-20, 20:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hi-hi, selv har jeg litt kul med å peke på hens inkonsekvenser fra tid til annen. Spesielt humoristisk ble det når hen i Ruka påsto at det var fluorsmøringen som hadde gjort at Klæbo hadde vært så bra i foregående sesonger, men at han nu endelig viste sitt rette jeg

Ja inkonsekvent är bara förnamnet. När Linn och Frida lade ut en "fikabild" i solen från Lavazé skulle det hånas över det i förhållande till Diggins som minsann var ute med skärmflygning och "håll igång" efter touren. "Skillnad på attityd" enligt Mr. Jag Vet Alltid Bäst. Dagen efter skrev Diggins på Instagram om vikten av återhämtning och lyssna till kroppen. Inte ett knyst från lilla osten om detta.
Citera
2024-01-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ingen som funderat över Linn Svahns acneproblem? Fin hy för några år sedan och nu som vuxen se ut som en Vesuvio..
Kan inte annat än tänka på hormonbehandling.
Sporten är nog smutsig ändå
Bullshit, hennes acneproblem syntes redan när hon slog igenom
Citera
2024-01-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är ju vad Frida och Linn kallar varandra, du får ju hänga med lite!

Men varken du, jag eller nån annan här i tråden är kompisar med dom..............
Citera
2024-01-20, 21:02
Medlem
Citat:
Nej, jag skrev att Diggins är bättre på att hålla sin egen teknik mer konsekvent än Frida. Diggins teknik är uppenbart inte vacker men den är effektiv, och den blir såklart ännu effektivare när hon konstant lyckas hålla position där hon är som starkast hela tiden.
Slutdiskuterat......herregud.
Citera
2024-01-20, 21:03
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Bullen, att vara en träningsprodukt har inget med när man tog medaljer eller när man slår genom. Att vara en talang handlar om vilken naturlig repertoar som utvecklats fram som gör att allt man gör, från träning till tävling, blir lättare och mer mångsidig än hos en träningsprodukt, som lever på sin kapacitet som tränats fram genom idogt slit.

En träningsprodukt behöver heller inte vara framgångsrik, det handlar om hur man kan åka och hur man åker.

Förstår inte hur man kan få ihop fem skrivna rader, och, ingen, ingen förstår eller fattar vad du menar…

Jag tror det här ämnet överstiger ditt intellekt med råge så du får problem med detaljerna.

Oavsett, sitt och fantisera ihop din verklighet så kör vi andra den faktabaserade sanningen.
Skål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in