Citat:
Då återstår två frågor.
1) Skulle du kunna tänka dig att lämna din son till en manlig pedagog?
2) Hur ser du på kvinnliga pedofiler? De är precis lika många men arbetar mer i det fördolda.
Tycker du verkligen att du gör män inom skolan en tjänst med dina fördomar? Jag har visserligen gett upp lärarkarriären nu och blir polis istället, till viss del tack vare idioter till föräldrar, men nog behövs det manliga lärare i skolan. Eller föredrar du att det saknas manliga förebilder till förmån för östrogen, värdegrundsprat och genusteorier?
1) Skulle du kunna tänka dig att lämna din son till en manlig pedagog?
2) Hur ser du på kvinnliga pedofiler? De är precis lika många men arbetar mer i det fördolda.
Tycker du verkligen att du gör män inom skolan en tjänst med dina fördomar? Jag har visserligen gett upp lärarkarriären nu och blir polis istället, till viss del tack vare idioter till föräldrar, men nog behövs det manliga lärare i skolan. Eller föredrar du att det saknas manliga förebilder till förmån för östrogen, värdegrundsprat och genusteorier?
Vad har östrogen, värdegrundsprat och genusteorier med saken att göra? Varför ställer du inte den frågan till männen i tråden som är av samma åsikt som jag? Jag har ett ansvar gentemot mina barn och att de ska ha en säker miljö att vistas i när jag inte är med dem, inte att göra män inom skolan en tjänst? Jag har väl min fulla rätt att, utifrån vad som känns bäst, välja förskola.
Lycka till med karriären.
1. Nej, dock går det inte att komma ifrån att flickor är mer utsatta och sårbara. Var vill du komma med frågan?
Jag vet mycket väl att det förekommer kvinnliga pedofiler och att de är mer svårupptäckta. Jag litar inte på nån, men känner mig instinktivt mer bekväm generellt med att lämna barnen till en kvinna. Varför känner jag mig mer bekväm med kvinnor än med män? min uppfattning är att män är störda och perverterade i större utsträckning än kvinnor och besitter större våldskapital givetvis. Lägg då till de fall som faktiskt uppdagats övervägande är män som hemma suttit och runkar till våldsporr och fullbordade våldtäkter av barn, för att sedan under arbetstid förgripa sig på barn. Till största del vikarier och tillfällig personal, men också pedagoger som jobbat i 17 år, som jobbat på 30 olika förskolor och så vidare. Spekulationer om det fördolda känns inte lika aktuellt då. Lägg då till att tex vikarier har svängdörr till förskolan och möjlighet till egentid med barn vilket möjliggör övergrepp, iom att jag själv varit inom förskolan vet jag att det är så det är. Personalbrist, stress och standard att frångå rutiner. Hade förutsättningarna sett annorlunda ut, hade jag kanske tänkt om.
Jag har inte sagt någonting om manliga lärare på låg-och mellanstadium. Utan pratar om förskola där stor del av barnen behöver hjälp med blöjbyten, toalettbestyr m.m samt saknar förmågan att uttrycka sig och kommunicera om någonting känns fel.
Jag tillämpar sen inskolning, försöker vara lyhörd och lära barnen gränser gällande den egna kroppen, och har i åtanke att i princip vem som helst kan vara en potentiell förövare.