2023-02-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marakeca
Då återstår två frågor.
1) Skulle du kunna tänka dig att lämna din son till en manlig pedagog?
2) Hur ser du på kvinnliga pedofiler? De är precis lika många men arbetar mer i det fördolda.

Tycker du verkligen att du gör män inom skolan en tjänst med dina fördomar? Jag har visserligen gett upp lärarkarriären nu och blir polis istället, till viss del tack vare idioter till föräldrar, men nog behövs det manliga lärare i skolan. Eller föredrar du att det saknas manliga förebilder till förmån för östrogen, värdegrundsprat och genusteorier?

Vad har östrogen, värdegrundsprat och genusteorier med saken att göra? Varför ställer du inte den frågan till männen i tråden som är av samma åsikt som jag? Jag har ett ansvar gentemot mina barn och att de ska ha en säker miljö att vistas i när jag inte är med dem, inte att göra män inom skolan en tjänst? Jag har väl min fulla rätt att, utifrån vad som känns bäst, välja förskola.

Lycka till med karriären.

1. Nej, dock går det inte att komma ifrån att flickor är mer utsatta och sårbara. Var vill du komma med frågan?
Jag vet mycket väl att det förekommer kvinnliga pedofiler och att de är mer svårupptäckta. Jag litar inte på nån, men känner mig instinktivt mer bekväm generellt med att lämna barnen till en kvinna. Varför känner jag mig mer bekväm med kvinnor än med män? min uppfattning är att män är störda och perverterade i större utsträckning än kvinnor och besitter större våldskapital givetvis. Lägg då till de fall som faktiskt uppdagats övervägande är män som hemma suttit och runkar till våldsporr och fullbordade våldtäkter av barn, för att sedan under arbetstid förgripa sig på barn. Till största del vikarier och tillfällig personal, men också pedagoger som jobbat i 17 år, som jobbat på 30 olika förskolor och så vidare. Spekulationer om det fördolda känns inte lika aktuellt då. Lägg då till att tex vikarier har svängdörr till förskolan och möjlighet till egentid med barn vilket möjliggör övergrepp, iom att jag själv varit inom förskolan vet jag att det är så det är. Personalbrist, stress och standard att frångå rutiner. Hade förutsättningarna sett annorlunda ut, hade jag kanske tänkt om.

Jag har inte sagt någonting om manliga lärare på låg-och mellanstadium. Utan pratar om förskola där stor del av barnen behöver hjälp med blöjbyten, toalettbestyr m.m samt saknar förmågan att uttrycka sig och kommunicera om någonting känns fel.

Jag tillämpar sen inskolning, försöker vara lyhörd och lära barnen gränser gällande den egna kroppen, och har i åtanke att i princip vem som helst kan vara en potentiell förövare.
Citera
2023-02-07, 20:02
Medlem
Lillarapunzels avatar
Om det är något som gör mig mörkrädd, så är det den här tråden.
Män som jobbar på förskola och att könsfördelningen mellan män och kvinnor är jämnare är endast någonting positivt, som givetvis ska uppmuntras!
Idag med alla registerkontroller in absurdum är risken för att någonting skulle hända så gott som obefintligt.
Inte ens när jag själv gick på dagis kring millennieskiftet var det några konstigheter, och mina manliga förskolepedagoger, speciellt en yngre kille i 20 års åldern, var bland de mest uppskattade!
Senast redigerad av Lillarapunzel 2023-02-07 kl. 20:05.
Citera
2023-02-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag hade för ett tag sen inskolning med min dotter på en ny förskola.
Det visade sig att det jobbar 2 manliga barnskötare på dotterns avdelning.
Är jag löjlig som inte tycker att det är särskilt trevligt?
En av dom är en yngre kille som är nyinflyttad i kommunen och därmed nyanställd.
Den andra är en gubbe i 60 års åldern som också inte har jobbat där så länge.
Min fru tycker att jag är löjlig och att det minsann finns kvinnliga pedofiler där ute också.
Jo det finns det säkert men hur många är det? Jag har fan inte läst om någon ialla fall. Hur många har Dumpen tagit fast, snart 200 gäddor, hur många är kvinnor? Ingen vad jag vet.
Båda av dom ger ett seriöst intryck men det säger ju inte ett skit.

99% chans att de är pedofiler.
Citera
2023-02-07, 21:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det där var väl lite väl hårt, jag kan väl inte hjälpa vad jag känner?
Det är ju inte som jag gjort något konkret som att smyga på barnskötarna eller ställa han mot väggen och fråga vad fan han har i bagaget.
Det är väl ingen hemlighet att pedofiler söker sig till barn.
Hade dom varit utbildade förskolelärare så hade det känts bättre.
Är de inkvoterade invandrare eller svenskar?

Förstår din oro. Tyvärr finns nog inget att göra åt saken.
Citera
2023-02-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Om det är något som gör mig mörkrädd, så är det den här tråden.
Män som jobbar på förskola och att könsfördelningen mellan män och kvinnor är jämnare är endast någonting positivt, som givetvis ska uppmuntras!
Idag med alla registerkontroller in absurdum är risken för att någonting skulle hända så gott som obefintligt.
Inte ens när jag själv gick på dagis kring millennieskiftet var det några konstigheter, och mina manliga förskolepedagoger, speciellt en yngre kille i 20 års åldern, var bland de mest uppskattade!

In absurdum?.. utdraget ur belastningsregistret? är det överdrivet enligt dig eller? de pedofiler som härjat hittills har såvitt jag vet varit ostraffade och haft rena register. Naivt resonemang.
Citera
2023-02-08, 21:22
Medlem
Ni som svarat att hans oro är obefogad, har ni ens egna småbarn?

Män ska inte arbeta med småbarn!
Citera
2023-02-08, 21:58
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snappie
In absurdum?.. utdraget ur belastningsregistret? är det överdrivet enligt dig eller? de pedofiler som härjat hittills har såvitt jag vet varit ostraffade och haft rena register. Naivt resonemang.

Det jag menade var att man idag kollar register åt höger och vänster hela tiden jämfört med när jag gick på dagis kring millennieskiftet, och inte ens då, med dåtidens "sämre" kontroller var det något problem, då borde det än mindre vara det nu.
Citera
2023-02-23, 06:50
Medlem
Twitterturkens avatar
Vill minnas att det fanns en studie på att män som misstänkliggör andra män som pedofiler i större utsträckning själva visddr sig ha pedofiltendenser.
Går man runt och tänker på barnvåldtäkt 24/7 så bör man nog gå till en psykolog och undersöka vad det beror på.
Citera
2024-01-20, 22:41
Medlem
Ett enkelt svar: Ja.

Detta är INTE ett arbete för en man om denne inte är en "fjolla".
Hur många kvinnor attraheras av en manlig förskole-"fröken" ?

Och vilken man vill torka bajs på ... Säg somalieungar etc. ?
Senast redigerad av BilligaGronsaker 2024-01-20 kl. 22:43.
Citera
2024-01-20, 23:05
Medlem
Först tycker ni inte att män ska vara i förskolan och skolan för det är onaturligt typ och sen anklagar ni kvinnor för att på olika sätt förstöra barn i förskolan och skolan (feminisering och genustrams och att behandla pojkar sämre i klassrummet och ni vet allt det andra).

Svårt att göra rätt.
Citera
2024-01-21, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilligaGronsaker
Ett enkelt svar: Ja.

Detta är INTE ett arbete för en man om denne inte är en "fjolla".
Hur många kvinnor attraheras av en manlig förskole-"fröken" ?

Och vilken man vill torka bajs på ... Säg somalieungar etc. ?
Hur många kvinnor vill det? Obs jag är inte feminist!!! Men det är faktiskt lika äckligt för en kvinnna
Senast redigerad av Roxic 2024-01-21 kl. 00:25.
Citera
2024-06-24, 07:55
Medlem
StigEngstroms avatar
felpost
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-06-24 kl. 08:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in