2024-01-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det blir problematiskt att svara på frågor du ställer på ett så otroligt vinklat sätt. Vissa av frågorna stämmer ju inte ens det minsta med materialet.
Vissa av sakerna är ju inte trovärdiga så som du beskriver. Men det betyder inte automatiskt att det är påhittat eller lögn. Det kan vara så att det nog inte hände precis så som du tolkar det. Vilket är helt förståeligt med tanke på att du tolkar allt för att få det så misstänkt som möjligt.

Vad har du fått det ifrån att SE pratar med LP medan andra ger sitt vittnesmål?

Anledningen till det är att Engström i ett av sina förhör berättar att innan eller i samband när han pratar med Lisbeth då ser LJ...Alltså när hon pekar ut vart GM sprang..

Alltså måste LP och Engström prata med varann senast 45sek efter skotten..

Vid denna tid så ger andra vittnesmål en helt annan bild av Lisbeth och vad dom själv gör med henne...

Jag anser efter att läst andras vittnesmål att dom "täcker" av Lisbeth rätt ordentligt iallafall första minuten ..troligen fram till när Söderström tar över..

Söderström har faktiskt en väldigt liknade bild av Lisbeth
Citera
2024-01-20, 16:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ingen fara och jag kommer definitivt inte att gå loss på folk som misstänker honom heller..

Off topic :

Men det går ju att göra en tråd om honom på fb och spekulera vidare på honom om man vill..

Nej det är inte off topic, det är on topic. Det handlar om dubbel måttstock. Jag beskrev en annan person som liknade din misstänkta mördare så mycket att du inte ens förstod vem det avsåg när jag sa till dig att det inte var SE.

Men NF misstänker du inte...

En tydlig poäng om SE-teorin.
Citera
2024-01-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej det är inte off topic, det är on topic. Det handlar om dubbel måttstock. Jag beskrev en annan person som liknade din misstänkta mördare så mycket att du inte ens förstod vem det avsåg när jag sa till dig att det inte var SE.

Men NF misstänker du inte...

En tydlig poäng om SE-teorin.

NF stämplar inte ur på Sveavägen I tid för mordet...

Han behöver inte göra sig till ett vittne som GM..

Så inte dubbla måttstockar och sen tycker jag att NF beskrivning är trovärdig...
Citera
2024-01-20, 16:57
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
SE säger i förhör:
"jag har en ung flicka till vänster, och en ung grabb till höger. Flickan tar pulsen och vi försöker få den här personen som visade sig vara Olof Palme i framstupa sidoläge".

Detta stämmer ju INTE. AH har inte haft honom bredvid enligt henne själv. Inte heller har någon annan sett honom där.

Så varför ljuger han om just detta?
Du får läsa AHs förhör igen. Hon säger att hon har en man bredvid sig som hon inte vet utseendet på.

Varför ligger triggerfingret så otroligt hårt på "SE LJUGER"-avtryckaren?

Så fort man hittar något som man inte tycker stämmer så är det direkt dit.
Citera
2024-01-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det blir problematiskt att svara på frågor du ställer på ett så otroligt vinklat sätt. Vissa av frågorna stämmer ju inte ens det minsta med materialet.
Vissa av sakerna är ju inte trovärdiga så som du beskriver. Men det betyder inte automatiskt att det är påhittat eller lögn. Det kan vara så att det nog inte hände precis så som du tolkar det. Vilket är helt förståeligt med tanke på att du tolkar allt för att få det så misstänkt som möjligt.

Vad har du fått det ifrån att SE pratar med LP medan andra ger sitt vittnesmål?

Hypotetisk fråga ..

Skulle du misstänka Engström om du tror att Engström ljuger i sin berättelse från start till mål ?
Citera
2024-01-20, 17:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
NF stämplar inte ur på Sveavägen I tid för mordet...

Han behöver inte göra sig till ett vittne som GM..

Så inte dubbla måttstockar och sen tycker jag att NF beskrivning är trovärdig...

Nej, NF stämplar inte ut och pratar med väktare efter det. NF är mycket närmare knuten till LOP i distans och tid. Han placerar sig ute på den faktiska Sveavägen decimetarar från Palme. NF stämplar in vid La Carterie, ute på gatan.

Mördaren sågs av 20 vittnen. Mördaren var nära Lisbet och flera andra vittnen. NF måste på väg till mordplatsen setts av tiotals, kanske hundratals personer utöver våra kända vittnen. Han har en massa orsaker spela vittne.

Att du tycker hans beskrivning är trovärdig betyder inget. Objektivt så säger NF i sin beskrivning ingenting som mördaren inte vet.

Tack för att du bevisade den dubbla måttstocken.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-01-20 kl. 17:20.
Citera
2024-01-20, 17:22
Medlem
Citat:
Nej, NF stämplar inte ut och pratar med väktare efter det. NF är mycket närmare knuten till LOP i distans och tid. Han placerar sig ute på den faktiska Sveavägen decimetarar från Palme. NF stämplar in vid La Carterie, ute på gatan.

Mördaren sågs av 20 vittnen. Mördaren var nära Lisbet och flera andra vittnen. NF måste på väg till mordplatsen setts av tiotals, kanske hundratals personer utöver våra kända vittnen. Han har en massa orsaker spela vittne.

Att du tycker hans beskrivning är trovärdig betyder inget. Objektivt så säger NF i sin beskrivning ingenting som mördaren inte vet.

Tack för att du bevisade den dubbla måttstocken.

Varför måste NF som GM spela vittne enligt dig ?

Är det pågrund av att folk ser honom eller känner igen honom ?

Utveckla ..

Återigen visar du att du ständigt har fel i alla dina inlägg
Citera
2024-01-20, 17:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Utveckla ..

Det står i inlägget, testa att läsa istället för att skumma.

Nu säger du "måste", förut sa du "behöver". Du får bestämma dig för vad frågan är.

NF har mycket att vinna på att spela vittne.
Citera
2024-01-20, 17:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Hypotetisk fråga ..

Skulle du misstänka Engström om du tror att Engström ljuger i sin berättelse från start till mål ?
Nej, då skulle jag tro att han är ett galet vittne.

Min tro om att SE inte är GM vilar inte enbart på den punkten.

Att han skulle gå ut från jobbet med en skapladdad revolver en så sinnessjuk sak. Jag behöver stöd för att köpa det. Nu har vi istället stöd för att han inte var beväpnad.

Jag kan heller inte bortse från den mörkhåriga mannen i 40-årsåldern och blågrå täckjacka som beskrivs av vittnena och som efter mordet är spårlöst försvunnen.
Citera
2024-01-20, 17:37
Bannlyst
Det ska du inte heller för att de flesta av dessa vittnen kände den mannen.
Citera
2024-01-20, 17:41
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Utveckla ..

Återigen visar du att du ständigt har fel i alla dina inlägg
För att NF som gm sågs av flertalet vittnen. Samma anledning som SE har i din teori.

Det är du som har extremt bristfälliga kunskaper om vad materialet säger men ändå har bestämda åsikter.
Citera
2024-01-20, 17:45
Medlem
Citat:
Det står i inlägget, testa att läsa istället för att skumma.

Nu säger du "måste", förut sa du "behöver". Du får bestämma dig för vad frågan är.

NF har mycket att vinna på att spela vittne.

Nej hela ditt inlägg är ren idioti..

Du försöker påvisa att NF har anledning till att spela vittne men det finns ingen som helst anledning...

Du har som vanligt fel i allt du skriver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in