2024-01-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Klart man kan undvika viuset om man ger sig fan på det. Det är bara att undvika att träffa andra människor som riskerar att vara sjuka.
Jag har ett jobb och en familj att ta hand om. Virus är inget jag bryr mig om att oroa mig för eftersom jag inte har någon påverkan på det.
Citera
2024-01-20, 14:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Är det någon som märkt att de blivit extremt mycket snorigare varje gång de är förkylda ellef sjuka sedan covid eller sedan vaccineringen mot covid? Svårt att skilja på det då det pågått samtidigt. Vet bara att det är ett faktum att jag blir sjukt snorig nu vilket jag aldrig varit förr. Det började efter 2021 typ.

Nej, men jag tycker mig märkt att många aldrig tycks bli riktigt friska efter att de haft covid. De har mycket långdragna symtom. Frågan är om de dessutom blir mer infektionskänsliga rent allmänt. Att covid sas bryter ned immunförsvaret på dem.
Citera
2024-01-20, 14:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag har ett jobb och en familj att ta hand om. Virus är inget jag bryr mig om att oroa mig för eftersom jag inte har någon påverkan på det.

Ja, det kan vara svårt, men omöjligt är det ju inte. Sen tror jag verkligen inte att upprepade covidinfektioner är direkt hälsofrämjande.
Citera
2024-01-20, 14:53
Medlem
Citat:
Nej, men jag tycker mig märkt att många aldrig tycks bli riktigt friska efter att de haft covid. De har mycket långdragna symtom. Frågan är om de dessutom blir mer infektionskänsliga rent allmänt. Att covid sas bryter ned immunförsvaret på dem.

Jag tycker det var långdraget men frisk blev jag. Tror däremot jag har det nu igen för förlorade luktsinnet nyligen och nu har jag jobbig hosta. Men just extremt mycket snorigare varje gång jag blir sjuk är nytt.
Citera
2024-01-20, 18:15
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Finns inte någon seriös virolog som inte tror att viruset existerar. Därmed faller liksom resten av din argumentation eller vad vi ska kalla det för.

Är ungefär som att diskutera Ukrainakriget med någon som inte tror att Ryssland och Ukraina existerar.

Spelar ingen roll om du tror att viruset existerar eller inte. Och det var inte heller något argument jag förde fram, kan jag tillägga. Det jag sa var att PCR-testet är en medicinsk bluff. Men det är egentligen också oväsentligt för diskussionen.

Faktum kvarstår att människor med god grundhälsa klarar "covid" (vad det nu än är) med en klackspark. Därav faktumet att medelåldern för död med diagnosen "covid" sammanfaller ungefär med vår genomsnittliga normala livslängd.

Satsa på god sömn, vardagsmotion och ordentligt med D-vitamin. Då är du så skyddad som du kan bli och kommer antagligen leva till du är 100. Och tills dagen man dör så ska man leva sitt liv. Det är ej bekommande att gå runt och noja sig över osynliga hälsohot. Det är inget en vettig människa ska ägna sin tid åt.
Citera
2024-01-20, 19:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Spelar ingen roll om du tror att viruset existerar eller inte. Och det var inte heller något argument jag förde fram, kan jag tillägga. Det jag sa var att PCR-testet är en medicinsk bluff. Men det är egentligen också oväsentligt för diskussionen.

Faktum kvarstår att människor med god grundhälsa klarar "covid" (vad det nu än är) med en klackspark. Därav faktumet att medelåldern för död med diagnosen "covid" sammanfaller ungefär med vår genomsnittliga normala livslängd.

Satsa på god sömn, vardagsmotion och ordentligt med D-vitamin. Då är du så skyddad som du kan bli och kommer antagligen leva till du är 100. Och tills dagen man dör så ska man leva sitt liv. Det är ej bekommande att gå runt och noja sig över osynliga hälsohot. Det är inget en vettig människa ska ägna sin tid åt.

Enligt socialstyrelsen har varje covid-död i Sverige förlorat 10 år av förväntad livslängd. Vi har haft högre dödlighet än normalt sedan pandemin utbröt. Medellivslängd och förväntad livslängd är för övrigt två helt olika saker. De som dött av covid har knappast gjort det för att de sovit för lite.
Vad gäller d-vitamin har många svårt sjuka det, men många svårt sjuka är också äldre och de har allmänt sett lägre nivåer av det vitaminet. De har också högre blodtryck, lägre muskelmassa och mindre testosteron.
Citera
2024-01-20, 20:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Enligt socialstyrelsen har varje covid-död i Sverige förlorat 10 år av förväntad livslängd.
hmm samtidigt har 90% av de som dött MED covid fyra allvarliga bakomliggande sjukdomar, plus hög ålder på det.

Citat:
Vi har haft högre dödlighet än normalt sedan pandemin utbröt. Medellivslängd och förväntad livslängd är för övrigt två helt olika saker. De som dött av covid har knappast gjort det för att de sovit för lite.
Ja det är helt förväntat och beror på de huvudlösa åtgärderna, lockdowns och skrämselpropaganda i MSM 24/7, vilket förmodligen orsakade det psykosomatiska stressymptomet "longcovid".

Citat:
Vad gäller d-vitamin har många svårt sjuka det, men många svårt sjuka är också äldre och de har allmänt sett lägre nivåer av det vitaminet. De har också högre blodtryck, lägre muskelmassa och mindre testosteron.
Många mörkhyade har d-vitaminbrist på våra breddgrader vintertid. De måste äta bättre kost och eventuellt äta extra kosttillskott på vintern.
Citera
2024-01-20, 20:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
hmm samtidigt har 90% av de som dött MED covid fyra allvarliga bakomliggande sjukdomar, plus hög ålder på det.
Har du någon källa som grund för det påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är helt förväntat och beror på de huvudlösa åtgärderna, lockdowns och skrämselpropaganda i MSM 24/7, vilket förmodligen orsakade det psykosomatiska stressymptomet "longcovid".
Har du någon källa som grund för det påståendet?
Senast redigerad av korrektamund0 2024-01-20 kl. 20:26.
Citera
2024-01-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ja, rädsla är inte helt logisk alla gånger. Man undviker ett vaccin som kanske dödar 1 på 100.000 samtidigt som man gladeligen utsätter sig för viruset som dödar 1 på 100...med motiveringen att det ändå inte går att skydda sig. Man undrar ju vad dessa personer tror är anledningen till att vacciner finns till....

Bortsett från att jag är extremt tveksam till siffrorna så håller jag med om att människor inte är logiska i sina beslut.

Hade de varit det så hade alla som lider av den kroniska sjukdomen fetma sett till att åtgärda den.

Det inte bara minskar risken för död i covid det minskar dessutom risken för en rad sjukdomar som även de ökar risk för död i covid.

Dessa sjukdomar minskar förväntad livslängd samt sänker livskvaliteten drastiskt.

Så alla med fetma särskilt de med svår fetma borde ha en förändrad livsstil som prio nr 1.

Att sluta röka om man gör det och se till att man får lagom mycket sol är också viktigt.
Precis som motion.

Inget man kan köpa på burk men ändå de viktigaste åtgärderna att göra innan man blivit sjuk.
Citera
2024-01-20, 22:24
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Bortsett från att jag är extremt tveksam till siffrorna så håller jag med om att människor inte är logiska i sina beslut.

Hade de varit det så hade alla som lider av den kroniska sjukdomen fetma sett till att åtgärda den.

Det inte bara minskar risken för död i covid det minskar dessutom risken för en rad sjukdomar som även de ökar risk för död i covid.

Dessa sjukdomar minskar förväntad livslängd samt sänker livskvaliteten drastiskt.

Så alla med fetma särskilt de med svår fetma borde ha en förändrad livsstil som prio nr 1.

Att sluta röka om man gör det och se till att man får lagom mycket sol är också viktigt.
Precis som motion.

Inget man kan köpa på burk men ändå de viktigaste åtgärderna att göra innan man blivit sjuk.

Det logiska är ju att placera sig i en "grupp" som inte blir sjuk av covid.

Jag har 50ng/mL vitamin D enligt blodprov, tränar uthållighet o styrka, äter fermenterad mat o är ute o rör på mig.När alla kollegor o vänner blir däckade i feber o luftvägsinfektion så märker jag knappt något.

Min vilopuls ökade en natt från 40 till 44 o jag presterade lite sämre på träningspasset en dag i senaste "vågen". Har aldrig varit så frisk som nu.

Tänker absolut inte riskera min hjärthälsa med nån onödig injektion....

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8541492/

Citera
2024-01-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det logiska är ju att placera sig i en "grupp" som inte blir sjuk av covid.

Jag har 50ng/mL vitamin D enligt blodprov, tränar uthållighet o styrka, äter fermenterad mat o är ute o rör på mig.När alla kollegor o vänner blir däckade i feber o luftvägsinfektion så märker jag knappt något.

Min vilopuls ökade en natt från 40 till 44 o jag presterade lite sämre på träningspasset en dag i senaste "vågen". Har aldrig varit så frisk som nu.

Tänker absolut inte riskera min hjärthälsa med nån onödig injektion....

Testade svartkumminolja för skojs skull, var lite drag i den (Antiviral, Anticancer och Nootropic)...
Citera
2024-01-21, 00:09
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Enligt socialstyrelsen har varje covid-död i Sverige förlorat 10 år av förväntad livslängd. Vi har haft högre dödlighet än normalt sedan pandemin utbröt. Medellivslängd och förväntad livslängd är för övrigt två helt olika saker. De som dött av covid har knappast gjort det för att de sovit för lite.

Då får nog socialstyrelsen förklara hur det kommer sig att genomsnittsåldern för avlidna med diagnosen "covid" kan vara så hög. Om man är 80+ så kan man knappast förvänta sig 10 år ytterligare i livet, i genomsnittsfallet. Tror bestämt dom har satt nån sommarpraktikant på att göra den där uträkningen.

D-vitamin är väl studerat och den positiva effekten är påtaglig:
https://c19early.org/dmeta.html

Alla kan öka sin nivå av D-vitamin med tillskott. Gammal som ung. Och det är ingen tvekan om att det är säkert att ta, till skillnad från den experimentella genterapi som du av någon bisarr anledning fortfarande förespråkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in