Citat:
Att personer som blir infekterade mår dåligt ser jag inte som osynligt utan tämligen konkret. Visst kan det slumpa sig så att folk förlorar sina sinnen ändå och utan covid. Att folk drabbas av blodproppar, infekterade lungor osv. Det är ju först när man börjar se samband mellan exempelvis covid och förlorade sinnen, påverkan på inre organ m.m. som det blir intressant. Så frågan kvarstår egentligen. För jag uppfattar att väldigt många av de som känner oro för vaccinen, inte alls känner samma oro för viruset utan mindre.
Hade haft större logisk förståelse för de som känt oro för bägge och.
Trots allt är det ju inte folk som fått vaccinskador som fyllt upp sjukhusen. Inte vad vi kunnat se så här långt i vart fall.
Hur kan så många som är rädda för vaccin, ha en sådan övertygelse om sjukdomens "ofarlighet" för dem själva? För mig är det faktiskt totalt obegripligt. Vissa av dessa har tyvärr gått bort i covid. Läste om någon som på dödsbädden ångrade att han inte låtit vaccinera sig. Det här bör ha varit under våren 2021.
Hade haft större logisk förståelse för de som känt oro för bägge och.
Trots allt är det ju inte folk som fått vaccinskador som fyllt upp sjukhusen. Inte vad vi kunnat se så här långt i vart fall.
Hur kan så många som är rädda för vaccin, ha en sådan övertygelse om sjukdomens "ofarlighet" för dem själva? För mig är det faktiskt totalt obegripligt. Vissa av dessa har tyvärr gått bort i covid. Läste om någon som på dödsbädden ångrade att han inte låtit vaccinera sig. Det här bör ha varit under våren 2021.
Det är inte alls konkret. Du kan inte SE på någon att den är "infekterad" av det osynliga hotet. Du kan bara gissa, utifrån ett högst tvivelaktigt woodo-science PCR-test. Det är inte bättre än slagruta eller annat hokus pokus. Det där jäkla testet indikerar ju regelbundet uppenbart helt friska människor som "infekterade". Vilket gör det uppenbart att testets diagnostiska förmåga är högst begränsad, om den överhuvudtaget ens är befintlig.
Alla symptomen som du räknar upp är sånt som folk alltid drabbats av. Det enda man KONKRET kan konstatera är att sådant till kraftigt övervägande del drabbar människor som är har kass grundhälsa. Antingen pga dålig kost och dåligt leverne, eller pga ålder. (Och i vissa olyckliga fall pga otur i det genetiska lotteriet.)
Hög ålder är tyvärr något som vi inte kan göra något åt. Vi kan inte stoppa tidens gång. Men vi kan alla förbättra vår grundhälsa med relativt enkla medel. Det är egentligen något fantastiskt bra -Att vi kan skydda oss mot alla potentiella sjukdomstillstånd och inte bara de som ryms inom covid och slasktrattdiagnosen postcovid, bara genom att förändra vår livsstil och kost. Men det kräver samtidigt att man tar personligt ansvar för sin hälsa, vilket inte faller alla i smaken.
Eftersom du undrar varför vissa är så obrydda över covid så har du svaret där. Det handlar om människor som sköter om sin hälsa och därmed kan lita på sitt eget immunförsvar. Varför ska man i det läget chansa och mixtra med sitt immunförsvar genom att injicera sig med substanser som ingen vet vad de har för effekt?