Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Säkert är det inte men tror du inte han skulle nämnt Engström?
Jag tänker att han måste fått frågan på allt han ser och då borde han nämnt Engström...
Borde inte "alla" nämnt AB, t.ex.?
Borde inte NF även nämnt de som sprang över gatan? (Palm, Vallins, Ryttestål och Karlsson)
Det här är ju precis det som är svårast med vittnesmål.
Allt de ser och upplever kommer inte med i förhören.
Och om polisen inte frågar så är det än mindre chans att vittnen berättar.
Vi har som sagt ingen aning här.
Vart exakt skulle vittnet SE ha befunnit sig när NF tittar mot mordplatsen?
Är han då långt ute på trottoaren och skyms av reklampelare?
Eller är det så att NF verkligen ser en person till men då det är de 3(makarna Palme och AB) han säger sig ha mött, så är det också dessa han endast nämner?
Han ser väl förövrigt en grupp runt Palme också, men nämner i övrigt inga andra än AB och paret Palme.
Jag tror inte att han fick några frågor om Sveavägen? (Men det kanske är läge att kolla hans förhör igen)
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
En annan sak är att Engström faktiskt inte påstår att han ser LJ det första han gör på brottsplatsen....Men där kan jag tänka mig att det varierar kraftigt...!
För ser han inte LJ direkt så måste vi ha ut Engström ännu tidigare
Ja, med LJ så har vi ändå något "hårdare" att hålla oss till.
Han är enbart synlig från mordplatsen i några sekunder/10-tal sekunder och det är väl någonstans runt minuten efter skotten som han sedan tar upp jakten och försvinner.. (möjligen att han även är synlig tidigare då han förflyttar sig från bakom barackerna till containern nedanför trappen)
Ska vittnet SE ha sett LJ där inne, stillaståendes och stirrande tillbaka(likt Lisbeths beskrivning), så är det just runt minuten efter skotten. (Eller då kanske det tidigare tillfället?)