Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Kan någon förklara varför Linnea och Crippa efter frisläppandet åkte till Barcelona? Skulle de inte t.o.m. gifta sig med varandra, eller var det bara en trådsanning??
Ju mer jag begriper av detta röriga drama, ju mer osannolik blir denna pusselbit ovan..
Linnea har alltså velat lämna relationen länge och samlat in material på Crippas våld, svartsjuka, psykiska misshandel och kvinnohat(som vi kunde se i hennes video). Medan Crippa har skrivit nära nog en hel roman i häktet om hur hemsk Linnea är.
Ändå åker de alltså (efter det att Chrippa släppts från häktet) till Barcelona, spelar in en video på ett hotellrum där Chrippa deklarerar sin kärlek till Linnea och att han vill leva med henne.
Kan någon bara förklara denna del av berättelsen, för mig blir det obegripligt med tanke på vad som nu kommit fram. Har jag missat något, hur hänger det ihop med allt det andra s.a.s.??
Det var för att se till så att Linnea inte skulle gå vidare med polisutredningen, att hon skulle lägga ner den, vägra deltaga.
Skulle nog kunna kalla det för en utpressnings/kidnappnkngsresa i syfte att få till en twist, gällande giftemålet, är det endast någonting som Jockiboi påstått och delat på instastory.
Linnea skulle elimineras och tystas.
Jockiboi visste vad han hade att arbeta mot, det är ju faktiskt pga Jockiboi som det uppmärksammades att Chrippa häktats...allt hade kunnat passera utan insyn, fram till åtal...nu ville Jockiboi sköta detta fall med egenregisserat material.
Det gick ju bra...