2024-01-08, 23:46
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
I sommar så tänkte jag i minst en vecka ge mig ut i sommar i en stor skog någonstans i sverige.

Vad ska jag ha med mig?

En kniv och kortbyxor.

Det betyder att jag kommer vara barfota, utan tröja med endast kniv.

Vad behöver jag? Hur ska jag överleva? Är det farligt att gå barfota i skogen? Vad ska jag göra? Ja jag äta döda djur rått? Dvs direkt?

Är farliga djur som vargar, björnar och lodjur ett hot mot mig? Hur stor chans att träffa på dessa?

Du kommer nog inte få tag på någon mat, utan bör nog förbereda dig på att det blir en vecka med fasta, och istället satsa ditt krut på att hitta en bra vattenkälla, tillverka skydd mot väder och vind, göra upp eld etc.

/Ingen erfarenhet av survival, men jag har sett massor med avsnitt av Naked and Afraid
Citera
2024-01-09, 02:59
Medlem
Håll dig långt ifrån motionsspår, sjöar och andra ställen normalt folk kan hålla till på dagsutflykter - du riskerar ju skrämma slag på dem. Efter några dagar kommer du se ut som en lortig Rambo.
Citera
2024-01-10, 17:26
Medlem
ekerilars avatar
Behöver man ställa dessa frågor, bör man nog avstå från denna typen av äventyr.
Citera
2024-01-19, 10:31
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
I sommar så tänkte jag i minst en vecka ge mig ut i sommar i en stor skog någonstans i sverige.

Vad ska jag ha med mig?

En kniv och kortbyxor.

Det betyder att jag kommer vara barfota, utan tröja med endast kniv.

Vad behöver jag? Hur ska jag överleva? Är det farligt att gå barfota i skogen? Vad ska jag göra? Ja jag äta döda djur rått? Dvs direkt?

Är farliga djur som vargar, björnar och lodjur ett hot mot mig? Hur stor chans att träffa på dessa?

Ska lilleman ut på ett mandomsprov?

Bra, rejäla kängor kommer du inte långt utan. Sen är det att föredra något att kunna göra upp eld med samt enkel fiskeutrustning och kunskap om ärligt ute i naturen. Lycka till!
Citera
2024-01-19, 10:38
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Det är i sommar så kallt blir det nog inte. Inte på natten heller. Jag tänkte på brasa men behövs det verkligen? Kan man inte äta djuret rått?

Regn är inga problem tvärtom så älskar jag regn.

Varför skulle små kryp vara jobbiga?

Tack för okända ljud nämnandet.
Är det verkligen så farligt att befinna sig i svensk skog? När man tänker på farliga rovdjur som varg, Björn och lodjur? Jag har en kniv, bajonett m96.

Jag vill helst döda djur och äta också.

Varför skulle jag bli sjuk? Många människor äter rått kött och blir aldrig sjuka.

Lilleman, ska du döda djur är din största chans fällor. Men med tanke på att du låter som 16årig storstatsbo som sett för mycket tv bär du nog avstå från det tills du har mer erfarenhet. Lycka till! Filma gärna, vill se den här youtube videon
Citera
2024-01-19, 18:32
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Skippa kortbyxorna. Vad ska du med dem till?
Det räcker med kniven.

Förresten skit i kniven också, vad ska du ha den till?
Citera
2024-01-19, 23:05
Medlem
det är kallt som fan att sova med bar överkropp utomhus - även större delen av sommaren.
största hotet är mygg och vildsvin.
du kommer inte klara dig en dag eftersom du inte har förstått att VATTEN är ditt största problem. Du kan fantisera bäst du vill om ekorrar och myror, men du har uppenbarligen inte den blekaste aning om att du måste dricka. Och hur du ska hitta drickbart vatten... Så du kommer gå hem efter några timmar, eller hamna på sjukhus.
Citera
2024-01-19, 23:16
Medlem
Du har uppenbarligen ingen erfarenhet av att vara ute i vildmarken. Jag föreslår att du provar en helg med shorts och en kniv i din mammas trädgård först. Då är det kort väg till saft och bullar.
Citera
2024-01-20, 01:11
Medlem
I skogen komer du inte kunna döda några djur utan skills och bra vapen/fällor.
Det lättaste för dig är att slå dig ner vid en sjö och fånga fisk.
Citera
2024-01-20, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
det är kallt som fan att sova med bar överkropp utomhus - även större delen av sommaren.
största hotet är mygg och vildsvin.
du kommer inte klara dig en dag eftersom du inte har förstått att VATTEN är ditt största problem. Du kan fantisera bäst du vill om ekorrar och myror, men du har uppenbarligen inte den blekaste aning om att du måste dricka. Och hur du ska hitta drickbart vatten... Så du kommer gå hem efter några timmar, eller hamna på sjukhus.

Vatten finns i bäckar. Bra vatten finns i bäckar som rör på sig och där det är klart.

Sedan så kan man alltid sova uppe i träd.

Vildsvin? Det är ju mat kompis.

Några tips?
Citera
2024-01-20, 09:48
Medlem
Citat:
Vatten finns i bäckar. Bra vatten finns i bäckar som rör på sig och där det är klart.

Sedan så kan man alltid sova uppe i träd.

Vildsvin? Det är ju mat kompis.

Några tips?
Ja beställ din begravning innan om du tänker så.
Citera
2024-01-20, 09:56
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Vilket jävla prov? Jösses vad efterbliven du är.

Lilleman? Aa eller hur. Jag är skitliten på mina 1.97m och 125kg. Jag är skitliten på mina 300kg knäböjningar, hela vägen ner, på 5 reps utan bälte och andra hjälpmedel. Jag är skitliten på min civ ing utbildning. Lilleman? Nej. Däremot verkar det vara du. Eller så är du en äcklig kvinna. Spelar ingen roll. Din värdelösa fitta.

Nej inga fällor kommer användas och ej heller några skor…

Det märks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in