2024-01-08, 18:45
Bannlyst
I sommar så tänkte jag i minst en vecka ge mig ut i sommar i en stor skog någonstans i sverige.

Vad ska jag ha med mig?

En kniv och kortbyxor.

Det betyder att jag kommer vara barfota, utan tröja med endast kniv.

Vad behöver jag? Hur ska jag överleva? Är det farligt att gå barfota i skogen? Vad ska jag göra? Ja jag äta döda djur rått? Dvs direkt?

Är farliga djur som vargar, björnar och lodjur ett hot mot mig? Hur stor chans att träffa på dessa?
Citera
2024-01-08, 18:47
Avslutad
Pengar eller andra värdeföremål att byta mot mat och överlevnad. Guldhalsband, örhängen med diamanter mm.
Citera
2024-01-08, 18:50
Medlem
Du kommer att frysa, bli myggbiten och bli magsjuk. Lever du så där mer än en vecka lär du bli sjuk mer allmänt. Så ta med dig en mobil så du kan kalla på hjälp när det blir för djäkligt.
Citera
2024-01-08, 19:03
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Stena ekorrar och fåglar. Spjuta mindre djur eller till och med en älg. Det är bra att kunna göra upp en eld för att slippa problem med köttet. Se till att ingen följer efter dig. Säg inget till någon utan bara dra.
Citera
2024-01-08, 19:05
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks

Vad behöver jag?

Tänka om
Citera
2024-01-08, 19:33
Bannlyst
En vecka klarar du dig på bara vatten så behöver inte jaga något egentligen.
Bara sätta dig ner vid ett träd med en vattenflaska.
Kallas vatten fasta.

Största hindret lär väl bli tristessen, kylan, regn, myggor, små kryp och springa för första okända ljud.
Citera
2024-01-08, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orellanin
Du kommer att frysa, bli myggbiten och bli magsjuk. Lever du så där mer än en vecka lär du bli sjuk mer allmänt. Så ta med dig en mobil så du kan kalla på hjälp när det blir för djäkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
En vecka klarar du dig på bara vatten så behöver inte jaga något egentligen.
Bara sätta dig ner vid ett träd med en vattenflaska.
Kallas vatten fasta.

Största hindret lär väl bli tristessen, kylan, regn, myggor, små kryp och springa för första okända ljud.

Det är i sommar så kallt blir det nog inte. Inte på natten heller. Jag tänkte på brasa men behövs det verkligen? Kan man inte äta djuret rått?

Regn är inga problem tvärtom så älskar jag regn.

Varför skulle små kryp vara jobbiga?

Tack för okända ljud nämnandet.
Är det verkligen så farligt att befinna sig i svensk skog? När man tänker på farliga rovdjur som varg, Björn och lodjur? Jag har en kniv, bajonett m96.

Jag vill helst döda djur och äta också.

Varför skulle jag bli sjuk? Många människor äter rått kött och blir aldrig sjuka.
Citera
2024-01-08, 19:54
Medlem
Citat:
I sommar så tänkte jag i minst en vecka ge mig ut i sommar i en stor skog någonstans i sverige.

Vad ska jag ha med mig?

En kniv och kortbyxor.

Det betyder att jag kommer vara barfota, utan tröja med endast kniv.

Vad behöver jag? Hur ska jag överleva? Är det farligt att gå barfota i skogen? Vad ska jag göra? Ja jag äta döda djur rått? Dvs direkt?

Är farliga djur som vargar, björnar och lodjur ett hot mot mig? Hur stor chans att träffa på dessa?

Sådant tänkte man på när man byggde kojor och va 7-10 år.
Citera
2024-01-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Sådant tänkte man på när man byggde kojor och va 7-10 år.

Vad menar du ens med det här? Att jag är barnslig? Jag tror snarare att du är en tråkig medelåldersman som lever ett tragiskt liv med ful kvinna med små bröst.
Citera
2024-01-08, 20:06
Medlem
Citat:
Vad menar du ens med det här? Att jag är barnslig? Jag tror snarare att du är en tråkig medelåldersman som lever ett tragiskt liv med ful kvinna med små bröst.

Ja en riktig man hade velat äta och bo bra, och knulla henne mycket
Inte fan vill jag bygga vindskydd fiska och plocka bär ihop med en tjej
Citera
2024-01-08, 20:33
Moderator
pbos avatar
Rubrik rättad och förkortad från:
Överleva i vildmarken (skogen) med endast en kvinna och kortbyxor (inga skor,tröja)

Jakt, fiske och vildmark --> Friluftsliv och vildmark
/Moderator
Citera
2024-01-08, 23:35
Medlem
halvtomts avatar
"Är lodjur ett hot mot mig"

Alltså man pallar ju inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera