2024-01-19, 02:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Inte ens gått 2 veckor och redan 2 som lämnat...

Och återigen... Dessie verkar ha någon fysisk funktionsnedsättning? Är de verkligen så bra att ta med en sån individ, risken är ju stor att det som händer just händer. Att det blir för fysiskt krävande att orka med arbete.

I viss mån kanske man kan förstå hur dom tänkte med Dessie i jämförelse med Per.

Dessie har väl bloggat och är väl någon form av B-kändis... och hon är också snygg vilket troligen kan locka tittare.

I jämförelse med det så är Per en "nobody"....

Surt för deras pakt dock... frågan är inte om Dessie kunde "bitit" ihop under 2 dagar... Var det verkligen så allvarligt?

Vi får väl se om Alessia lyckas få sin revansch...

En positiv sak är väl just det att pakten svika Alessia... för då öppnar det upp för drama och sådant...

Är fortfarande oroad över att Ronja drar om Cornelia lämnar och vise versa...

På tal om torpet så är Cornelia en redig profil, en riktig dramaqueen. Det känns som att hon kan skapa drama och sånt.
Är Dessi snygg?
Inte enligt mig åtminstone, usch.
2024-01-19, 02:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Men å andra sidan…. Fäller alla ett varit träd blir det inte kul att vara ett litet träd. Men hur som helst tråden handlar inte om klimatpolitik.

Jennifer säger fucking oftare än en 14 åring som vill spela balla Allan på rasten i högstadiet. Hoppas hon är stolt nu när hon ser sig själv. Och varför överdriver hon en brytning ? Är hon inte för gammal för att tycka det är coolt ?

Skönt att botoxmonstret försvann iaf. Kul att hon ställde till det lite för sina egna . Nu kan man bara hoppas att alessia tar någon av grabbarna som kastade henne framför bussen .

Greken visar iaf varför Grekland är ett u-land. Han kan inte styra utan skor sig själv bäst han kan och hoppas att räddningen kommer från någon annan. Maken till dålig ledare har inte skådats på länge,
Otrevligaste obehagliga storbonden någonsin.
Varför lurar han folk hela tiden undrar jag?
Vad får han ut av det, förutom att folk blir förbannade? Riktig dryg och elak mobbare!
Så hemsk!
2024-01-19, 02:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har konto på ratsit sedan många år och då kan jag ta lönekollar på alla över 16 år.
Någon undrade om dom var zigenare som bodde med skrik och gap Jennifer.
Såg att jag stavade hennes namn fel på ett ställe och skrev Jennifet

Blev nyfiken på alla 10 som står skrivna i huset på 40 kvm och kollade upp dom med då Jennifer har betalningsanmärkning.
Den äldsta är 87 år och har 0 inkomst och ingen anmärkning och c/o adress till huset.
Sen ett gift par som är 67 och 72 och dom har ingen anmärkning.
Då är det 7 kvar och 4 av dom har betalningsanmärkningar och inga svenskklingande namn.

Vad är detta? Någon form av "målvakts" adress som Jennifer är skriven på?
Dom kan ju inte bo 9-10 personer på 40 kvm.
Det är t.o.m olagligt!
Och också att skriva sig på fel adress. Hoppas skatteverket kollar upp om hon verkligen har sin dygnsvila där hon är skriven. Vidrig skrikig typ dessutom, beter sig som hon vore 14 år.
2024-01-19, 02:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jojje som ”ledare” var ett skämt. Det är helt ok att en storbonde tar strategiska beslut som gynnar honom själv o hans vänner t ex vem som ska bli förstekämpe. Men när det gäller dag-till-dag-besluten ska en storbonde inte favorisera vissa utan vara mån om att alla i gruppen mår bra. Då presterar gruppen bäst och de klarar uppdragen. Jojje misslyckades grovt med det sista, flera i gruppen mådde skit under hans ”ledarskap”. Då har man misslyckats.

Han misslyckades även med de strategiska besluten, han lyckades inte fatta ett enda beslut som gynnade honom själv utan vände istället två personer som han tidigare kunde räkna som vänner till nya fiender. 👏👏 Jojje, sämsta storbonden ever.

En twist skulle vara om Jennifer o Alessia gav killarna på båten och istället körde vidare som ett tvåmanstagteam. De måste ju fatta att de är kanonmat för grabbligan! Jennifer kan väl inte vara så korkad så hon tror att de har någon lojalitet med henne?!?
Ja, hon beter ju sig som en fjortis, så nog skulle jag kalla henne korkad.
2024-01-19, 04:51
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumFlex
Hade förväntningarna byggds upp under en lång tid?
En vecka typ.
2024-01-19, 06:23
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

En twist skulle vara om Jennifer o Alessia gav killarna på båten och istället körde vidare som ett tvåmanstagteam. De måste ju fatta att de är kanonmat för grabbligan! Jennifer kan väl inte vara så korkad så hon tror att de har någon lojalitet med henne?!?

Jennifer verkar oerhört efterbliven så hon kanske tror att hennes coola coolhet med att skrika fucking hela tiden är vad man behöver ja på farmen . Vilket jävla riksmongo.

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det har fällts träd så länge människan kunnat. Nu handlade det om att produktionen planterat ut ved. Ved från träd som fällts någonstans. Gör ingen skillnad vem som fällt och när.

Lägg ner dig töntiga träddiskussion. Den hör inte hit

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad får han ut av det, förutom att folk blir förbannade? Riktig dryg och elak mobbare!
Så hemsk!

Han har verkligen lyckats att förstöra för dig själv genom att svika mig två som hade hjälpt honom. Undrar hur hans barn uppför sig med en sån syltrygg till far
2024-01-19, 06:50
Medlem
Vad är ni för socialt utsatta människor som ska tycka till om andra socialt utsatta? 😂
2024-01-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så hemsk!

Du har nog inte sett alla säsonger om du kallar honom för den otrevligaste och obehagligaste storbonden någonsin
Senast redigerad av Barnacie 2024-01-19 kl. 08:01.
2024-01-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Han har verkligen lyckats att förstöra för dig själv genom att svika mig två som hade hjälpt honom. Undrar hur hans barn uppför sig med en sån syltrygg till far

Ja. Han ser det nog som att han har varit stark och smart i sin ledarroll.

Men han har fått två personer som var på hans sida att nu ogilla honom. Ciro och Alessia. Och Jennifer inser så klart att det han gjorde mot Alessia kan han lika gärna göra mot henne.

Nu är det nog bara Tim och Andreas som gillar honom. Men även de vet att de inte kan lita på honom.

Så ja, han har förstört för sig själv genom att få även de på den egna sidan att ogilla honom/vara misstänksamma mot honom.

Hoppas att Alessia väljer just Tim eller Andreas och slår ut honom i kunskap.
Om det slutar med att Alessia får åka hem så är det väl nästan säkert att hon väljer Ciro till storbonde då han är lite i samma situation som hon själv och varken tillhör Jojjes eller Cornelias gäng.
2024-01-19, 08:11
Medlem
psykmyss avatar
Jag skulle älska om Alessia valde någon i grabbligan (Tim & Andreas) och det blir kunskap. Det kommer bli världens längsta ting. Efter två timmar kommer ingen av dem ha ett enda rätt. De har absolut fysiken men de verkar knappt läskunniga.
2024-01-19, 08:12
Medlem
Nu skriver Hänt i veckan om "Lögnen bakom Desirées avhopp"

Citat:
I det senaste avsnittet fick vi se när deltagaren Desirée Nilsson självmant väljer att lämna. I programmet säger hon att det är pågrund av hennes hälsa, men till Hänt kan hon avslöja att det faktiskt var annat som avgjorde beslutet.

Därför lämnade Desirée Farmen egentligen

Det var en specifik händelse med en annan deltagare som ledde fram till avhoppet, en händelse som inte visas i programmet.

– Det som egentligen gjorde att jag inte kämpade vidare med min sjukdom var att jag tappade droppen när Desirée (Desirée Sjögren) kom och skällde ut mig, säger hon

Så det verkar som hon svek Alessia, Jennifer och de andra pga. tjafs med den andra Desiree. Mycket konstigt. Även konstigt att hon väljer att gå ut med detta...
2024-01-19, 08:16
Medlem
psykmyss avatar
Sen förstår jag inte varför man söker till Farmen om man är ett mobboffer med glaspsyke. Per fattade väl att på något plan skulle någon dyka på honom, även det som hände var jävligt oschysst. Och Dessie... jösses snacka om att få 10 minuter uppmärksamhet till. Har man sådana problem kanske man också skall stanna hemma och göra det man är bäst på: Ingenting. Ligg på rygg och tig.

Hade varit så jävla less om jag var i produktionen och varje år hoppar 10% av pga gud vet vilken påhittad anledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in