Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Jag tror hon kommer vilja sabba! Det som ställer till det är att hon uttryckt sig missnöjt om sin egen kunskapsnivå. Hon lär inte välja Jennifer, och både Cornelia och Ronja slår nog henne i allt. Hennes bästa chans är om hon väljer Desirée eller Anna.
Sankta Lucia är dock inte den smartaste, så jag tror att hon kommer välja att ge sig på Tim, och att han kommer slå ut henne i kunskap. Isåfall hoppas jag att hon väljer någon oväntad storbonde som är neutralt inställd till pakterna. Landsmannen Ciro kanske?

Är ganska säker på att Alessia tar vem somhelst av de andra i den pakten i kunskap - om det blir reda kunskapsfrågor och inte nått jävla väga/mäta/gissa-mög.
Hon pratade ju en del om i de första avsnitten att hon hade bott på gård med djur, och hade stora kunskaper om gårdsliv som hon tänkte hålla tyst om inför de andra.
Att hon sa som hon gjorde när de stod och pratade på vägen, var antagligen för att inte avslöja sig. Hon har med största sannolikhet inte berättat för de i den gruppen om sin bakgrund.