Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumFlex
Du har stirrat dig blind på ratsituppgifterna som inte alltid stämmer. Det är en hel gård med 5 hus som står under samma adress. Troligtvis kommer de få egna adresser med tiden och då blir det 61a, 61b, 61c, osv.
https://ibb.co/8M4TMQ0
Så fort det handlar om villor så ska man ta det där med kvm på ratsit med en nypa salt, och speciellt om det har byggts 4 hus till i samma gård.
Nu är det inte ratsit som har fel, det är folkbokföringen dom tar sina uppgifter ifrån och det blir inte ofta fel. Hitta.se tar också sina uppgifter därifrån.
Kvm boyta räknas efter takhöjd och har du som jag en källarvåning så är det biarea även om det är inrett för att kunna bo där och just min ligger bara halva under mark men räknas ändå inte in i boyta.
"Till biarea räknas utrymmen som förråd som inte har ingång från bostaden samt källarvåningar då hela ytan ligger under mark."
Den fastigheten behöver taxeras om som dom 10 är skrivna på men det vill dom kanske inte göra nu när vi har kommunal fastighetsavgift och det vill inte jag göra heller.
Jojje fick storhetsvansinne när han blev storbonde och nu har han flera fiender men är för korkad för att fatta det.
Hans storbondeskap är ett stort skämt.