2024-01-19, 06:13
Medlem
Det finns otroligt många krogar o pizzerior i lilla Vaxholm.
Det senaste tillskottet La Casa Pizzeria på Hamngatan 16 skryter konstant med att deras är bäst. NOT!
Dom får ofta kritik, men blir smått tokiga om man klagar. Alltså genuint tokiga och tar nästan fram knytnävar (alibabas) UTAN att vara rasist!
Dom får massa stjärnor som är skrivna så man förstår att det är ägarna själva!

Sen har vi Vaxholms Pizzeria som är tokgoda enligt mig. Också alibababs men med den där glada attityden inte en uns av ilska. Alltid toppservice! Har man önskemål eller klagomål så fixad det med leende!

Finns Alfågelns Pizza o dom är bra om man äter typ pasta eller panpizza. Men alltid supernice attityd.

Det finns 2-3-4 ställen till med pizza. Fler krogar.

Vad tycker folket.
Hur väljer ni vilken krog ni går till?
Får krogpersonal vara hotfull för att dom blir sura på klagomål om mat?

Vilken krog pizzeria är bäst i Vaxholm?
Citera
2024-01-19, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Det finns otroligt många krogar o pizzerior i lilla Vaxholm.
Det senaste tillskottet La Casa Pizzeria på Hamngatan 16 skryter konstant med att deras är bäst. NOT!
Dom får ofta kritik, men blir smått tokiga om man klagar. Alltså genuint tokiga och tar nästan fram knytnävar (alibabas) UTAN att vara rasist!
Dom får massa stjärnor som är skrivna så man förstår att det är ägarna själva!

Sen har vi Vaxholms Pizzeria som är tokgoda enligt mig. Också alibababs men med den där glada attityden inte en uns av ilska. Alltid toppservice! Har man önskemål eller klagomål så fixad det med leende!

Finns Alfågelns Pizza o dom är bra om man äter typ pasta eller panpizza. Men alltid supernice attityd.

Det finns 2-3-4 ställen till med pizza. Fler krogar.

Vad tycker folket.
Hur väljer ni vilken krog ni går till?
Får krogpersonal vara hotfull för att dom blir sura på klagomål om mat?

Vilken krog pizzeria är bäst i Vaxholm?

Blev nyfiken på La Casa nu, kollade bilder. Fy fan vilken standard förortspizza. Slabbmat. Ser sunkigt ut som fan.
Citera
2024-01-19, 07:49
Medlem
...Och varför åka till Vaxholm för att käka pizza?
Man tar väl färjan ut på sommaren för att njuta av resan mellan kobbar och skär?

Tar hellre en kebabrulle alla gånger.
Gärna från Folkets Kebab på Hornsgatan - sedan tar jag gärna färjan ut i skärgården!

God Jul allihopa (jag ville vara först).
Citera
2024-01-19, 09:28
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
...Och varför åka till Vaxholm för att käka pizza?
Man tar väl färjan ut på sommaren för att njuta av resan mellan kobbar och skär?

Tar hellre en kebabrulle alla gånger.
Gärna från Folkets Kebab på Hornsgatan - sedan tar jag gärna färjan ut i skärgården!

God Jul allihopa (jag ville vara först).

Ja, håller med, inte bor det väl någon permanent ute på en idyllisk skärgårdsö. Där ska man ju bara vara och fira midsommar. De tusentals husen och lägenheterna där står garanterat övergivna hela vinterhalvåret.
Citera
2024-01-19, 10:51
Bannlyst
Nä urk! Vi brukar hälsa på i Vaxholm på sommaren. Åt där och blev magsjuka hela familjen på La Casa på Hamngatan.
Hygien kändes usel. Mycket fågelbajs som låg kvar på borden ute.
Sen var servicen under all kritik. Sura kaxiga grabbar som hellre pillade på mobilen än serva gäster.

Det ligger en pizza precis vid vattnet med vedugn.Den var riktigt god.
Citera
2024-01-19, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Blev nyfiken på La Casa nu, kollade bilder. Fy fan vilken standard förortspizza. Slabbmat. Ser sunkigt ut som fan.
Ja det är det! Riktigt ohygieniskt!
Citera
2024-01-19, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Ja, håller med, inte bor det väl någon permanent ute på en idyllisk skärgårdsö. Där ska man ju bara vara och fira midsommar. De tusentals husen och lägenheterna där står garanterat övergivna hela vinterhalvåret.
Nej där har du fel.
I har vänner som bor i Vaxholm!
Det bor runt 8-10 tusen där året om. Det är bilväg hela vägen!
Citera
2024-01-19, 11:02
Medlem
Citat:

Ja det är det precis som maten o attityden!
Men de finns några topphak. Vissa lite dyra men finns nått för alla.
Många Vaxholmare bojkottar den på Hamngatan för de är ohygieniska o sjukt snåla o taskig attityd. Dom hade nån kycklingkebab som gjorde folk magsjuka.
Men jag brukar gå på Vaxholmapizzan. Min favvo.
Citera
2024-01-19, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ja det är det verkligen.
Dom går så långt med sitt lurendrejjeri att dom raderar och spärrar dåliga recensioner!
Alibabas gör allt för pengar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in