2024-01-18, 23:26
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Verkligen en misär. Men om tänker såhär: Om det hade varit din mor, syster, dotter eller fru/flickvän som blivit utsatt. Hade du då resonerat likadant? GM är med alla mått mätt en våldtäktsman. Det är ingen kantboll eller tolkningsfråga. Han sket i vad hon ville och gjorde sin grej typ. Han var uppenbarligen väldigt hårdhänt dessutom. Men han vet innerst inne vad han gjorde. Det ser man i förhören när han får frågor om blåmärken osv.

Om de bjuder hem en fyllekåt fuckboy mitt i natten för att "sova" och sen blir utsatt vet jag inte vad jag skulle tro om det hela faktiskt.

Detta skulle nog inte klassats som våldtäkt i Sverige för 5-10 år sedan, möjligtvis sexuellt utnyttjande var det väl då.

Men vad gör MÄ-fjortisen på Chalmers? Utbildar de ingenjörsinfluensers där numera?
Citera
2024-01-18, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Om de bjuder hem en fyllekåt fuckboy mitt i natten för att "sova" och sen blir utsatt vet jag inte vad jag skulle tro om det hela faktiskt.

Detta skulle nog inte klassats som våldtäkt i Sverige för 5-10 år sedan, möjligtvis sexuellt utnyttjande var det väl då.

Men vad gör MÄ-fjortisen på Chalmers? Utbildar de ingenjörsinfluensers där numera?

Så, om du får är ute på krogen och smsar med en person, missar sista bussen hem medvetet för att snylta en sovplats hos henne, fastän du har 20 andra polare som bor nära, är ursprungligen från staden och det enda han hade ville var att knulla. Så då spelar det ingen roll vad den andra personen vill och inte vill eftersom personen redan bjudit in dig till sitt hem?
Citera
2024-01-18, 23:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Varsågod här är fup

https://gofile.io/d/houcti

Men va fasiken. Tjejen ljuger ju, rakt ut.

Hon berättar i de inledande förhören att hon under kvällen innan denna händelsen, har varit med andra vänner. Alltså andra vänner än de som Viking var med.

Men så visar det sig i den konversation hon har med sin kompis zuzanna, att hon har varit på date!
När hon sedan får fråga om det försöker hon snacka bort det, då vill hon inte kännas vid det. Men hon har själv skrivit att hon var på date.

Intressant också att Vikings berättelse om hur hennes blåmärken kom till förefaller mycket rimligare, sett till hur man har sex i olika positioner.

Intressant också att hon själv medger att hon har gett Viking signaler vilka kan ha gett honom uppfattningen att hon är med på detta. När till och med offret medger detta, får man nog faktiskt ge den misstänkta gärningsmannen the benefit of a doubt.

Det som förvånar mig en hel del är hur den beskrivning som MÄ ger i förhör i FUP har blivit väldigt utslätad i domen. Man undrar hur bevis, eller snarare vittnesmålen, har framförts i domstolen. Men ändå fälls MGM. Han bör nog skaffa sig en bättre försvarare, som på ett bättre sätt kan förmedla Vikings version.

Jag hade förväntat mig att FUP skulle ge mig anledning att överväga det rätta i min initiala hållning i denna fråga, och även om jag fortfarande inte är helt övertygad om att Viking inte är en våldtäktsman (även om en del i tråden säkert fått den uppfattningen), så har jag i alla fall inte blivit mindre övertygad av att ha läst FUP, snarare tvärtom.
Citera
2024-01-18, 23:39
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Så, om du får är ute på krogen och smsar med en person, missar sista bussen hem medvetet för att snylta en sovplats hos henne, fastän du har 20 andra polare som bor nära, är ursprungligen från staden och det enda han hade ville var att knulla. Så då spelar det ingen roll vad den andra personen vill och inte vill eftersom personen redan bjudit in dig till sitt hem?

Att bjuda hem en fyllekåt fuckboy mitt i natten och bjuda in honom till din säng iklädd nattlinne ser ju på många vis ut som en inbjudan även till sex. Sen exakt hur det gick till denna kväll vet ju möjligtvis de som var där och ingen annan.

Hade hon explicit sagt till FuckViking att det absolut inte skulle bli någon sexytime whatsoever?
Citera
2024-01-18, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Att bjuda hem en fyllekåt fuckboy mitt i natten och bjuda in honom till din säng iklädd nattlinne ser ju på många vis ut som en inbjudan även till sex. Sen exakt hur det gick till denna kväll vet ju möjligtvis de som var där och ingen annan.

Hade hon explicit sagt till FuckViking att det absolut inte skulle bli någon sexytime whatsoever?

Precis. Eftersom båda har berättat ganska samstämmigt om hur allting gick till så får man utgå från att det faktiskt var ungefär så det gick till. Sedan att Viking försöker vinkla hela historien till sin fördel genomgående i alla förhör så gör det inte honom till mindre våldtäktsman för det.

Nu har han gått om tid på sig att fundera ut vad som han har ställt till med. Inte nog med att han ska sitta inlåst, han ska betala nästan 300k + ränta till henne också. Hans liv vände verkligen på en femöring den kvällen
Citera
2024-01-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du verkar också ha läst FUP:en. Viking uppger att han druckit 3 shots och 4-6 glas vin och att han är full på en skala 3-4 av 10. Redan det är en ansenlig mängd alkohol, sannolikt har han druckit mer, han vill självklart i förhör inte säga att han är påtagligt berusad. Han hade också kunnat ta spårvagnen hem istället för bussen, men han hade andra planer.... Han hade druckit så pass mycket att han trots närmare 2 timmars juckande inte får utlösning, vilket är mkt vanligt när man är för full. BO däremot är nykter. Viking somnar sen direkt efter händelsen, han säger att han är för trött, BO säger att han är för full. Han går bort sig totalt när han får frågan om hur de stora blåmärken uppkommit när han tog tag i hennes höfter så hårt att hon skrek och bad honom sluta. Han nämner något obegripligt om judo

Du uppger dock att du tycker att Vikings berättelse är mer trovärdig, trots att han är påtagligt berusad, med allt som kommer med det i form av uppfattning och omdöme. Hur kommer du fram till till slutsatsen att Vikings berättelse är mer trovärdig än BOs?

Ok, i polisförhör på fråga om hur Viking var när han kom säger MÄ att ”han verka lit påverkad men inte extremt, men annars bara glad som att han haft en bra kväll
När Zuzanna frågar i snap ”är han typ full” svarar MÄ ”nja”.

Viking var alltså berusad men inte stupfull. En 21 årig chalmerist som nyss gått igenom en nollning bör även ha hygglig tolerans så mängden alkohol säger inte så mycket.

I det polisförhör som hålls samma dygn som ”våldtäkten” har Viking dessutom klara minnesbilder av hela händelseförloppet vilket visar att han inte var helt plakat.

Att han inte kommer kan förutom vinballe bero på att kemin inte är 100% som Viking säger i förhör. Sex med en ny partner kan ju kännas konstigt så ingen orimlig förklaring.

Viking gör heller inga tvärsäkra uttalanden om blåmärkena på höften. Jag upplever honom genomgående som väldigt saklig.

MÄs story om att han skulle börjat fingra på henne utan att ens kyssas innan låter däremot väldigt märklig. Ännu märkligare att hon inte bara reser sig upp om hon sagt nej men detta inte respekteras. Att han skulle vara i en ”maktposition” som två år äldre låter bara tramsigt.
Citera
2024-01-18, 23:58
Medlem
flashmaners avatar
Hon snappar med sin kompis innan Viking kommer

Citat:
Jag får fan ångest nu. Vad är det som händer. Jag har varit singel en
dag. Jag har varit på date nu
och nu ska Viking komma hit och sova
här för han missa bussen hem. Och jag är normal människa som
erbjuder hem. Vad gjorde jag nu? Säg.

Hon har varit singel en dag, men har redan hunnit med en date.

Hon kallar honom fuckboy redan innan han kommer till henne, så hon vet ju vad han är ute efter.

Citat:
Han e fuckboy

Att sex låg i korten råder det i alla fall inget tvivel om. Det är inte precis den timida lilla kyrkokörsflickan vi har här.

Citat:
Han kommer inte få fitta girl o han rizzar

Men fitta fick han, hon säger också i förhör

Citat:
Men att jag vet inte, han tänkte väl att okej om hon gav upp nu så är hon väl fine med det.

När till och med hon själv är av uppfattningen att han tänkte att hon är fine med det, hur ska då han kunna tro något annat. Hon säger själv att han fortsätter ta på henne för att få henne att gå med på det, och när hon "ger upp" är det precis den uppfattningen han får, det inser till och med hon.

På morgonen vill han ha sex, men hon vill, återigen, inte det. För att förhindra det hela går hon på muggen.

Det är lite intressant att läsa det i FUP, för i ett av mina tidigaste inlägg i tråden så var det precis det agerandet som jag tog upp som exempel på hur hon kunde agerat i situationen under natten, om hon nu inte ville ha sex med mannen hon kallar "fuckboy" och som hon erbjudit sin säng, kunde hon låst in sig på muggen.
Senast redigerad av flashmaner 2024-01-19 kl. 00:00.
Citera
2024-01-19, 00:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Har läst FUP nu. Kanske återkommer med några närmare tankar imorrn, men kan väl kortfattat säga så här:

Det var absolut inte våldtäkt, MÄ ångrade sig helt enkelt efteråt och anmälde honom mot bättre vetande. Farhågorna jag utläste från t ex de 10 omständigheterna jag nämnde fördjupades rejält, fup gav mig rätt på punkt efter punkt. Och saker har tillkommit. Jag förstår varför HowLongIsNow inte ville visa fup, oärlig som han är.

Polisförhören var t ex precis vad jag trodde. Hon berättar direkt om bord o stryptag o doggie och avsugning de två första förhören. Förhör nr 2 ombeds hon dessutom tydligt redogöra för vad som hände så detaljerat som möjligt. Men säger INGENTING om att ha ridit. I förhör 3 blir hon sen konfronterad av att Viking nämnt att hon ridit och då först berättar hon, men missar berätta att han höll fast henne, bars att han hållt henne om höfterna.

Därutöver har bilden av MÄ som klassisk uppmärksamhetssökande narcissist stärkts. Det går också att utläsa att hon haft tillfälligt sex med en annan person än pojkvännen EFTER våldtäkten. Hur många våldtäktsoffer åker kukkarusell kort inpå en våldtäkt?

Om man läser fup och på riktigt tror att det här var våldtäkt så är man antingen ideologiskt hjärntvättad eller lågbegåvad. Herrejösses. Det är så uppenbart. Hovrätten kommer fria honom till 99,9 %. Tyvärr kommer hon dock inte straffas för dessa lögner. Så slutar hela sagan
Citera
2024-01-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Har läst FUP nu. Kanske återkommer med några närmare tankar imorrn, men kan väl kortfattat säga så här:

Det var absolut inte våldtäkt, MÄ ångrade sig helt enkelt efteråt och anmälde honom mot bättre vetande. Farhågorna jag utläste från t ex de 10 omständigheterna jag nämnde fördjupades rejält, fup gav mig rätt på punkt efter punkt. Och saker har tillkommit. Jag förstår varför HowLongIsNow inte ville visa fup, oärlig som han är.

Polisförhören var t ex precis vad jag trodde. Hon berättar direkt om bord o stryptag o doggie och avsugning de två första förhören. Förhör nr 2 ombeds hon dessutom tydligt redogöra för vad som hände så detaljerat som möjligt. Men säger INGENTING om att ha ridit. I förhör 3 blir hon sen konfronterad av att Viking nämnt att hon ridit och då först berättar hon, men missar berätta att han höll fast henne, bars att han hållt henne om höfterna.

Därutöver har bilden av MÄ som klassisk uppmärksamhetssökande narcissist stärkts. Det går också att utläsa att hon haft tillfälligt sex med en annan person än pojkvännen EFTER våldtäkten. Hur många våldtäktsoffer åker kukkarusell kort inpå en våldtäkt?

Om man läser fup och på riktigt tror att det här var våldtäkt så är man antingen ideologiskt hjärntvättad eller lågbegåvad. Herrejösses. Det är så uppenbart. Hovrätten kommer fria honom till 99,9 %. Tyvärr kommer hon dock inte straffas för dessa lögner. Så slutar hela sagan

Det var väl två helger innan våldtäkten hon senast hade haft sex? Sannolikt inte med pojkvännen.
Citera
2024-01-19, 00:14
Medlem
Citat:

Att han inte kommer kan förutom vinballe bero på att kemin inte är 100% som Viking säger i förhör. Sex med en ny partner kan ju kännas konstigt så ingen orimlig förklaring.

Viking gör heller inga tvärsäkra uttalanden om blåmärkena på höften. Jag upplever honom genomgående som väldigt saklig.

Tack för svar. Är mycket intressant hur man kan tolka en FUP så pass olika. Du tror ju t o m att BO ljuger och att det är judotjejen som borde hamna i fängelse.
Gällande detta med vinballe tror jag framförallt beror på att han nog någonstans i fylleruset förstod att han begick ett övergrepp. Vidare att detta med de stora och kraftiga blåmärkena krävdes rejält kraftiga tag från hans sida. Enligt BO skrek hon ju t o m att han skulle sluta i den delen.
Det är ju också lite intressant att han på morgonen vid 09.00 verkar hörsamma hennes signaler, när han försöker igen.

Nåväl, jag är tämligen övertygad om att hovrätten kommer att fastslå denna dom, alternativt döma oaktsam våldtäkt vilket tydligen innebär ett lite kortare straff. Det har ju inte kommit in någon motanmälan från Viking som du är inne på, d v s att det är ren lögn från hennes sida. Vore det ren lögn så vet ju Viking om det, vilket borde göra honom benägen att motanmäla.
Citera
2024-01-19, 00:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det var väl två helger innan våldtäkten hon senast hade haft sex? Sannolikt inte med pojkvännen.

Vid förhöret var det två veckor, ja. De gjorde inte slut förrän bara nån dag innan "våldtäkten". Så det där ligget hon haft som nämns i domen har alltså inträffat mellan förhöret och rättegången. Nu väntar jag bara på tomaten & co ska berätta hur normalt det är att ha one night stands kort inpå en våldtäkt....
Citera
2024-01-19, 00:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Hon försäger sig också vid ett tillfälle, kommer på sig själv, avbryter sig själv mitt i meningen, och justerar sig

Citat:
Och sen efter ett tag så gick vi vidare då till, eller han drog bort mig till köksbordet
En person som blivit våldtagen skulle aldrig uttrycka sig på det viset.
Det är ju han som gör allting. Det är genomgående den bilden hon vill förmedla.
Åsså helt plötsligt kommer det "efter ett tag så gick vi vidare" men ooops, det är inte bilden hon vill förmedla, och så justeras det till att det är han som drar henne till bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in