2024-01-18, 16:28
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
En traditionell poncho är bara som en filt man har över kroppen.

Moderna ponchos för kvinnor är väl skurna på ett lite annat sätt och är väl ofta i lite lättare material också.

TS måste skaffa en riktig poncho och även lära sig att spela panflöjt.

Peruvian Flute Music
Panflöjt kan jag redan.
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
https://www.gamboafashion.com/collections/alpaca?souce=google&language=sv
Passar inte den jag beställt blir det någon därifrån, det fanns några riktigt fina. Tack!
Citera
2024-01-18, 16:47
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Panflöjt kan jag redan.

Toppen, då kan du spela i ett band också.

Musik från Bolivia

Den ponchon Clintan hade i Dollar-filmerna var snygg också, tror det finns kopior av den att köpa.

Per qualche dollaro in più (Titoli)
Citera
2024-01-18, 16:56
Avslutad
https://www.soldf.com/personlig-utrustning/varmestall-varmejacka-90-varmebyxor-90/
Ett (bättre) alternativ
Citera
2024-01-18, 16:59
Medlem
3Godisars avatar
Vad är den bra grejen med poncho då? Det är ju som en stor tröja fast obekvämare och svårare att röra sig i.

Har faktiskt ägt en som jag kastat pga detta.
Citera
2024-01-18, 17:13
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det bästa jag haft när jag cyklat damcykel är en sådan där oldfashion galonrock som slutade på smalbenen. Så öppet nertill. Sedan skafthöga gröna stövlar på det. Det funkar ju bara med damcykel.

Jag har noterat att cowboys alltid har poncho. Så jag har viljat prova därför men det har aldrig blivit av.

I snöstorm vill jag däremot ha skoteroverall. Något som tar både vind väta och värmer.
Citera
2024-01-18, 17:14
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Vad är den bra grejen med poncho då? Det är ju som en stor tröja fast obekvämare och svårare att röra sig i.

Har faktiskt ägt en som jag kastat pga detta.
Jag tänker att man hamnar i ett visst läge i en poncho. Det är svårt att förklara, men jag kommer nog att stormtrivas i min nya poncho. Jag tycker det är väldigt bekvämt och mysigt med poncho.
Citera
2024-01-18, 17:15
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det bästa jag haft när jag cyklat damcykel är en sådan där oldfashion galonrock som slutade på smalbenen. Så öppet nertill. Sedan skafthöga gröna stövlar på det. Det funkar ju bara med damcykel.

Jag har noterat att cowboys alltid har poncho. Så jag har viljat prova därför men det har aldrig blivit av.

I snöstorm vill jag däremot ha skoteroverall. Något som tar både vind väta och värmer.
Javisst, är jag ute i snöstorm så kommer jag att ha någonting annat på mig.
Citera
2024-01-18, 18:04
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Panflöjt kan jag redan.

Passar inte den jag beställt blir det någon därifrån, det fanns några riktigt fina. Tack!
Ja verkligen, gör det. Jag beställde en därifrån för länge sedan, riktigt fräsch. Nu har jag en annan jag köpte på plats när jag var i Colombia. Det är ett av mina favoritplagg! Du kommer inte ångra dig.

Btw, en poncho är egentligen utan huva. Har den huva heter det egentligen ruana(osäker på stavningen, men det uttalas så)
Senast redigerad av Peterheterhan 2024-01-18 kl. 18:07.
Citera
2024-01-18, 18:17
Medlem
Citat:
Hej på er.

Idag när jag satt vid datorn och studerade och tittade på snöstormen utanför fönstret så kände jag att jag ville ta en poncho.

Så jag googlade och beställde en. Hittade bara för kvinnor, men tänker att det borde väl gå ha ändå?

Har ni poncho? Varför/varför inte? Och när blev det en plagg för kvinnor?
Poncho, ett av de mest opraktiska plagg jag stött på.
Man måste lyfta på den för att kunna använda dina händer, den blåser upp och ger inget skydd. Inget som fungerar i snöstorm.
Jag köpte en sån, ett av mina sämsta investeringar.
Citera
2024-01-18, 18:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Finns div herrponchos på bla amazon.
https://www.amazon.se/s?k=poncho+herr&crid=AMHEUS7BTV4A&sprefix=Poncho%2 Caps%2C105&ref=nb_sb_ss_ts-doa-p_4_6
Snygga! Jag klickar hem 5 stycken direkt.
Citera
2024-01-18, 18:27
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Poncho, ett av de mest opraktiska plagg jag stött på.
Man måste lyfta på den för att kunna använda dina händer, den blåser upp och ger inget skydd. Inget som fungerar i snöstorm.
Jag köpte en sån, ett av mina sämsta investeringar.
Varför i hela fridens namn skulle jag ha den i en snöstorm? Läs tråden.
Citera
2024-01-18, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det finns förövrigt för män med. Du kommer bli klassad som bög som använder en kvinno poncho.

Förövrigt bögigt att använda ponchos kanske därför de flesta är för kvinnor? Såvida det inte är en regnponcho de är ju ok som man att bära.
Ja bra tips, han måste verkligen köpa en av mansmodell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in