2024-01-18, 15:45
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Hej på er.

Idag när jag satt vid datorn och studerade och tittade på snöstormen utanför fönstret så kände jag att jag ville ta en poncho.

Så jag googlade och beställde en. Hittade bara för kvinnor, men tänker att det borde väl gå ha ändå?

Har ni poncho? Varför/varför inte? Och när blev det en plagg för kvinnor?
Citera
2024-01-18, 15:55
Avstängd
Det finns förövrigt för män med. Du kommer bli klassad som bög som använder en kvinno poncho.

Förövrigt bögigt att använda ponchos kanske därför de flesta är för kvinnor? Såvida det inte är en regnponcho de är ju ok som man att bära.
Citera
2024-01-18, 15:56
Medlem
Finns div herrponchos på bla amazon.
https://www.amazon.se/s?k=poncho+herr&crid=AMHEUS7BTV4A&sprefix=Poncho%2 Caps%2C105&ref=nb_sb_ss_ts-doa-p_4_6
Citera
2024-01-18, 15:58
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det finns förövrigt för män med. Du kommer bli klassad som bög som använder en kvinno poncho.

Förövrigt bögigt att använda ponchos kanske därför de flesta är för kvinnor? Såvida det inte är en regnponcho de är ju ok som man att bära.
Visst är det lite bögigt att ha koll på vad andra män har på sig? För övrigt så gör det inte mig något om någon annan stackars sate tycker att jag ser bögig ut. Mest synd om dem som inte vågar ha på sig vad de vill pga rädsla för vad andra ska tycka.
Citera
2024-01-18, 15:58
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Finns div herrponchos på bla amazon.
https://www.amazon.se/s?k=poncho+herr&crid=AMHEUS7BTV4A&sprefix=Poncho%2 Caps%2C105&ref=nb_sb_ss_ts-doa-p_4_6
Skjuter mig hellre genom käken än handlar på Amazon.
Citera
2024-01-18, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Visst är det lite bögigt att ha koll på vad andra män har på sig? För övrigt så gör det inte mig något om någon annan stackars sate tycker att jag ser bögig ut. Mest synd om dem som inte vågar ha på sig vad de vill pga rädsla för vad andra ska tycka.

Men då kunde du väl förfan iaf köpt en poncho för en man?

Det är som att du inte bryr dig ifall du köper trosor eller kalsonger de har ju samma funktion/syfte (ej string då)..

Men som sagt så finns det för män och vissa lär skratta o möjligen peka åt ditt misstag.
Citera
2024-01-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Skjuter mig hellre genom käken än handlar på Amazon.
Ok, lycka till...
Citera
2024-01-18, 16:02
Medlem
jesussugers avatar
Citat:

Det är som att du inte bryr dig ifall du köper trosor eller kalsonger de har ju samma funktion/syfte (ej string då)..

Men som sagt så finns det för män och vissa lär skratta o möjligen peka åt ditt misstag.
Användaren kanske använder string och kör elbil
Citera
2024-01-18, 16:03
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:

Äsch, jag orkade inte googla så noga, så jag tog första bästa snygga jag hittade.

Men du, kalsonger har ju utrymme för kuk och pung, det har inte trosor. De flesta kläder för kvinnor har annan passform än samma plagg för män. Men en poncho är en filt med hål för huvudet, dvs ingen passform alls.
Citera
2024-01-18, 16:18
Medlem
Passar den så passar den, palla bry sig om vad det står för kön i beskrivningen.

Ponchos känns överlag som ett unisex plagg i allmänhet kan jag tycka iaf.
Citera
2024-01-18, 16:19
Medlem
Dorniers avatar
En traditionell poncho är bara som en filt man har över kroppen.

Moderna ponchos för kvinnor är väl skurna på ett lite annat sätt och är väl ofta i lite lättare material också.

TS måste skaffa en riktig poncho och även lära sig att spela panflöjt.

Peruvian Flute Music
Citera
2024-01-18, 16:26
Medlem
Peterheterhans avatar
https://www.gamboafashion.com/collections/alpaca?souce=google&language=sv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto