2023-11-27, 14:34
Medlem
Jag vill veta i förväg vad ett köp från en engelsk butik i Euro kommer kosta mig om jag betalar via Paypal, hur gör jag det? Det finns en valutomvandlare på Paypal som default är inställd till SEK i vänstra inmatningsfältet, om jag matar in €49.99 i den och ändrar till SEK i högra så blir det 552.20SEK, är det 552SEK det beloppet som kommer dras från mitt SEK-saldo på Paypal-kontot vid ett köp på €49.99?

Om jag istället väljer att omvandla SEK i förväg till en Euro-plånbok, så behöver jag välja hela 591SEK för att komma upp i €49.99, som täcker köpet.
Citera
2023-12-10, 22:00
Medlem
area50s avatar
En som jag misstänker är en scammare vill köpa en sak utav mig på nätet men vill betala via paypal, men efter att han påstått sig betalat för varan så fick jag ett meddelande som hamnade i min skräppost vars email lyder:
"Kära (min email) ,

Du har en insättning på ***** SEK . Vänligen svara på det här e-postmeddelandet för instruktioner om hur du slutför din transaktion.

Tack,
PayPal."

Verkar väldigt skumt eller hur?

Han skrev detta innan:
"Jag är glad att kunna meddela dig att jag precis har slutfört betalningen till ditt PayPal-konto . vänligen kontrollera din e-post både din INBOX och JUNK -mapp för betalning meddelanden från PayPal.Jag är säker på att du vid det här laget måste ha fått en betalningsbekräftelse/avisering från PayPal .. jag betalade det totala beloppet på (**** ) tilläggs betalningen på 1,000 SEK är avsedd för alla andra avgifter såsom transportkostnader .. Detta behöver skickas till budfirman som kommer för hämtning . Vänligen svara tillbaka på e-postmeddelandet för instruktioner för att slutföra transaktionen."
Citera
2023-12-18, 21:36
Medlem
RysktNaetTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jo, jag har åkt på det tidigare, att jag av misstag har kryssat för "prenumeration" eller "automatisk förnyelse" i en beställning (troligen av VPN då också) men när jag då tagit bort det och beställt tidsbegränsat har det fungerat med saldo och utan kreditkort. Den här gången kontrollerade jag med VPN-leverantören noga att det inte var en prenumeration i avtalet. Men ändå får jag det här!

Märkligt? Ja, det är därför jag frågar.

Lite sent svar men jag har råkat ut för nåt liknande nyligen. Jag fick mail från PayPal om att ett för mig okänt företag hade dragit en summa från mitt konto. Efter vissa efterforskningar hittade jag nåt som kallades "Automatiska betalningar". Där upptäcker jag att ett par olika företag hade satt upp automatiska betalningar utan min vetskap. Jag har alltså gjort enstaka köp från de flesta företagen men definitivt inga abonnemang. Det verkligt skumma är att i ett fall har jag aldrig använt PayPal utan betalat med kreditkort. I det fallet rörde det sig dock om en prenumeration.

Hur fick de reda på att det kreditkortet fanns reggat hos PayPal?
Hur i hela friden kan det vara möjligt att sätta upp automatisk betalning utan min vetskap och alltså utan verifiering/autenticering?
Varför skickar inte PayPal ut notifiering via mail när en automatisk betalning sätts upp?

Det låter ju helt jävla oseriöst. Vad jag kan se så går det inte heller att helt spärra möjligheten att sätta upp sådana här betalningar. De företag som har "Automatisk betalning" kan alltså dra vilka summor som helst när som helst utan att du behöver godkänna eller verifiera transaktionen på något sätt.
Det blir nog till att säga upp PayPal för gott. Ju förr dess bättre.
Citera
2023-12-30, 21:33
Medlem
När jag loggade in på Paypal igår var alla pengar borta, tillgänglig summa var alltså noll och transaktionshistoriken var försvunnen. Vilket jävla opålitligt skit.
Citera
2023-12-30, 21:47
Medlem
De skulle kunna nämna direkt att de tar en avgift för valutaväxling.
Citera
2023-12-31, 17:52
Medlem
Vem ska man kontakta om det är fel i Paypal? Brukar de svara eller är det hopplöst att få fel tillrättade?
Citera
2024-01-11, 08:37
Medlem
Hur funkar skiten öht? Ska köpa en grej och han vill tydligen ha betalt genom PayPal. Varför? Nu har jag 160 spänn på kontot tydligen och ett kort kopplat som INTE kan användas för överföringar. Sen står det att jag kan föra över pengar på 1-3 dagar. Låter som stenålder. Hur gör man ?

Vad är det för fel på swish?
Citera
2024-01-17, 18:57
Medlem
RysktNaetTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vem ska man kontakta om det är fel i Paypal? Brukar de svara eller är det hopplöst att få fel tillrättade?

Jodå, nog får du svar efter ett tag via chatten men du får garanterat chatta med nåt retarderat jävla mongo. Det är kundtjänstmedarbetare vi snackar om. Det går också att ringa och då får du snacka med nån störd emobrud eller kaosblatte efter en jävla väntetid.
Rätta till fel är inte deras grej. Testa med europeanservices@paypal.com.
Möjligen är de mindre efterblivna än avskrapet på den svenska kundtjänsten.

En gång i tiden var PayPal ett seriöst företag som var måna om att hjälpa sina kunder. Numera är det bara skit. Stay away!!!
Finns ingen anledniong att gynna detta skräp.
Citera
2024-01-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RysktNaetTroll
Jodå, nog får du svar efter ett tag via chatten men du får garanterat chatta med nåt retarderat jävla mongo. Det är kundtjänstmedarbetare vi snackar om. Det går också att ringa och då får du snacka med nån störd emobrud eller kaosblatte efter en jävla väntetid.
Rätta till fel är inte deras grej. Testa med europeanservices@paypal.com.
Möjligen är de mindre efterblivna än avskrapet på den svenska kundtjänsten.

En gång i tiden var PayPal ett seriöst företag som var måna om att hjälpa sina kunder. Numera är det bara skit. Stay away!!!
Finns ingen anledniong att gynna detta skräp.

Jag kom faktiskt fram och de rättade till mitt problem. Jag hade noll på kontot för jag hade loggat in på ett konto som jag använde tidigare och inte mitt nuvarande konto. Jag blev possitivt överraskad att jag kunde prata med någon som hade en lösning på vad jag frågade om.
Citera
2024-01-18, 15:33
Medlem
RysktNaetTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag kom faktiskt fram och de rättade till mitt problem. Jag hade noll på kontot för jag hade loggat in på ett konto som jag använde tidigare och inte mitt nuvarande konto. Jag blev possitivt överraskad att jag kunde prata med någon som hade en lösning på vad jag frågade om.

Grattis! Du hade tur. Får man gissa att du hamnade hos en manlig kundtjänstmedarbetare?
Citera
2024-01-23, 05:03
Medlem
Hur fungerar det om man inte har något kort eller bankkonto kopplat? Har kunnat ta emot pengar men antar att man inte kan sända? Fick upp att man var tvungen att skanna pass eller körkort men antar att de krävs bankkonto med?
Citera
2024-01-23, 07:48
Medlem
Har kopplat bankkonto men man behöver ett kort kopplat med för att kunna handla online? Man kan bara överföra pengar till andra personer med enbart ett bankkonto kopplat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in