2024-01-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja jag är hoppfull. Breddspelare som täcker upp precis där vi känns tunna, så förhoppningsvis klickar det. Även väldigt bra med lite fler erfarna ledargestalter som kan driva de unga.
Tror fan han blir mer spets än bredd.

När vi summerar 2024 kommer Oscar vara årets allsvenska värvning!
2024-01-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tror fan han blir mer spets än bredd.

När vi summerar 2024 kommer Oscar vara årets allsvenska värvning!
Talar väl för Mikkelsen out.

Tror den här spelartypen är helt rätt för Hammarbys mittfält. Utöver poängen så är han både smart och uthållig vilket ju kompletterar Besara och Sadiku riktigt bra. Dessutom blir det längre till startelvan för Fredrik Hammar vilket är en förutsättning för att utmana om topp-3.
2024-01-17, 01:15
Avslutad
Störigt bra värvning av Hammarby. Har sagt nu i två år att Oscar Johansson är en av de mest underskattade lirarna i allsvenskan. Att han slår sig in i den startelvan ska inte vara några problem.

Ett annat rykte som jag plockat upp är att Zeidans lån kommer avbrytas och det tisslas om att Hammarby är sugna. Varför är då frågan.
2024-01-17, 05:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan

Tror den här spelartypen är helt rätt för Hammarbys mittfält. Utöver poängen så är han både smart och uthållig vilket ju kompletterar Besara och Sadiku riktigt bra. Dessutom blir det längre till startelvan för Fredrik Hammar vilket är en förutsättning för att utmana om topp-3.
Det beror väl på var man tänkt att ha O.J.
Om han utifrån ett 4-3-3 ska utgå från höger i anfallet kan Nahir och Mikkelsen spela med Sadiku som sexa.

Hjelmberg var ju på Cypern häromsistens.
Sälja Alioum till JJ och avsluta lånet för Tekie i förväg?
2024-01-17, 13:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Får väl gå under kategorin ”Osexig värnvning”. Dock tror jag det är ett riktigt bra nyförvärv. Förutom Hellberg-kopplingen som är given så vann han assistligan i Värnamo förra året samt var deras bästa spelare. Dessutom var han lagkapten och det kan behövas fler ledare bland alla våra junisar.

Hans stats från säsongen 22 imponerar:
https://x.com/swedestats/status/1661292162804248579?s=46
Ja, men med tanke på hur många ”sexiga” värvningar som floppat, inte bara i Bajen, de senaste åren så är jag rätt optimistisk.

Vi har saknat exakt den spelartypen som Oscar Johansson representerar. Jag ser honom som spets, inte bredd.
2024-01-17, 13:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Mikkelsen är anfallare. Oscar är mittfältarare som lär peta Hammar/Demirol i första hand.
2024-01-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Mikkelsen är anfallare. Oscar är mittfältarare som lär peta Hammar/Demirol i första hand.
Tvära kast från ifjol när spelare som Pinas, Nilsson, Nalic och Boudah skulle vara minst lika bra som ytterbackar respektive toppforwards. Reality-check månne.

Han har väl framförallt varit ytter i Hammarby mer än nåt annat, men Jansson pratade ju sig varm om att han kunde spela alla positioner offensivt och således så konkurrerar han ju, om än i andra hand med Johansson om speltid om man skå gå efter den beskrivningen.

Sen tror jag inte han blir kvar ändå, då han varit likvärdig med valfri tjackis på läktaren vilken position han än varit på.

Kan man få tillbaka hälften från Bodö är det årets försäljning.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-01-17 kl. 14:26.
2024-01-17, 14:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Sen tror jag inte han blir kvar ändå, då han varit likvärdig med valfri tjackis på läktaren vilken position han än varit på.
Va? Du tror inte han (Mikkelsen) blir kvar för att…han spelat på massor av olika positioner?

Jag tror Mikkelsen blir kvar för jag ser ingen anledning till att han inte skulle bli kvar. Men vi behöver inte vara eniga där.
2024-01-17, 14:44
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Va? Du tror inte han (Mikkelsen) blir kvar för att…han spelat på massor av olika positioner?

Jag tror Mikkelsen blir kvar för jag ser ingen anledning till att han inte skulle bli kvar. Men vi behöver inte vara eniga där.

Han har ju absolut inte visat att han platsar, men Hellberg tycks ju verkligen tro på honom och jag väljer att lita på vår tränare.
2024-01-17, 14:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Om man tittar på Startelvan med Kim och tar in vad Micke sagt samt litar på vad som står här (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2024
2024-01-17, 14:53
Medlem
Citat:

Nej, för att han har varit likvärdig valfri tjackis på läktaren oavsett vilken position han spelat på. Återigen.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-01-17 kl. 15:00.
2024-01-17, 15:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Nej, för att han har varit likvärdig valfri tjackis på läktaren oavsett vilken position han spelat på. Återigen.
Ahh du menar att han är hopplöst usel spelare?
Kanske har du rätt, men om inte så har vi ett inlägg att återkomma till 😏
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-01-17 kl. 15:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in