Citat:
Ursprungligen postat av
Judehatarn
Aktier försvinner inte vid en nedgång.
Nej, det är inte säkrare med derivata, snarare tvärtom. Speciellt så du gör, när det är betting, och inte avancerade strategier där man kan ha en tydlig edge.
Det är ingen skillnad mellan dig och de som står och spelar på hästar på travet. Du har ingen edge alls, och det är bara en tidsfråga innan du förlorat allt du har om det är så här du håller på.
Du gör som du vill. Själv ser jag till att tjäna så mycket pengar som möjligt med minsta möjliga risk och försöker lära er att göra det också.
Att det finns de som istället vill göra på nåt annat sämre sätt kan jag inte göra så mycket åt.
Fortsätt lyssna på experterna som inte är ute efter nåt annat än att tjäna pengar på dig och du tycker det är roligt då.
Hur många gånger ska jag behöva bevisa att det är mer lönsamt och mindre riskfyllt att satsa sina pengar på produkter med hög hävstång kontra indexfonder?
Begränsad nedsida och obegränsad uppsida. Helt otroligt bra är det om man sätter sig in i det istället för att svara som en papegoja på experternas råd.