Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Men alltså… Jag är ju ingen fjantig trader, har du missat det? Du vet ju inte vad jag menar med ”kort sikt” heller (vilket sällan är fallet ändå). Sen har du fel i resten av vad du skriver (vilket inte är så konstigt när du bara sitter och gissar och vill få utlopp för dina aggressioner).

Sluta då nämn tidshorisont. Kort sikt är ju självklart inte 5 år.

Vi båda vet att jag har rätt, och hade du slängt upp ditt innehav så hade vi sett en mängd av röda positioner där du legat under vatten i lång tid och enbart inväntar den dag i framtiden som din felaktiga analys skall slå in.

Men även vattenbäraren vill ju hs en åsikt.
Citera
2024-01-17, 09:27
Medlem
Hur går det för russinsmurfen? Inte följt så noga men nyfiken. Förlorar du en miljon om omxs30 går ner 5% sedan årsstarten?
Citera
2024-01-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Kollat det många år bakåt och det har funkat 8 gånger av 10.
Jag har kört så här nu för tredje året.
De andra två gick in i början på januari.
2277 är knocknivån.

Det börjar se mörkt ut på Kameruns avbytarbänk så att säga. Missförstå mig rätt, jag vill och tror också på att börsen ska gå upp. Men en dag till med en större nergång så är det knock.
Citera
2024-01-17, 09:41
Medlem
Ja ser inte bra ut.
Skiter det sig är det bara att pumpa in en miljon till som man får hålla tills det går upp 7% därifrån istället.
Årslönen kommer in förr eller senare.
Citera
2024-01-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakes99
Hur går det för russinsmurfen? Inte följt så noga men nyfiken. Förlorar du en miljon om omxs30 går ner 5% sedan årsstarten?
Ja på 2277 är det knock.
Citera
2024-01-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ja ser inte bra ut.
Skiter det sig är det bara att pumpa in en miljon till som man får hålla tills det går upp 7% därifrån istället.
Årslönen kommer in förr eller senare.

Hur många gånger har du råd att göra detta? Fick intrycket att du gick all-in med allt du hade.
Citera
2024-01-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ja på 2277 är det knock.

Okej! Då håller vi tummarna för gröna dagar framöver
Citera
2024-01-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur många gånger har du råd att göra detta? Fick intrycket att du gick all-in med allt du hade.
Avslöjar jag inte, men så många gånger att det skulle vara den största nedgången på börsen någonsin om det skulle ta slut i kassan.
Som det isåfall skulle göra för alla andra också oavsett vad de har sitt kapital placerat i.
Citera
2024-01-17, 11:31
Medlem
Citat:
Avslöjar jag inte, men så många gånger att det skulle vara den största nedgången på börsen någonsin om det skulle ta slut i kassan.
Som det isåfall skulle göra för alla andra också oavsett vad de har sitt kapital placerat i.

Skillnad att förlora pengarna i derivata och äga andelar i företag.
Citera
2024-01-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Skillnad att förlora pengarna i derivata och äga andelar i företag.
Ser jag ingen skillnad på.
Den enda skillnaden jag kan se är att det är mycket säkrare att ha en liten del av sitt kapital exponerat jämfört med att ha allt.
Mycket säkrare och mindre riskfyllt med produkter med hög hävstång.
Förlusten eller vinsten blir dock densamma.
Citera
2024-01-17, 11:51
Medlem
Citat:
Ser jag ingen skillnad på.
Den enda skillnaden jag kan se är att det är mycket säkrare att ha en liten del av sitt kapital exponerat jämfört med att ha allt.
Mycket säkrare och mindre riskfyllt med produkter med hög hävstång.
Förlusten eller vinsten blir dock densamma.

Aktier försvinner inte vid en nedgång.

Nej, det är inte säkrare med derivata, snarare tvärtom. Speciellt så du gör, när det är betting, och inte avancerade strategier där man kan ha en tydlig edge.

Det är ingen skillnad mellan dig och de som står och spelar på hästar på travet. Du har ingen edge alls, och det är bara en tidsfråga innan du förlorat allt du har om det är så här du håller på.
Citera
2024-01-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Aktier försvinner inte vid en nedgång.

Nej, det är inte säkrare med derivata, snarare tvärtom. Speciellt så du gör, när det är betting, och inte avancerade strategier där man kan ha en tydlig edge.

Det är ingen skillnad mellan dig och de som står och spelar på hästar på travet. Du har ingen edge alls, och det är bara en tidsfråga innan du förlorat allt du har om det är så här du håller på.
Du gör som du vill. Själv ser jag till att tjäna så mycket pengar som möjligt med minsta möjliga risk och försöker lära er att göra det också.
Att det finns de som istället vill göra på nåt annat sämre sätt kan jag inte göra så mycket åt.
Fortsätt lyssna på experterna som inte är ute efter nåt annat än att tjäna pengar på dig och du tycker det är roligt då.
Hur många gånger ska jag behöva bevisa att det är mer lönsamt och mindre riskfyllt att satsa sina pengar på produkter med hög hävstång kontra indexfonder?
Begränsad nedsida och obegränsad uppsida. Helt otroligt bra är det om man sätter sig in i det istället för att svara som en papegoja på experternas råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in