2024-01-16, 16:31
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Schemat för vårsäsongen spikat: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/klart-har-ar-spelschemat-for-allsvenska-varsasongen/

Verkar som att matcher ska sparkas igång redan kl 14 på söndagar i år

Gillar det. Tidigareläggningen passar mig bättre men framförallt bör förändringen passa för de hjältar som åker på längre bortamatcher.

Suger att vi startar borta. Än mer att det är på en fakking måndag. Men jävlar vad fint att en ny jävla säsong nalkas.
Citera
2024-01-16, 16:32
Medlem
Tydligen ska Polisen i Malmö kolla upp om det går att straffa Kiese Thelin och Siby i Malmö FF med tillträdesförbud. Den förstnämnde ägnade sig åt bengalbränning mitt på planen, och den andre drog på sig en rånarluva som maskering:

Citat:
Enligt uppgifter till GP pågår en polisutredning där MFF-stjärnorna förekommer.

Kammaråklagare Henrik Nordquist vid Åklagarmyndigheten i Malmö är förtegen om ärendet på grund av förundersökningssekretessen, men kommenterar spelarnas agerande:

– Det kan absolut falla under straffbestämmelsen. Vi ska titta på det och får återkomma. Vi ska träffas på torsdag för att se hur vi ska gå vidare med allt, säger Henrik Nordquist.

Spelarna misstänks för brott mot ordningslagen, enligt GP:s uppgifter.

Skulle MFF-spelarna, rent hypotetiskt, kunna få ett tillträdesförbud precis som många supportrar får?

– Det är en väldigt bra fråga. Det skulle i praktiken innebära ett näringsförbud för spelarna, och att de inte kan utföra sina jobb. Jag måste titta på om det blir aktuellt och i så fall undersöka rättsläget. Spontant tror jag det blir svårt, men jag vet faktiskt inte. Frågan har aldrig varit uppe tidigare, avslutar kammaråklagare Henrik Nordquist.

Intressant att man aldrig haft problem med spelare som inte kan hålla sig till ordningsregler förut. Eftersom det är första gången man ens tar sig an ett liknande ärende lär spelarna slippa undan, till skillnad från supportrar.
Citera
2024-01-16, 16:38
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Tydligen ska Polisen i Malmö kolla upp om det går att straffa Kiese Thelin och Siby i Malmö FF med tillträdesförbud. Den förstnämnde ägnade sig åt bengalbränning mitt på planen, och den andre drog på sig en rånarluva som maskering:

Intressant att man aldrig haft problem med spelare som inte kan hålla sig till ordningsregler förut. Eftersom det är första gången man ens tar sig an ett liknande ärende lär spelarna slippa undan, till skillnad från supportrar.

Det här är typ det roligaste jag någonsin läst

Banna de jävlarna från samtliga svenska arenor på två år.

Edit: inväntar med spänning vad Needs.more.brandy har att säga i frågan.
Senast redigerad av London 2024-01-16 kl. 16:41.
Citera
2024-01-16, 16:40
Medlem
Hade man inte kunnat förlänga säsongen in i December istället för att ha två veckoomgångar på våren?
Citera
2024-01-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Är det första april idag?
Citera
2024-01-17, 00:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hade man inte kunnat förlänga säsongen in i December istället för att ha två veckoomgångar på våren?
Skojar du? Du vill gå på fotboll i -15?
Citera
2024-01-17, 03:18
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Det här är typ det roligaste jag någonsin läst

Banna de jävlarna från samtliga svenska arenor på två år.

Edit: inväntar med spänning vad Needs.more.brandy har att säga i frågan.
Det ideologiska och etiska svaret är "ACAB", men rent pragmatiskt kan jag tycka att de har förtjänat all skit som kommer till dem genom att spela för malmö ff. Det är inte så att jag kommer gråta ifall de blir avstängda.
Citera
2024-01-17, 05:04
Medlem
Det som hade gjort mig glad hade varit ifall man tillåtit derbyn 20:00 det här året igen. Saknar verkligen den typen av derbystämning. Lär dock aldrig hända.
Citera
2024-01-17, 05:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Skojar du? Du vill gå på fotboll i -15?
Nej, men första matchen. Laddat i flera veckor. Planerat in externa möten på jobbet för att kunna låtsas ha dem för att kunna gå. Surt som fan.
Citera
2024-01-17, 06:43
Avslutad
Oerhört rolig läsning av Lauls senaste krönika i GP. Universal hjärta Häcken enligt hans teori. Lite ohederligt att ta med Lind (Ali-Khan) i det hela när det inte finns någon koppling där. Inte för att han är Guds bästa barn, men att bara slänga med honom som ett bevis på att något är under lupp i Häcken är lite väl att ta i.
Citera
2024-01-17, 07:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Oerhört rolig läsning av Lauls senaste krönika i GP. Universal hjärta Häcken enligt hans teori. Lite ohederligt att ta med Lind (Ali-Khan) i det hela när det inte finns någon koppling där. Inte för att han är Guds bästa barn, men att bara slänga med honom som ett bevis på att något är under lupp i Häcken är lite väl att ta i.
Ungefär samma slutledningsförmåga som när han skrev att Östersund styrdes av en buddhistisk kult för att den där div4-tränaren som oväntat tog över var inspirerad av buddhism och utövade någon form av yoga och annat. Det är faktiskt väldigt skönt att Laul är borta från min radar
Citera
2024-01-17, 10:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag har inte satt mig in i just denna historian, men det är ju knappast otroligt att två advokatbyråer blir blåsta av phishing mail. Phishing är ju upp 300% eller nått sånt sen pandemin och ic3 har identifierat typ 300 miljarder stulna under perioden 2018-2022..
När det gäller Lahne tror jag faktiskt det kan ha varit arrangerat, att BW m ngr fler på utsidan men runt klubben fixat så pengar betalats ut.

Det var massa lustiga skriverier runt Lahne o hans agenter o transfers på den tiden, avtal som fanns men som inte fick vara utformade så för spelare under 18 år.

Luktar som att de ordnade pengar åt hans rådgivare mot gällande regler för agentverksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in