Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Visst.
Ordet agnosticism är möjligtvis felanvänt i sammanhanget, men samtidigt anser jag att det ändå fungerar.
Jag anser att vi har för lite data/information för att kunna ta ett kvalitativt beslut gällande vem som är GM. Därmed avstår jag att hålla en sådan åsikt tills mer information uppstår.
Ok, jag tolkar kanske begreppet väl bokstavligt eller ortodoxt - som uppfattningen att det i princip inte är möjligt att nå kunskap gällande något, MOP i det här fallet.
Men, ja, man kan väl förhålla sig "agnostiskt" till saker man ändå menar att det i princip går att ha kunskap om.
Det finns dock en utbredd bokstavlig agnosticism inom moppandet - det går inte att veta nånting, allt som är möjligt är lika sannolikt, det kan lika gärna varit på alla möjliga sätt. Vilken jag vänder mig emot.
Citat:
Det betyder inte att man inte kan ha "välgrundande uppfattningar" eller att man inte tycker att individ X är mest sannolik.
Det betyder enbart att jag inte har en bestämd åsikt gällande vem som är GM.
Det har inte jag heller. Men däremot menar jag att materialet erbjuder möjlighet till att ha en välgrundad om uppfattning om i vilket härad GM mest sannolikt står att finna.