Citat:
Ursprungligen postat av
Sierra.Leone
Såklart moderaterna ska förstöra det sossarna har byggt upp på 8år.
Vi har (innan maktskiftet) aldrig haft så låg arbetslöshet som nu/då.
Moderaterna verkar va inne på att skapa svartjobb igen med bl.a förslag om kontanter i samhället och ta bort bidrag för de som inte flyttar till jobben (Norrlands gruvor)
Hur kunde så många svenskar rösta blåbrunt egentligen? Majoriteten har lån och skulder. Moderaterna är för höginkomsttagare…
Jag har tänkt samma som du.
Jag kan inte förstå hur så många kunde gå på vad den fete Åkesson snackade om eller vad dvärgen Ulf ville egentligen.
Dvärgen intalade landets (inte så tänkande befolkning) om att han minsann var stor skillnad från vad Reinfeldt var
Men samma skit var det svenska folket fick, fast ännu mycket sämre.
Kontanter är bra att ha. Det tycker jag det är fler som borde få upp ögonen för att ett kontantlöst samhälle så som världen ser ut idag med cyberattacker och annat. Det borde ju nästan alla partier fatta oavsett partifärg.
Men visst är det samma gamla "mörka gäng" som den gode Afzelius sjöng om en gång i tiden. Samma gamla gäng och alla skall vi till gruvorna och jobba tills vi kan få pension vid 75. Sedan dö på ett äldreboende (om vi har tur).
Alla oönskade skall till Norrland för att gömmas i gruvorna och eliten skall äta gåslever i Ståååckhooolm.
Men det bruna gänget lyckades ju med sin list och de fick makten. Nu kan vi i alla fall beskåda deras fenomenala arbete så här långt så kanske har svensken lärt sig att nästa val stoppar vi tillbaka borgargänget i säcken igen.