2024-01-15, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äh, det tar lite tid men det ska nog gå in hos expat förr eller senare också. Nu verkar han i a f äntligen ha fattat att jag helt tvärtemot vad han har trott inte alls tycker han ska ha nåt som helst med Sveriges försvar att göra.

Vad du tycker om det är helt ointressant för mig, din åsikt har noll värde.

Mer intressant är dock att du inte gör något alls för att bli en del av det väpnade försvaret själv trots att du tycker det är viktigt. Du tjatar bara att det inte finns plats för dig trots att hemvärnet söker folk.
Citera
2024-01-15, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Vad du tycker om det är helt ointressant för mig, din åsikt har noll värde.

Mer intressant är dock att du inte gör något alls för att bli en del av det väpnade försvaret själv trots att du tycker det är viktigt. Du tjatar bara att det inte finns plats för dig trots att hemvärnet söker folk.
Det är du din flane som har påstått att Sverige har för få vapenutbildade, att de avsatta pengarna inte räcker till för att utbilda så många som behövs och att det inte går att utbilda fler allteftersom fler behövs.
Citera
2024-01-15, 07:31
Medlem
Citat:
Det är du din flane som har påstått att Sverige har för få vapenutbildade, att de avsatta pengarna inte räcker till för att utbilda så många som behövs och att det inte går att utbilda fler allteftersom fler behövs.

Hemvärnet har pengar för att utbilda dig, det är bara att anmäla dig!
Citera
2024-01-15, 07:34
Avslutad
Citat:
Hemvärnet har pengar för att utbilda dig, det är bara att anmäla dig!
Hur många vapenutbildade behöver Sverige då och hur mycket pengar finns avsatt i statsbudgeten för att utbilda alla dessa? Hur många behöver utbildas 2024?
Citera
2024-01-15, 08:09
Medlem
Citat:
Hur många vapenutbildade behöver Sverige då och hur mycket pengar finns avsatt i statsbudgeten för att utbilda alla dessa? Hur många behöver utbildas 2024?

Du behöver bara fokusera på att hemvärnet behöver fler så du kan ansöka nu om du vill göra en insats.
Citera
2024-01-15, 08:23
Avslutad
Citat:
Du behöver bara fokusera på att hemvärnet behöver fler så du kan ansöka nu om du vill göra en insats.
Och hur många behöver Hemvärnet 2024 och hur mycket är avsatt av statsbudgeten för alla dessa medlemmar som de behöver?

Finns det fortfarande budget för andra organisationer eller ska alla pengarna gå till hemvärnet?

Du som har koll.
Citera
2024-01-15, 08:34
Medlem
Citat:
Och hur många behöver Hemvärnet 2024 och hur mycket är avsatt av statsbudgeten för alla dessa medlemmar som de behöver?

Finns det fortfarande budget för andra organisationer eller ska alla pengarna gå till hemvärnet?

Du som har koll.

Den informationen kan du söka efter själv om du vill veta det, det jag säger till dig nu är att du kan göra skillnad och gå med i hemvärnet nu om du tycker det är viktigt att försvara landet.
Citera
2024-01-15, 08:39
Avslutad
Citat:
Den informationen kan du söka efter själv om du vill veta det, det jag säger till dig nu är att du kan göra skillnad och gå med i hemvärnet nu om du tycker det är viktigt att försvara landet.
Egentligen har du tappat mig. Vad är ditt problem egentligen?

Att Sveriges försvar är uppbyggt så att 90% gör andra uppgifter i krigstid för att hålla landet och krigsekonomin igång och att vilka som ska göra vad och var och hur många som ska utbildas inom de olika områdena beslutas av de som leder landets försvar?

Är det det som är ditt egentliga problem?
Citera
2024-01-15, 08:47
Medlem
Citat:
Egentligen har du tappat mig. Vad är ditt problem egentligen?

Du är tappad ja men det skedde för länge sedan.

Citat:
Att Sveriges försvar är uppbyggt så att 90% gör andra uppgifter i krigstid för att hålla landet och krigsekonomin igång och att vilka som ska göra vad och var och hur många som ska utbildas inom de olika områdena beslutas av de som leder landets försvar?

Är det det som är ditt egentliga problem?

Hycklerit är intressant, du talar om vikten att Sverige försvaras med vapen men du gör inget själv för att vara en del av det. Om du verkligen ansåg det var viktigt borde du göra allt för att få vara en del av det militära försvaret, det är nämligen med vapen fienden stoppas.

Men du vill att män ska ta denna uppgift för du är som alla feminister bara en kravmaskin.
Citera
2024-01-15, 08:54
Avslutad
Citat:
Du är tappad ja men det skedde för länge sedan.

Hycklerit är intressant, du talar om vikten att Sverige försvaras med vapen men du gör inget själv för att vara en del av det. Om du verkligen ansåg det var viktigt borde du göra allt för att få vara en del av det militära försvaret, det är nämligen med vapen fienden stoppas.

Men du vill att män ska ta denna uppgift för du är som alla feminister bara en kravmaskin.
Vilket hyckleri pratar du om? Vilka män har jag tyckt ska ta vilken uppgift? Att du inte ska ta nån har jag redan förklarat.
Citera
2024-01-15, 09:11
Medlem
Citat:
Vilket hyckleri pratar du om? Vilka män har jag tyckt ska ta vilken uppgift? Att du inte ska ta nån har jag redan förklarat.

Läs inlägget du citerade, där har du svaren.
Citera
2024-01-15, 09:24
Avslutad
Citat:
Läs inlägget du citerade, där har du svaren.
Vilka män har jag tyckt ska ta vilken uppgift?

Av de 8000 som ska göra lumpen i år är 6000 män och 2000 kvinnor. Jag blev vad jag vet inte tillfrågad om vilka män eller kvinnor skulle ta de uppgifterna utan de valdes av de som organiserar försvaret.
Senast redigerad av Ipsi 2024-01-15 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in