2024-01-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Looool. Missade du att 2023 handlade om att säkra kontraktet i Allsvenskan? Jonah kommer spela mycket i år om han inte säljs nu.
Jo, jag säger inte att han inte kommer spela men att han kommer spela varje match, vare sig från start eller som inhoppare när alla anfallare som stod före honom i kön i fjol fortfarande är kvar, har jag svårt att se bara för att man inte krigar om kontrakt längre. Att Henning inte kastade in Jonah när man försöker säkra 1 eller 3 poäng kan jag förstå även om jag tycker det är en liten risk.
Men han fick ju inte ens minuter när de jagade mål och behövde hans egenskaper på planen. Och även då gick Faraj före.

Och att ta in snart 30-åriga spelare på tvåårskontrakt som sportchefen gör nu skriker ju inte ”mellanår och att ge juniorerna chansen”. Han pratar om att han vill ha två spelare på varje position som konkurrerar och ha en stor trupp för att öka kvaliteten på träningarna. Det här är ett lag som har ambitioner 2024 och som vill vinna fotbollsmatcher och etablera sig i toppen.

Man behöver optimera truppen så att juniorerna är det bästa eller nästbästa alternativet på positionen hela tiden.
Andreas Alm som kanske är det bästa exemplet på en tränare som ger juniorer chansen startade säsongen 2013 Helgi Danielsson framför Ibrahim Moro och Robin Quaison, för att han tyckte laget hade bäst chans att vinna den enskilda matchen med islänningen. Då fick Wesström ge bort Helgi till nåt portugisiskt brögäng och inte ta in någon ersättare för att han skulle ”tvingas” spela de unga killarna. Och det är så det funkar. Tränaren matchar det lag som han tror har störst chans att ge honom 3 poäng och där tror jag han resonerar likadant 2024.

Sen kan det ju såklart vara så att Henning Berg tycker att Jonah är mycket bättre än Faraj nu, att hans utveckling de senaste månaderna gör att han är tvåa på positionen, men då bör man ändå skicka iväg Faraj. Dels för att säkerställa att Jonah är tvåa men också för att Faraj ska få spela fotboll.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-01-14 kl. 07:55.
2024-01-14, 08:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Snälla du om jag lärt mig en sak så är det att man ska hålla igen på sifferprat innan en försäljning ens är gjord och hur många procent måste dom betala BP, 10, 15, 20?
Och kommer han ens lyckas utomlands ja det beror lite på var han går, känner mig ganska säker på att om han går till barca kommer han hamna i ett u-lag för att därefter lånas ut till ett la liga 2 lag och misslyckas tyvärr.
"Han lär floppa i Barca"
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
BP har 20% läste jag någonstans.
20?

Minst 70 har jag läst.
2024-01-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
100 millar in på Diffens konto är klass för BP? 🤔

Är klass av Bosse. Men det är ingen klass av Djurgårdens ungdomsverksamhet. Han hade ju troligen fått spela mer i BP och troligen sålts av dem istället om nu inte andra krafter blandat sig i som inte har med Djurgårdens talangutveckling att göra.
2024-01-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Är klass av Bosse. Men det är ingen klass av Djurgårdens ungdomsverksamhet. Han hade ju troligen fått spela mer i BP och troligen sålts av dem istället om nu inte andra krafter blandat sig i som inte har med Djurgårdens talangutveckling att göra.
BP hade dock aldrig kunna stå emot bud över ens 15-20 miljoner, det är för avgörande för deras verksamhet.
2024-01-14, 11:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
"Han lär floppa i Barca"

20?

Minst 70 har jag läst.

Vad snackar du om? Vem har påstått 70?
2024-01-14, 21:07
Medlem
Citat:
"Han lär floppa i Barca"

20?

Minst 70 har jag läst.

Ja han lär med största sannolikhet floppa i barca, förstår du ens vilken skillnad det är på ett lag som Barca mot ett svenskt lag, absolut europeisk toppklass mot bottenskrap i princip, Barca har hur många u-lag som helst och endast ett fåtal av spelarna når ens en plats i a-truppen, resten är låna ut och sälja vidarespelare, det bästa steget han kan ta är ett lag som satsar på unga och har en bra utveckling för dom, lag som dortmund, frankfurt, atalanta om dom skulle komma in i bilden så har dom italiens klart bästa plantskola, Javisst barca låter coolt och imponerande och allt men som sagt överhängande stor risk att han försvinner i mängden.
2024-01-14, 21:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ja han lär med största sannolikhet floppa i barca, förstår du ens vilken skillnad det är på ett lag som Barca mot ett svenskt lag, absolut europeisk toppklass mot bottenskrap i princip, Barca har hur många u-lag som helst och endast ett fåtal av spelarna når ens en plats i a-truppen, resten är låna ut och sälja vidarespelare, det bästa steget han kan ta är ett lag som satsar på unga och har en bra utveckling för dom, lag som dortmund, frankfurt, atalanta om dom skulle komma in i bilden så har dom italiens klart bästa plantskola, Javisst barca låter coolt och imponerande och allt men som sagt överhängande stor risk att han försvinner i mängden.

Om han går till Barca kommer han aldrig spela i A-laget direkt utlånad till typ Real Oviedo. Som du säger så går 1 av 10 från ungdomslaget till A-truppen.
2024-01-14, 21:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Om han går till Barca kommer han aldrig spela i A-laget direkt utlånad till typ Real Oviedo. Som du säger så går 1 av 10 från ungdomslaget till A-truppen.
Bullshit! Han petar Gavi direkt, Pedri och Bergvall är nya Xavi och Iniesta!
2024-01-14, 21:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Bullshit! Han petar Gavi direkt, Pedri och Bergvall är nya Xavi och Iniesta!

Hahaha ok
2024-01-14, 21:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Folk var lika säkra på att Ödegård skulle förstöra sin karriär genom att gå till Real och nu är han lagkapten i ett lag strax under toppen i PL!
2024-01-14, 21:17
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ingen skam i det. Han är inte på samma hylla som Balde, Fermin, Yamal osv. Men de kommer utbilda honom till en bra fotbollsspelare.
2024-01-15, 10:12
Medlem
Londons avatar
Underbara nyheter om Barca får dra i handbromsen och skippa värvningar i januari pga finansiell situation. Tror på det när det är bekräftat dock.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2024/01/15/barca-har-inte-rad-med-bergvall-i-januari/

Citat:
Sportchefen Deco underströk i sin tur att Xavi fortsatt har klubbledningens förtroende.

Han sa också en intressant sak ur svenskt perspektiv. Det blir inga januarivärvningar. ”Vi har inte råd att göra några värvningar, så ser verkligheten ut”, förklarade Deco med hänvisning till FFP.

Någon värvning av Lucas Bergvall redan i vinterfönstret tycks därmed inte möjlig. Tidigare under söndagen virvlade ryktena på nytt. MD skrev om ”seriöst intresse” och Más que Pelota beskrev 17-åringen som ”den nye Frenkie de Jong” som kunde vara aktuell för a-laget redan i januari.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in